اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محل آموزش عامل انفجارهای بوستون مشخص شد



محل آموزش عامل انفجارهای بوستون

محل آموزش عامل انفجارهای بوستون مشخص شد

 یک روزنامه روسی در گزارشی به جزئیات تازه ای درباره یکی از عوامل انفجارهای بوستون و محل آموزش او پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایزویستیا تیمور لنگ سارنایف در سمینار آمریکایی در گرجستان آموزش دیده بوده است.

این روزنامه مدعی شده است سندی در دست دارد که در آن اداره ضد جاسوسی وزارت کشور گرجستان تأیید کرده بنیاد قفقاز گرجستان که با سازمان غیر تجاری آمریکایی « بنیاد جیم استون » همکاری داشته در آموزش تیمور سارنایف نقشی اساسی داشته است .

رؤسای این بنیاد آمریکایی زبیگنیو برژینسکی ، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی و جیمزوولسی ، رئیس سابق سازمان سیا هستند که هدفشان جذب ساکنین قفقاز شمالی جهت کار در راستای منافع آمریکا و گرجستان است .

ایزویستیا نوشته است این بنیاد در سال 2012 سمینارهایی را برای جوانان اهل قفقاز منجمله برای قفقازی های ساکن روسیه برگزار کرده است که تیمورلنگ سارنایف در برخی از آنها که از ژانویه تا جولای 2012 در روسیه بوده ، حضور یافته است .

بنیاد قفقاز با مناطق داغستان و آذربایجان کار می کند و ماهانه 660 هزار روبل دریافت می کرده است. در این سمینارها شهروندان روسیه را برای اعمال تروریستی آماده می کنند .

ایزویستیا این سوال را مطرح کرده که این بنیاد چنین پولی را از کجا دریافت می کند. زیرا دولت گرجستان با وام زندگی می کند. به احتمال زیاد این بنیاد شعبه وزارت خارجه آمریکا در قفقاز شمالی باشد./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
پرسش های بی پاسخ انفجارهای بوستون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محل اختفای عامل ربایش سه نوجوان اسرائیلی مشخص شد



اخبار,اخبار بین الملل,علت  قتل سه صهیونیست

 

 اخبار بین الملل - دیلی‌بیست: عامل ربایش سه نوجوان اسرائیلی در ترکیه به سر می برد

روزنامه دیلی بیست در مطلبی اعلام کرد مغز متفکر آدم‌ربایی در اراضی اشغالی، اکنون در ترکیه به سر می‌برد.

روزنامه «دیلی بیست» در مطلبی مدعی شد: « نیروهای وزارت جنگ اسرائیل بعد از یافتن اجساد سه صهیونیست که مدعی ربوده شدن آنها هستند، جنگی انتقام‌جویانه را علیه اهداف حماس در نوار غزه آغاز کرده‌اند...اما فرمانده حماس که از دید اسرائیل مسئول موج آدم‌ربایی‌ها در کرانه باختری است، در وافع در ترکیه مستقر است. صالح النوری، یکی از اعضا ارشد حماس در داخل مرزهای متحد ناتو سکنی گزیده است.»

بر اساس این گزارش، «اکنون فردی که اسرائیل معتقد است مسئول اصلی قتل سه صهیونیست است در ترکیه حضور دارد که این امر می‌تواند روابط میان ترکیه و تل‌آویو را پیچیده سازد؛ دو متحدی که اخیرا به دنبال احیای روابطشان هستند.»

رژیم صهیونیستی چند روزی است به بهانه ربوده شدن این سه صهیونیست، حملات وحشیانه‌ای را علیه غزه آغاز کرده است. حماس هرگونه نقش داشتن در این آدم ربایی را بارها رد کرده است.
اخبار بین الملل - فارس