اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محمدرضا عارف: خواهش می‌کنیم از چما‌ق‌هایی مثل «فتنه گر» که معیار ندارد علیه ما استفاده نکنید



اخبار,اخبار سیاسی ,اصلاح‌طلبان

 

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی به اصلاح‌طلبان اتهام ضد ولایت فقیه می‌زنند و حالا اتهام فتنه می‌زنند.

به گزارش تیک، محمدرضا عارف در حاشیه کنگره مردم‌سالاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دیدارش با نایب رئیس مجلس آلمان، گفت: این دیدار به درخواست رسمی مجلس آلمان صورت گرفته و ما با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم.

وی با بیان این‌که این دیدار، دیدار بسیار خوبی بود و خانم نایب رئیس آلمان هیچ دخالتی در امور ایران نداشته است، گفت: ایشان به عنوان مهمان حرفشان را زده‌اند و ما نیز پاسخ داده‌ایم، ولی متأسفانه بدون این‌که به این پاسخ توجه شود صحبت‌های ایشان را مطرح کردند که نهایت بی‌تقوایی است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری درباره پیاده‌روی محمد جواد ظریف و جان کری، وزیر امور خارجه ایران و همتای آمریکایی‌اش گفت: برخی یک موضوع خیلی جزئی را مطرح می‌کنند تا مسأله اصلی ما که پیروزی و موفقیت در مذاکره با گروه 1+5 است تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

خبرنگار دیگری درباره پیاده‌روی ظریف با کری گفت: آیا ایشان نمی‌توانست در لوای این قدم زدن مشکل نماینده ایران در سازمان ملل متحد را حل کند، عارف در پاسخ به این سوال اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که ما یک انسجام درونی داریم.

وی گفت: برای این‌که در مذاکرات با دست برتر جلو برویم از همه خواهشمندیم که به حواشی نپردازند. چرا که اصل پیروزی ما در مذاکره خیلی مهم است.

عارف همچنین درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده، ‌اظهار کرد: ما برنامه جدی داریم و امیدواریم اکثریت مجلس را به دست بیاوریم.

خبرنگاری پرسید به نظر شما کاندیداهای اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دقیقاً چگونه باید با فتنه مرزبندی داشته باشند که عارف در این باره گفت: ما همان نظر مقام معظم رهبری را قبول داریم و باید دقیقاً طبق قانون عمل شود و با کسی که محکوم شده باشد باید مرزبندی داشت ولی نباید سلیقه‌ای عمل شود.

وی گفت: این دقیقاً مثل اتهام ضد ولایت فقیه است که به اصلاح‌طلبان می‌زدند حالا از این عبور کرده‌اند و اتهام فتنه می‌زنند. خواهش می‌کنیم از این چما‌ق‌هایی که معیار ندارد استفاده نشود.

اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
محمدرضا عارف فعالین فتنه وارد انتخابات نشوند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردرگمی‌اصولگراهادر استفاده از واژه‌«فتنه»/ ۱۳ میلیون فتنه گر داریم!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واژه «فتنه» ابزاری برای حذف هر تفكر سیاسی
سردرگمی‌اصولگراهادر استفاده از واژه‌«فتنه»

«نجفقلی حبیبی» در گفتگو با سایت پویش اظهار داشت: کاملا مشهود است آقای روحانی فاقد آزادی عمل در تعیین تیم سیاسی خود برخلاف تیم اقتصادی بوده است اما تمام جریانات و گروه‌های سیاسی باید با عبور از این مسئله و معطوف کردن دیدشان به نیازهای اصلی جامعه، تشکیل زود هنگام کابینه را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: با وضعیت و شرایط حاکم بر فضای سیاسی کشور، کابینه خوبی از سوی دکتر روحانی انتخاب شده که شاخصه بارزش، تجربه و تسلط وزرای پینشهادی است.

 

ویژگی دیگر وزرای پیشنهادی دولت، دوری از افراط در مسائل و موضع گیری‌های حزبی و جناحی است که عملا شعار اعتدال دولت تدبیر و امید را محقق می‌کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: افرادی از کارگزاران و طیف نزدیک به آیت الله هاشمی، وزرای دولت اصلاحات و همچنین اصولگرایان در کابینه پیشنهادی حضور دارند که بیانگر ملاحظات رئیس جمهور در تحقق شعار اعتدال است.

از مجلس انتظاری جز رای اعتماد کامل به کابینه نمی‌رود
این استاد دانشگاه با تاکید بر تشکیل سریع کابینه عنوان کرد: این امر با توجه به اضطرارهای کشور باید در اولویت مجلس و نمایندگان باشد چرا که کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و دولت باید در کمترین زمان ممکن شروع به کار کند. وی ادامه داد: مجلس برای نشان دادن حسن نیت باید به کابینه پیشنهادی رای اعتماد صد در صدی بدهد و رئیس جمهور را در هموار کردن مشکلات عدیده مردم یاری کند.

 

طبیعی است مجلس می‌تواند بعد از انتصاب وزرا با نظارت جدی خود اعم از سوال، تذکر و استیضاح که حق مسلم و قانونی آنهاست، ضامن موفقیت دولت شود. به گفته حبیبی انتظار دیگری از مجلس جز رای اعتماد کامل به کابینه نمی‌رود چرا که رای اکثریت مردم کشور در انتخابات دکتر روحانی بود و نمایندگان مجلس نیز نمایندگان همین مردم هستند.

۱۳ میلیون فتنه گر داریم!
رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به موضع گیری‌های اخیر اصولگرایان که وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور را منتسب به جریان به اصطلاح فتنه می‌خوانند ضمن رد این مطلب افزود: دامنه تعریف فتنه که در جناح اصولگرایان دهان به دهان می‌چرخد، مشخص نیست و همین گستردگی باعث سردرگمی آن‌ها شده است.

 

وی اضافه کرد: از سخنان برخی چهره های اصولگرا استنباط می‌شود کلمه «فتنه» در مواقع لزوم، ابزاری برای مخالفت با افراد و گروه‌های مختلف است. شورای نگهبان در سال ۸۸، صلاحیت دو کاندیدای طیف اصلاحات را تایید کرد و تا روز انتخابات و خلق شور و شوق مشکلی نبود اما فردای انتخابات با اعتراض به نتایج اعلام شده، آنها فتنه گر شدند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: بنا بر آمار اعلام شده، حداقل ۱۳ میلیون نفر به کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان رای داده‌اند لذا با تعریف این دوستان، هم اکنون ۱۳ میلیون فتنه گر در کشور داریم که آزادانه به زندگی عادی شان ادامه می‌دهند اما دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری دهم با محدودیت هایی مواجه شده اند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: رفع محدودیت از این دو بزرگوار با برچیده شدن فضای امنیتی که بر کشور سایه افکنده است انجام خواهد شد و دولت قطعا توان این تغییر فضا را دارد. خواست نظام و مردم حل و فصل مناقشات و موضوعات این چنینی است که قطعا با صبر و دادن زمان معقول به دولت این خواسته برآورده خواهد شد.

شریعتمداری توان گذشت از منافع شخصی را ندارد
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تحرکات برخی از رسانه‌ها مانند کیهان و حاشیه سازی‌های این روزنامه برای وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات بیان کرد: کیهان دیگر برد سابق را حتی در بین خود اصولگرایان هم ندارد و رفتارهای این چنینی نشان دهنده عدم درک صحیح این افراد از انتخابات اخیر است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این رویه که «همه نجس‌اند الا من» مناسب رفتار و رسالت رسانه‌ای نیست. آقای شریعتمداری باید با خودش خلوت کند تا بتواند برای مصالح ملی در مقابل منافع شخصی و جناحی ارجحیت قائل شود.

روحانی پیام رای مردم را درک کرده است
حبیبی در ادامه، صحبت‌های آقای روحانی در مراسم تحلیف را خوب ارزیابی کرد و گفت: این سخنان نشان از وفاداری ایشان به وعده‌ها و مسائل مطرح شده قبل از انتخابات دارد. این جمله آقای روحانی که «مردم با رای خود مسیر آینده انقلاب را تعیین کردند» مبین این مطلب است که پیام مردم درک شده است. نگرانی مردم از چند چهره کابینه بجاست و نظر دادن و انتقاد حق طبیعی آنهاست. مردم شعارهای دولت را در خطر دیدند و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

این فعال سیاسی ادامه داد: طرح این مسائل در سطح جامعه بسیار خوب و مثبت است چرا که باعث آگاهی بیشتر جامعه، احساس مسئولیت و حس نظارت و مواظبت مردم می‌شود. همین حساسیت‌ها می‌تواند دولت را از خطا مصون سازد.

 

دولت نیز باید قدردان این اظهارنظر‌ها و انتقادات باشد. این استاد دانشگاه در پایان در واکنش به نام برخی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور مانند آقایان رحمانی فضلی و پور محمدی اظهار داشت: جریان‌های سیاسی باید چشم خود را بر روی تقسیم بندی‌های جناحی و گروهی ببندند و منتظر نتیجه عملکرد کابینه باشند.

اگر واقعا عمل این افراد منافاتی با خواست مردم و اصول کلی دولت نداشته باشد مردم و نخبگان سیاسی این انتخاب‌ها را خواهند پذیرفت.

منبع:بهارنیوز