اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محل حادثه خیابان جمهوری تهران پلمپ شد


کارگاه تولیدی که روز یکشنبه وقوع حریق در آن سبب پرتاب دو بانو به بیرون از آن شده بود، پلمپ شد.

خبرگزاری ایسنا: کارگاه تولیدی که روز یکشنبه وقوع حریق در آن سبب پرتاب دو بانو به بیرون از آن شده بود، پلمپ شد.

 پس از وقوع حریق در طبقه پنجم یک کارگاه تولیدی در تقاطع خیابان ابوریحان و جمهوری اسلامی که منجر به پرت شدن مرگبار دو زن از طبقه پنجم این ساختمان شد، واکنش‌های زیادی از سوی افکار عمومی و مسؤلان نشان داده شد.

پس از این حادثه، عوامل آتش‌نشانی و پلیس مشغول بررسی علت قطعی وقوع این حریق بوده‌اند که بررسی کارشناسان تا ظهر روز چهارشنبه ادامه داشت.

در حال حاضر محل این کارگاه تولیدی که در طبقه آخر این ساختمان قرار داشته و متعلق به فردی به هویت «ع»، پلمپ شده است.


ویدیو مرتبط :
حادثه تلخ چند روز پیش خیابان جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری



 
اخبار حوادث - توضیحات آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در توضیح حادثه دیروز در خیابان ابوریحان گفت : نردبان آتش نشانی با وجود آنکه هر روز کنترل می شود از آنجایی که هوشمند است و از سامانه های الکترونیک بهره می گیرد به علت تکان های شدید در مسیر، دچار نقص در یکی از حسگرها شد و در لحظه عملیات از کاربر فرمان پذیری نداشت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، تیموری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود : ساعت 11 و سی دقیقه دیروز به آتش نشانی اعلام شد که پشت بام یک ساختمان آتش گرفته است.

وی ادامه داد : یک دقیقه بعد در تماس دیگری اعلام شد که مقداری تریکو در راهروها دچار حریق و این آتش سوزی خاموش شده است و نیازی به حضور نیروهای آتش نشانی نیست.

تیموری گفت : دوباره یک دقیقه بعد تماسی برقرار و اعلام شد 6 تا 7 نفر در کارگاه تریکو بافی این ساختمان محبوس شده اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : بلافاصله پس از آخرین تماس، راس ساعت 11 و 33 دقیقه از دو مسیر ، دو نردبان به محل اعزام و نیروها 11 و 36 دقیقه در محل مستقر شدند.
تیموری افزود: در لحظه حضور نخستین نردبان آتش نشانی یک نفر از خانم هایی که از ساختمان آویزان شده بود خود را رها و نفر دوم نیز با وجود تلاش افراد حاضر در طبقات، سقوط کرد.

وی گفت : پس از آنکه نردبان اول دچار نقص شد نردبان دوم که در مسیر بود کمتر از دو دقیقه به محل رسید و از محل سقوط همان دو نفر به وسیله نردبان دوم، 5 نفر نجات یافتند و 14 نفر نیز از راه پله های ساختمان خارج شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با ابراز تاسف و شرمندگی نسبت به جان باختن دو نفر از هموطنان در خیابان ابوریحان افزود : برای پهن کردن تشک بادی نیز به فضای 50 متر مربعی و حداقل 5 تا 6 دقیقه زمان نیاز داریم.

تیموری ادامه داد : بر این اساس اگر در همان لحظه حضور نردبان هم تشک پهن می شد زمان لازم برای نجات این دو نفر وجود نداشت.

وی با ابراز تاسف و شرمندگی به علت نقص فنی در تجهیزات ایستگاه آتش نشانی گفت : کارشناسان ایمنی آتش نشانی در تاریخ چهارم تیر امسال به محل این ساختمان مراجعه کردند و تذکرات لازم را به مسئولان آن دادند اما با بی توجهی آنها روبرو شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : ابزار قانونی برای جلوگیری از فعالیت کارگاههایی که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند نداریم.

وی اضافه کرد: امروز هم در چهار راه استانبول سانحه مشابهی رخ داد که محل ورود به ساختمان مملو از کاغذ و اقلام بود اما با تلاش ماموران آتش نشانی، این حادثه تلفات جانی نداشت.

اخبار حوادث - واحد مرکزی خبر