اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محصولات سبز داتیس



گروه تولیدی و صنعتی داتیس به عنوان رهبر نوآوری در صنعت لوازم آشپزخانه، در راستای اهمیت و تأمین سلامتی جامعه، سری محصولات سبز خود را كه ایجادكننده یونهای مفید با نام یون منفی میباشند،به بازار عرضه میدارد.

اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار محصولات سبز داتیس

 توضیح بیشتر در مورد یون های مفید

یون مثبت چیست؟
یون های مثبت به صورت معلق در گرد وغبار هوا، اسباب منزل، مونوكسید كربن و در تمام آلایندههای هوا و محیط وجود دارندكه باعث افسردگی ،سردرد ،سستی و رخوت ، آسم و حساسیت در ما میگردند.
 
یون مفید (یون منفی) چیست؟
یون های مفید (یون های منفی) اتم های اكسیژن می باشند به عبارت دیگر این یون ها در اكسیژن وجود دارند و به ما كمك میكنند تا احساس بهتری داشته باشیم.
 
آیا می دانید چرا زمانیكه در هوای روستاها، كوهستان ها و جنگل ها هستید احساس نشاط و شادابی می كنید؟
در هوای تازه روستاها معمولاً2000 تا 4000 یون مفید (یون منفی) در سانتیمتر مكعب وجود دارند(تقریباًبه اندازه یك حبه قند)در كوه ها، دریاها، جنگلها و كنارآبشارها بیلیونها یون مفید(یون منفی) وجود دارند.
 
آیا می دانید چرا  هنگام تنفس بعد از رعد و برق شما احساس نشاط و شادابی دارید؟
رعد و برق میتواند ترلیونها یون مفید (یون منفی) در هوا پخش كند كه موجب تسكین اعصاب شده و ما را سرشار از نشاط و شادی میكند. در حالی كه در هوای  آلوده شهری كمتر از 100 یون مفید(یون منفی) در سانتیمتر مكعب وجود دارند.
 
یون های مفید(یون های منفی) چگونه عمل می كنند؟
یون های مفید (یون های منفی) به یون های مثبت معلق در هوا میچسبند و با سنگین كردن این ذرات مسموم كننده هوا، آنها را به سطح زمین میكشند و در نتیجه یون های مثبت از فضای تنفسی ما خارج میگردند به این شكل هوا از آلایندهها و مسموم كنندهها پاك میشود و ما احساس جوانی و شادابی میكنیم.
 
فواید یون های مفید(یون های منفی):
از بین بردن باكتریها، جلوگیری از پیر شدن سلولهای بدن، بالا بردن اكسیژن در خون، بهتر كردن عملكرد سوخت وساز بدن ، بالا بردن میزان هوشیاری، ازبین بردن خستگی،افزایش مقاوت و سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها، تأثیر اساسی در معالجه سردردهای مضمن، بیخوابی و كم خوابی، آلرژی، آسم و حساسیت های تنفسی. 

 

                                         
 


ویدیو مرتبط :
خطوط کامل فرآوری محصولات کشاورزی (لوبیا سبز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفته چهاردهم ،نبردسرخ درمستطیل سبز



ليگ برتر نهم، پس از سالها معادلات دو تيم پرطرفدار پايتخت را در کشاندن هواداران به ورزشگاه به هم ريخته و با تماشاگران متعصب و خونگرمش،سکوهاي ورزشگاهها را حتي در ديدارهاي خارج از خانه به تسخير خود درآورده است.

 

تراکتورسازان درحالي بعد از ظهر دوشنبه در ورزشگاه آزادي به مصاف سرخپوشان تهران خواهند رفت که حضور بازيکناني همچون محمد نصرتي و حسن رودباريان که سابقه بازي در پرسپوليس را دارند در اين تيم تبريزي مي تواند به حساسيت هاي بالاي اين بازي بيافزايد

.

اما از اين نکته نيز نبايد غافل باشيم که پرسپوليس شايد دومين تيم محبوب تبريزي ها پس از تراکتورسازي باشد و پس از مسائل حاشيه اي که در بازي تيم هاي استيل آذين و تراکتورسازي با چاشني علي کريمي در هفته دوازدهم بوجود آمد، فردا بايد منتظر حضور خيل عظيم تماشاگران دو تيم باشيم که هر کدام به نوعي و با هدفي خاص روي سکوها قرار خواهند گرفت.

 

تماشاگران تبريزي مي خواهند فردا با حضور خود و تشويق تيم مورد علاقه شان نشان دهند که حرفهايي که درمورد آنان عنوان شده صحت ندارد و فقط به دنبال تشويق تيم محبوب خود هستند و هواداران پرسپوليس نيز مترصد اين هستند که هيچ تيمي نميتواند رکورد پرطرفداري پرسپوليس را بشکند.

 

*پرسپوليس - تراکتورسازي


سرخپوشان پايتخت با پيروزي روحيه بخش هفته گذشته در مقابل سايپا، تا اندازه اي بحران را پشت سر گذاشته و با کم کردن فاصله خود با تيم هاي صدر نشين براي نشستن بر قله جدول رده بندي، دور خيز کرده اند.

 

ظاهرا حضور حبيب کاشاني به عنوان سرپرست باشگاه و دادن فرصت دوباره به کرانچار، به تدريج نتايج خود را نشان داده و پرسپوليس با کنار زدن حاشيه ها کم کم به ساحل آرامش نزديک مي شود.سرخپوشان روز دوشنبه با غلبه برنماينده تبريز در تهران گام بلندي به سوي صدر جدول برخواهند داشت و مي توانند براي رقيب ديرينه خود تهديدي جدي باشند.

 

شاگردان فراز کمالوند نيز به اين بازي به چشم ديگري مي نگرند و مي خواهند با تشويق هواداران دو آتشه خود در ورزشگاه آزادي،دست به کار بزرگي زده و دومين پيروزي خارج از خانه را در تهران به نام خود ثبت کنند.

 

* راه آهن - سپاهان؛ جدال شکست خورده ها

 

ديگر ديدار هفته چهاردهم در روز دوشنبه، مصاف تيم هاي شکست خورده هفته سيزدهم، يعني راه آهن و سپاهان است .راه آهني ها که بازي هفته گذشته را به شاگردان سرمربي سابق خود واگذار کرده اند اين هفته در دومين بازي خانگي شان بايد در مقابل شاگردان امير قلعه نويي قرار گيرند که هنوز از شوک باخت خانگي هفته گذشته در مقابل استيل آذين خارج نشده است.

 

شاگردان برندتس هلندي که يکي از تيم هاي اصفهاني ليگ را در خانه اش شکست داده بودند فردا با ديگر نماينده فوتبال اصفهان ديدار خواهند کرد و بدنبال اين هستند که پيروزي در مقابل ذوب آهن را با سپاهان نيز تکرار کنند.

 

در آن سوي ميدان اما زرد پوشان اصفهاني بدنبال انتقام شکست تيم همشهري خود هستند و تلاش مي کنند با کسب سه امتياز بازي خارج از خانه از کورس صدرنشينان عقب نمانده و نيم نگاهي به صدر جدول داشته باشند.

 

*ابومسلم - استيل آذين ؛مصاف فقر و غنا


ديدار تيم هاي فوتبال استيل آذين و ابومسلم خراسان را بايد مصاف تيم هاي فقير و غني ليگ برتر دانست زيرا ابومسلم که با انواع مشکلات مالي و مديريتي دست به گريبان است بايد در مقابل تيم متمول تهراني قرار گيرد.

 

هرچند که اخبار و شنيده ها حاکيست که مشکلات ريز و درشت سياه جامگان خراساني به تدريج درحال برطرف شدن است اما اين تيم هنوز سرمربي خود را نشناخته و هر روز از نامهاي مختلفي از جمله کربکندي ،ميثاقيان و ... براي نشستن بر روي نيمکت اين تيم نام برده مي شود.

 

استيل آذيني ها نيز اين هفته سرخوش از پيروزي شيرين هفته گذشته در اصفهان به مشهد رفته اند تا اين بار در ورزشگاه ثامن در مقابل تيم نه چندان قوي ابومسلم دومين سه امتياز خارج از خانه را در کيسه خود بريزند.

 

*مس کرمان - سايپا؛ ديدار نارنجي هاي بازنده


مسي هاي کرمان دوشنبه در حالي در ورزشگاه شهيد باهنر از سايپا پذيرايي مي کنند که هفته گذشته شکست تلخي را در شمال کشور متحمل شدند و اين هفته تلاش مي کنند که با شکست همسايه خود در جدول رده بندي، هم شکست هفته قبل را جبران کنند و هم خود را از ميانه جدول بالا بکشند.

 

شاگردان مايلي کهن نيز که شکست دو بر صفر هفته گذشته در مقابل پرسپوليس هنوز از ذهنشان خارج نشده،مي خواهند دست به کار بزرگي زده و مس کرمان را در خانه اش شکست دهند.سايپايي ها که در پايان هفته سيزدهم با 17امتياز و قرار گرفتن در رده يازدهم جدول بالاتر از مس کرمان 16امتيازي هستند،براي نشستن در رده هاي بالاي جدول، چشم به پيروزي در اين مسابقه دارند.


* پاس همدان - فولاد خوزستان؛ مربيان ناکام در انديشه اثبات توانایي


ديدار تيم هاي پاس همدان و فولاد خوزستان درحالي روز سه شنبه برگزار مي شود که علي اصغر مدير روستا و مجيد جلالي، بعد از نشستن بر روي نيمکت تيم هايشان هنوز فرصت اثبات توانايي هاي خود را نيافته اند.

 

فولادي هاي اهواز که هفته گذشته در دقايق پاياني پيروزي در شهرآورد را با تساوي عوض کردند، به چيزي جز کسب سه امتياز در مقابل پاسي ها رضايت نخواهند داد و مجيدي جلالي بايدبا پياده کردن انديشه هاي خود در ميدان، روحيه از دست رفته را در بين بازيکنان تيم بازگرداند.

 

در نقطه مقابل پاس هاي همدان که بازي هفته گذشته را با نتيجه يک بر صفر در شيراز به حريف خود واگذار کرده اند بايد نشان دهند که تغييرات ايجاد شده در سطح مديريت باشگاه و کادر فني لازم بوده و موجب بهبود وضعيت اين تيم شده است.

 

*صبا قم - مقاومت شيراز؛ کنترل از راه دور


تيم فوتبال صبا درحالي سه شنبه ميهمان تيم مقاومت سپاسي شيراز است که محمد حسين ضيايي سر مربي اين تيم بدليل اخراج در بازي مقابل استقلال تهران اجازه نشستن بر روي نيمکت تيمش را ندارد و بايد از روي سکوها شاگردان خود را کنترل کند.

 

صبايي ها که هفته گذشته در تهران موفق نشدند در مقابل تيم ده نفره استقلال از گل زده خود حفاظت کرده و در نهايت زمين بازي را با کسب يک امتياز ترک کردند، در شيراز بدنبال جبران امتيازات از دست داده و قرار گرفتن در بين سه تيم بالاي جدول هستند.در آن سوي ميدان نيز شاگردان مهابادي جوان که الحق نتايج خوبي در ليگ نهم گرفته و از جمله بالانشينان جدول رده بندي هستند، به چيزي جز کسب سه امتياز خانگي رضايت نمي دهند.

 

* شاهين بوشهر - پيکان؛ سوداي صدرنشيني


شاگردان حميد درخشان درحالي روز سه شنبه به مصاف تيم فوتبال شاهين بوشهر مي روند که براي کسب سه امتياز و لغزش صدرنشين، لحظه شماري مي کنند تا دوباره خود را در راس جدول رده بندي ليگ نهم ببينند.

 

پيکاني ها که هفته گذشته دو امتياز حساس را در مقابل ذوب آهني ها از دست دادند تا نتوانند با توجه به تساوي استقلال صدرنشين، رده نخست جدول را از آن خود کنند، در بوشهر تمام تلاش خود را به کار خواهند برد تا باپيروزي در اين مسابقه و شکست يا تساوي احتمالي استقلال در اصفهان، خود را به عنوان صدرنشين هفته چهاردهم معرفي کنند.

 

در ديگر سوي، شاگردان ياوري که هفته گذشته با کسب يک پيروزي دلچسب در مقابل تيم تهراني، از روحيه بالايي برخودارند با حمايت تماشاگران خونگرم خود براي فرار از انتهاي جدول تلاش مي کنند.بوشهري ها که به اذعان همه کارشناسان، فوتبال زيبايي را ارائه مي کنند از مهاجماني بهره مي برند که راه باز کردن دروازه حريفان را خوب بلد هستند.

 

*ذوب آهن - استقلال تهران انتقام


آخرين بازي از هفته چهاردهم ليگ برتر را تيم هاي فوتبال ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران در ورزشگاه فولاد شهر برگزار خواهند کرد.آبي پوشان تهراني که سه هفته است در کسب سه امتياز بازي ها ناکام مي مانند در مقابل ذوب آهن کاپيتان خود را نيز به دليل اخراج در بازي مقابل صبا در خدمت ندارند.

 

مرفاوي که اين روزها با اعتراضات کم و زياد نيمکت نشينان خود از جمله مصاحبه هاي جنجالي مهاجم ناراضي اش( اکبرپور) روبروست، در اصفهان کار سختي در پيش دارد اما مي کوشد تا با کسب سه امتياز اين بازي حساس، صدرنشيني اش را تثبت کند.

 

منصور ابراهيم زاده اما بدنبال انتقام از تيمي است که در آخرين لحظات جايش را به عنوان قهرمان ليگ هشتم، گرفت.ذوب آهني ها تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا با شکست آبي پوشان پايتخت،در هفته چهاردهم جايگاه دوم جدول رده بندي را به نام خود ثبت کنند.