اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمدرضا عارف: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ‌نظری است



محمدرضا عارف , مجمع تشخیص مصلحت نظام

محمدرضا عارف: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ‌نظری است

درصورت ضرورت با ساز و کار دموکراتیک حزب را تشکیل خواهیم داد/کسانیکه ترور شخصیت می‌کنند از سوی مردم طرد می‌شوند/ همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گلایه از رواج بداخلاقی در کشورخاطرنشان کرد: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ نظری است.


محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز و فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرگان با قدردانی از تلاش جوانان و بخصوص دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، یادآور شد: در مقطعی که برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب نسبت به تغییر فضای کشور ناامید بودند جوانان با نقش‌آفرینی خود در انتخابات باعث دلگرمی بزرگان اصلاح‌طلب شدند و حماسه سیاسی را خلق کردند که منجر به تغییر فضای کشور شد.


وی با تاکید بر اینکه نباید فضای قبل از انتخابات فراموش شود، گفت: همگان به یاد دارند که در چه وضعیتی به سر می‌بردیم که حتی برگزاری برخی جلسات محدود در دانشگاه‌ها با مخاطراتی همراه بود. باید در حفظ فضای بوجود آمده در بعد از انتخابات تلاش کرد و با صبر و حوصله و همگرایی بین گروه‌های مختلف اهداف خود را به پیش ببریم.


عارف با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در موسم انتخابات به سراغ مردم می‌رویم و عملا تا انتخابات بعدی چندان کاری با مردم نداریم واین آسیب بزرگی است، چرا که بهترین زمان برای حفظ مردم، فاصله بین دو انتخابات است که این مهم نیاز به کار مستمر تشکیلاتی دارد.


رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه یاس و ناامیدی بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند به فعالیتهای دانشجویی ضربه بزند، گفت: نقد کردن وظیفه تشکل‌های دانشجویی است ولی باید پذیرفت که هر دولتی در آغاز کار خود با مشکلات و محدودیت‌هایی رو به رو است. دولت جدید هم تلاش خود را برای سامان دهی اوضاع اقتصادی کشور که دغدغه اصلی مردم است انجام می‌دهد. بهتر است همراه با نقد منصفانه، دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنیم.


وی با بیان اینکه باید در سطوح مختلف بویژه در بدنه اجرایی از جوانان خلاق و تحصیلکرده استفاده شود، تاکید کرد: دغدغه اصلی ما حفظ نیروهای جوان است. اگربه جوانان میدان دهیم قطعا قدم‌های بزرگی بر می‌دارند. در گذشته هم جوانان عزیز توانایی و خلاقیت خود را در صحنه‌های مختلف نظیر سازندگی، دفاع مقدس و فعالیتهای علمی –فرهنگی نشان دادند.


عارف به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان باید به صورت جدی در انتخابات مجلس حضور فعالی داشته باشند. در انتخابات مجلس نهم کسانی که مخالف حضور در انتخابات بودند چند هفته بعد از برگزاری انتخابات از عملکرد ضعیف خود پشیمان بودند.


وی با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و باید بتوانیم این تفکر را در کشور حاکم کنیم، ادامه داد: در صورتیکه به این نتیجه برسیم تشکیل حزب ضرورت دارد با ساز و کار دموکراتیک حزب را تشکیل خواهیم داد.


عارف تاکید کرد: در گفتمان اصلاح‌طلبی ظرفیت زیادی داریم که باید به سمت جذب برویم و نباید رفتارمان موجب دفع افراد از این گفتمان اصیل انقلاب شود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با گلایه از رواج بداخلاقی در کشورخاطرنشان کرد: فضای کشور مملو از بداخلاقی، خودمحوری و تنگ نظری است. برخی افراد هنرشان ترور شخصیت است، در حالیکه این افراد به هر جریان سیاسی که وابسته باشند به مرور زمان از سوی مردم طرد می‌شوند.


وی که در آستانه ۱۳ آبان سخن می‌گفت با گرامیداشت این رویداد تاریخی گفت: دنیای غرب در چند ماه گذشته مواضع متناقضی در برابر دیپلماسی ایران اتخاذ کرده است که نشان از اختلاف‌نظر شدید کشورهای غربی در چگونگی برخورد با کشورمان است.

 

در صورتیکه همگرایی داخلی حفظ شود در سیاست خارجی می‌توانیم گام‌های اساسی برداریم.


گفتنی است؛ در این دیدار‌ها دانشجویان بر ضرورت بکارگیری نسل جوان در بدنه اجرایی کشور، رفع محدودیت‌ها از شخصیتهای سیاسی و حضور فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده تاکید کردند و خواستار حضور مسئولان در مجامع دانشگاهی شدند.

/ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
خیرخواهی خداوند و تنگ نظری ما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ولایتی:اداره کشور باید بر اساس خرد جمعی باشد نه تک روی و تنگ نظری



ولایتی: لاریجانی به دنبال همبستگی اصولگرایان است/ اداره کشور باید بر اساس خرد جمعی باشد نه تک روی و تنگ نظری

علی اکبر ولایتی در تعطیلات نوروزی سفرهای تبلیغاتی اش را جدی تر کرده است.

 

علی‌اکبر ولایتی,ائتلاف 2+1,اصولگرایان

به گزارش خبرآنلاین، علی‌اکبر ولایتی شامگاه چهارشنبه نشستی با معتمدان ایلات و عشایر جنوب کشور داشت. او نیز مانند محسن رضایی یکی از رقبای انتخاباتی اش که این روزها در غرب و جنوب کشور به سر می برد و در غیاب رسانه ها دیدارهایی انتخاباتی دارد به بیان نظراتش می پردازد.

به گزارش مهر، ولایتی در جمع خبرنگاران شرط ائتلاف 2+1 برای رای دادن به گزینه ای غیر از ولایتی، قالیباف و حدادعادل را مطرح کرد و گفت: در صورتی که ائتلاف به این نتیجه برسد که آرا مردم به فردی خارج از ائتلاف بیشتر است به طور حتم در صورتی که آن شخص پیرو ولایت فقیه و اصولگرا باشد به سمت آن فرد می رویم.

ولایتی تصریح کرد: هر فردی که تجربه، تعهد و توانمندی خود را به شکل مناسب به مردم نشان داده باشد به طور حتم می تواند مورد قبول ملت قرار گیرد و آرای لازم برای ریاست جمهوری را کسب کند.

وی اظهار داشت: هر فردی که در نهایت رای ملت را کسب کند و به عنوان رئیس جمهور ایرانی اسلامی انتخاب شود مورد حمایت ائتلاف "ولایتی، قالیباف،حداد عادل" قرار می گیرد.

به گزارش فارس علی اکبر ولایتی که به شیراز سفر کرده است در دیدار با معتمدان ایلات و عشایر جنوب کشور با بیان اینکه با تک‌روی‌ها، سلیقه‌های شخصی و تنگ‌نظری‌ها نمی‌توان کشور را اداره کرد و باید خرد جمعی را راهنمای عمل خود قرار داد با اشاره به اینکه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری مهم‌ترین رویداد در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، با اصولگرایان در قالب ائتلاف سه‌گانه قالیباف و حداد‌عادل اقدام کرده‌ایم و تا آخر نیز بر این اصول ایستاده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار بدون وابستگی حزبی و گروهی این ائتلاف تشکیل شده و هر کدام که در نهایت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شد با تیم کامل وارد صحنه می‌شود.

ولایتی بیان داشت: اقبال عامه مردم در انتخابات بر اساس نظرسنجی‌های معقول صورت می‌گیرد و این مسئله اگر خارج از ائتلاف نیز باشد به آن تاسی می‌جوئیم، چراکه مبانی اصولگرایی باید در چارچوب نظام اسلامی، قانون اساسی و اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه ‌باشد.

وی در مورد دعوت از لاریجانی برای ائتلاف سه‌گانه گفت: رئیس مجلس شورای‌اسلامی اصل را بر همبستگی بین اصولگرایان و دوری از تشتت بین آنان دانسته است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اضافه کرد: کسانی که خط قرمزهای نظام اسلامی را رعایت نکرده و دارای سابقه منفی علیه کشور باشند، اصولگرا نیستند و جایی در ائتلاف ندارند.

وی در مورد سیاست ایران در حمایت از کشور سوریه افزود: این کشور از زمان روی کار آمدن حافظ اسد، حلقه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بوده، بنابراین حمایت از این کشور در برابر آمریکا و سران مرتجع عرب ضروری است.

مهر نیز از سفر ولایتی به شیراز روایت خود را دارد و نوشته است: علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من، قالیباف و حداد عادل هرسه به ائتلاف پایبند هستیم و تا آخر نیز این اتحاد باقی می ماند تا در نهایت یک نفر از میان این جمع به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی شود.وی ادامه داد: امکان نخواهد داشت که ائتلاف رها شود و اصولگرایان هریک در نقطه ای خاص فعالیت خودرا دنبال کنند بلکه هر سه نفر تا آخر با یکدیگر متحد هستیم.مشاور رهبری در امور بین الملل اضافه کرد: اولین بار است که در کشور سه نفر بدون وابستگی گروهی و حزبی بایکدیگر متحد شده اند تا با روشنگری در میان مردم و در صورت کسب رای ملت در نهایت یکی از آنها رئیس جمهور کشور شود.

ولایتی تاکید کرد: هرکدام از سه عضو ائتلاف که در نهایت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی شوند همکاری و حمایت دو نفر دیگر رابه همراه خواهد داشت.

تیم آینده کاندیدای ائتلاف معرفی می شود

وی یادآور شد: در راستای موفقیت بیشتر ائتلاف، همکاران و تیم آینده در صورت کسب عنوان ریاست جمهوری، به مردم معرفی می شوند تا ملت بدین وسیله بتوانند اصلح ترین فرد و تیم همراه آن را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

مشاور رهبری در امور بین الملل سپس بیان کرد : دولتی که در آینده می آید به طور حتم باید با برنامه باشد تا بدین وسیله بتواند به نحو مطلوب خواسته های مردم را عملیاتی کند.

ولایتی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ائتلاف "ولایتی، قالیباف و حداد عادل" دولتی تشکیل می شود که پیرو ولایت فقیه باشد، دارای ثبات مدیریت باشد، بتواند بین قوای سه گانه همدلی ایجاد کند و برعکس برخی دولت ها وزرا به راحتی عوض نشوند.

وی در مورد لیست افراد موجود در کابینه ائتلاف نیز بیان کرد: افرادی که سابقه منفی داشته باشند و علیه نظام اقداماتی را انجام داده باشند نمی توانند در جمع اصولگرایان قرار گیرند زیرا که اصولگریان پیرو خط ولایت فقیه هستند.

مشاور رهبری در امور بین الملل در خصوص نقاط قوت دولت کنونی نیز گفت: مناسب بودن تحرک، اصلی ترین نقطه قوت دولت کنونی است زیراکه دولت هم اکنون با انجام سفرهای مختلف به نقاط گوناگون کشور از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می شود./خبرآنلاین