اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محكومیت اخلاقی و مالی فرمانده سابق ناجا


یكی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی به اتهام تصرف اموال دولتی و مسائل اخلاقی با تأیید دیوان عالی كشور به انفصال از خدمات دولتی و 149 ضربه شلاق محكوم شد.

یكی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی به اتهام تصرف اموال دولتی و مسائل اخلاقی با تأیید دیوان عالی كشور به انفصال از خدمات دولتی و 149 ضربه شلاق محكوم شد.

 براساس پرونده‌ای كه در دیوان عالی كشور مورد رسیدگی قرار گرفت، اواخر سال 86 ضابطین قضایی با دستور بازپرس دادسرای كاركنان دولت نامبرده را بازداشت كردند.

متهم پس از بازجویی و تفهیم اتهام با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی به زندان فرستاده شد اما پس از مدتی با سپردن قرار تأمین صادره به مرجع قضایی از زندان آزاد شد. پرونده متهم با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست برای رسیدگی از شعبه پنجم دادسرای كاركنان دولت به شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامك مدیر خراسانی ارجاع شد.

در جلسه دادگاه نماینده دادستان تهران با قرائت كیفرخواست در رابطه با اتهام‌های تصرف اموال دولتی و مسائل اخلاقی مجازات نامبرده را خواستار شد. سپس متهم همراه وكیل‌مدافع خود از اتهام‌های وارده از خود دفاع كرد.

هیأت قضایی دادگاه پس از دفاعیات فرمانده سابق ناجا به استناد دلایل و مستندات پرونده او را مجرم شناخت و جمعاً به 149 ضربه شلاق، سه سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی محكوم كرد.

پرونده متهم با اعتراض وی برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی كشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی‌كشور پس از بررسی دلایل و مستندات پرونده حكم دادگاه بدوی را تأیید كردند و این حكم قطعی و قابل اجرا است.

منبع: ایران



ویدیو مرتبط :
حمله اوباش به فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان فرمانده ناجا درباره طرح امنیت اخلاقی


وقتی به سینما می رویم و می گوییم دیدن مختلط بازی فوتبال در سینماها ممنوع است دیگر هیچکس به سینما نمی رود. بعد از هر گل عده ای به جشن و پایکوبی می پردازند و صحنه های زشتی را پدید می آورند.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران بود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در سخنانش به امنیت اجتماعی، انسداد مرزها، طرح های امنیت اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و کلا اقدامات ناجا در دوره فرماندهی خود پرداخت.

او اما درباره امنیت اخلاقی، به تناقضاتی دراین باره اشاره کرد: "هنگامی که به ورزشگاهی می رویم تا از دیدن مسابقه ای به صورت مختلط جلوگیری کنیم افراد مدعی می شوند که برداشت آنها این است که فقط فوتبال نباید به صورت مختلط دیده شود و دیدن والیبال مشکلی ندارد اما همین اقدام ما نیز هجمه های زیادی را به دنبال دارد.

 وقتی به سینما می رویم و می گوییم دیدن مختلط بازی فوتبال در سینماها ممنوع است دیگر هیچکس به سینما نمی رود. بعد از هر گل عده ای به جشن و پایکوبی می پردازند و صحنه های زشتی را پدید می آورند.

امروز اعلام می کنم اگر نیروی انتظامی به عنوان دروازه بان زنجیر این اقدام را پایین بکشد دیگر این مسائل عادی شده و دیگر برگشت پذیر نیست. جوسازی هایی بر علیه ما انجام می دهند که نظام در این مورد عقب نشینی کند اما ما فداکارانه ایستاده ایم.


فرمانده نیروی انتظامی برخورد با جرایم امنیت اخلاقی را یکی از مطالبات مردم دانست و در مورد اقدامات انجام شده پلیس گفت: امروز خوشبختانه برخوردهای خوبی با مراکز فساد و ترویج دهندگان بی اخلاقی انجام شده است اگر مبنا را سال 85 قرار دهیم برگزاری پارتی های شبانه، فریب و اغفال دختران، خارج کردن دختران از کشور که باعث آبروریزی نظام شده بود و مصرف مشروبات کاهش چشمگیری داشته است اگر چه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

احمدی مقدم از بازنگری در طرح امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: تمام دستگاه های مرتبط با این حوزه در حال ارزیابی ، نوسازی و تقویت مسائل ایجابی به جای اقدامات سلبی هستند. پلیس نباید در این میدان تنها بماند.

احمدی مقدم در پایان افزود: اطمینان می دهیم که پلیس با چشم پوشی از ماموریت ها به دنبال کسب محبوبیت نیست. مسیر ما قانون است و شعار امسال که سرمایه اجتماعی است دلیلی بر این مدعا نیست که پلیس سست باشد. ما نمی توانیم میان ظالم و مظلوم طرف هر دو نفر را بگیریم قطعا پلیس یاور مظلومان است.
 
گزیده ای از سخنان رئیس پلیس را بخوانید؛


- برخی مدعیند که ما به فرامین رهبری گوش نمی دهیم. باید عاقلانه، مدبرانه و برنامه ریزی شده در این حوزه حرکت کرد. تنها حضور نیروی انتظامی کافی نیست. برخی دستگاهها نیز به جای همکاری چوب لای چرخ ما می گذارند، البته عده ای نیز باید بدانند که احاله هر چیز به رهبری خوب نیست. رهبر انقلاب موافق اقدامات خوب و با بی قانونی و تندروی مخالف هستند. نمی توانیم که هرجا کم آوردیم از ایشان هزینه کنیم. ایشان مسیر را نشان می دهند و تاکتیک ها و روش ها را به دستگاهها واگذار کرده اند.
 
- امروز دهها شبکه و فضای مجازی به دنبال بیم زدایی و ترویج زندگی غربی هستند این در حالی است که برخی نشریات داخلی هم بدون تابلوی ضد انقلاب به دنبال خط دشمن می روند و همین اقدامات را ترویج می کنند.

وی ادامه داد: برخی ها حجم تهدیدها را متوجه نیستند و وسعت مسئله را درک نمی کنند با این هجمه ای که در موضوع امنیت اخلاقی است همین که پیشرفت آن را متوقف کرده ایم اقدام خوبی بوده است اگر این اقدامات نبود هم اکنون بی بند و باری اخلاقی در کشور بیداد می کرد.

- شعار امسال " سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما" است طبیعتا این شعار یک تابلوی زیبا برای یک هفته نیست و تلاش کردیم که در مسیری گام برداریم که اهداف شعار در آن مشخص شده است. اساس این شعار از ماهیت نظام جمهوری اسلامی گرفته شده است چرا که مهمترین سرمایه نظام مردم هستند.

- عنصر ولایت و رهبری نقش اساسی در روشنگری و آغاز انقلاب داشته و همچنان به عنوان ستون اصلی خیمه گاه محسوب شده و مردم نیز همچنان در خط رهبری در صحنه حضور دارند. رابطه نظام و مردم رابطه اعتماد است البته این بدان معنا نیست که اگر مردم به نظام اعتماد دارند به معنای تایید همه نیست. مردم کاستی ها را منعکس و از مسئولان مطالبه می کنند که آنها باید خود را پاسخگو بدانند.

- پلیس نیز همانند نظام برای مردم است در حالیکه در اغلب نظام ها حفاظت از حکومت در برابر تهدیدها که مردم نیز جزئی از آن محسوب می شوند شکل گرفته است. مردم اروپا هنگامی که شعار آزادی می دهند پلیس هایشان برای حفظ نظام با آنها برخورد تند کرده و شعارهای فریبنده خود را کنار می گذارند اما در ایران پلیس دژ مستحکمی برای مردم در برابر آفات و بلایای جامعه است.

- امروز تامین امنیت دارای پیچیدگی و ابعاد مختلفی است. درگذشته جرایم ما به راهزنی، دزدی و قداره بندها محدود می شد اما امروز سارقان در فضای مجازی سرقت های وسیعی را انجام می دهند به شکلی که یک نفر با یک نرم افزار از هزاران نفر در کمترین زمان سرقت می کند این در حالی است که یک باند در طول سال نمی توانند این میزان جرم را مرتکب شوند.

- ماهواره ها و رسانه های ضد فرهنگی با قدرت تهاجم علیه کشور را آغاز کرده اند و به دنبال ایجاد یاس ، تزلزل و ناامیدی در کشور هستند. آنها با نشان دادن در باغ سبز به دنبال ترویج بی بندو باری با مارک آزادی و ساماندهی و آموزش باندهای فساد و تروریست در فضای مجازی و رسانه ها هستند. امروز دیگر تهدید متوجه اراذل و اوباش و سارقان خرد نیست و مقابله با این تهدیدات نیازمند نیروی عالم، آشنا به آخرین شگردها، مومن، فداکار و دارای تجهیزات به روز است.

- تهدیدات بر علیه کشور روز به روز در حال افزایش است، خوشبختانه با دسترسی به تجهیزات روزآمد و به کارگیری نیروهای حرفه ای توانسته ایم گام های بلند و اساسی را در تامین امنیت برداریم. امروز تهدیدات بر علیه کشور رو به گسترش است و مرزهای شرقی و غربی کشور ناامن و بی ثبات بود اما ما توانسته ایم این مرزها را به امن ترین نقاط کشور تبدیل کنیم. در 5 سال اخیر در مرزها اقدامات پلیس سه برابر شده است و سرمایه گذاری خوبی در مورد تجهیزات الکترونیکی و کنترل مرز انجام شده است. امروز به جرات می گوییم که جرایم مرزی تا 90 درصد کاهش یافته است و دیگر ورود کاروان های مسلح امکان پذیر نیست.

- کشف مشروبات الکلی از مرزهای شمال غرب 27 درصد کاهش یافته است که این امر نشان دهنده کنترل خوب مرزها است. کشف مشروب در نقاط مرکزی کشور بسیار کاهش یافته است.

- امروز تجاوز، قتل، تروریست، آدم ربایی و سرقت مسلحانه در کشور کاهش قابل ملاحظه ای داشته است و امسال بهترین سال جمهوری اسلامی طی سی و سه سال گذشته از نظر تامین امنیت است. در شش ماهه نخست امسال قتل 9 درصد، سرقت مسلحانه 21 درصد، سرقت بانک 35 درصد ، سرقت طلافروشی 27 درصد و تعداد شهدای نیروی انتظامی 50 درصد کاهش یافته است. در این مدت 30 مورد راهزنی صورت گرفت که تمامی آنها کشف شد. این در حالی است که آمارها علیرغم توسعه کشور، افزایش جمعیت و گسترش تهدیدها با 15 سال قبل برابر است.

- در بحث ماده مخدر شیشه علاوه بر تولید داخلی به سمت صادرات نیز گام بر می داشتیم که این ناشی از ضعف قانون در برخورد با این افراد بود اما با قاطعیت دستگاه قضایی در سال گذشته باندهای بزرگی کشف شد و امروز شاهد کاهش 34 درصدی کشف شیشه هستیم در حالیکه میزان کشفیات پلیس هر سال دو برابر افزایش می یافت.

- امروز خروج مواد مخدر از کشور کنترل شده است و در بحث حجاج نیز که مواردی در گذشته وجود داشت که باعث اهانت تمامی حجاج می شد طی چند سال گذشته به صفر رسیده است دیگر هیچ حاجی نمی تواند از مرزهای کشور مواد مخدر برای مصرف شخصی خارج کند.

- در سال 80 ، 6 میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور وجود داشت که 19 هزار و 700نفر در تصادفات جان خود را از دست می دادند اما امسال با وجود اینکه میزان خودرو و موتورسیکلت در کشور تا پایان سال به 24 میلیون می رسد اما میزان تلفات رانندگی به کمتر از 19 هزار نفر می رسد. این در حالی است که با توجه به افزایش نرخ جریمه ها در شش ماهه امسال ماموران 32 درصد کمتر قبض جریمه صادر کردند البته این به معنای رافت و بخشش نیروی انتظامی نیست چرا که مردم با پلیس همراهی خوبی داشته اند.