اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محصولات ایران‌خودرو پس از هدفمندی یارانه‌ها گران نمی شود



 

 

 

محصولات ایران‌خودرو پس از هدفمندی یارانه‌ها گران نمی شود

 

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها، تلاش شركت ایران خودرو این است كه خودروهای كم مصرف تولید كند.

مدیرعامل شركت ایران‌خودرو اعلام كرد: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش ایکوپرس، جواد نجم‌الدین افزود : تلاش بر این است كه با كاهش قیمت تمام شده، افزایش هزینه‌ها را جبران كنیم.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، تلاش شركت ایران‌خودرو این است كه خودروهای كم مصرف تولید كند.

نجم‌الدین به دردست تولید بودن دو نوع موتور جدید كم مصرف توسط این شركت اشاره كرد و گفت: به مرور تمام خودروهای تولیدی این شركت مجهز به این دو نوع موتور می شوند.

وی افزود: شركت ایران‌خودرو امسال 780 هزار دستگاه خودرو تولید می كند كه نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد دارد.

وی اظهارداشت: هشت درصد تولیدات این شركت معادل 55 هزار دستگاه خودرو امسال به خارج از كشور صادر خواهد شد.

نجم‌الدین از طراحی خودروهای جدید در این شركت خبر داد و گفت: خودروی رانا از سال 1390 در این شركت تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

وی گفت: حجم تولیدات خودرو در چهار سال اخیر برابر با 40 سال گذشته در كشور است.

وی توسعه خدمات پس از فروش و توجه به كیفیت آن را از دیگر برنامه های این شركت بیان كرد و افزود: در گذشته به ازای هر هفت هزار دستگاه تولید خودرو یك نمایندگی ایجاد می شد اما از امسال به ازای هر چهارهزار دستگاه تولید یك نمایندگی ایجاد می شود.

وی جهش كیفی در تولیدات و ارتقاء سطح سرویس دهی و پاسخگویی به مردم در خدمات پس از فروش را از برنامه های این شركت برشمرد و اظهارداشت:خدمات پس از فروش و ارتقای كیفیت سبب شده است كه میزان رضایت‌مندی مشتریان با دودرصد افزایش از 62 درصد به 64 درصد افزایش یابد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تاثیرات مخرب هدفمندی یارانه ها بر مردم ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولات سایپا و ایران خودرو گران شد


رئیس شورای رقابت گفت گروه خودروسازی سایپا مجوز افزایش ۰.۴ درصدی قیمت محصولات خود را گرفت و ایران خودرو به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود می تواند خودروهای خود را تا ۱.۸۱ درصد گران کند.

خبرگزاری تسنیم: رضا شیوا در گفتگویی در رابطه با جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی بازار خودرو و دستورالعمل تنظیم قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای شورا موافقت کردند که در سال 95 نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. علاوه بر این با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در مورد تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که در مورد کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود نیز گزارشی اعلام شد.

وی با بیان این که براساس این اطلاعات گروه سایپا به خاطر بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم کیفیتی را دریافت کرد، افزود: به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی 1.86  درصد تعیین شد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس این اطلاعات 4.28 درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند 0.4 درصد است.  به عنوان نمونه محصول سایپا 131 SX حدودا افزایش 150 هزار تومانی خواهد داشت.

شیوا در خصوص محصولات ایرانخودرو نیز اظهار داشت: کیفیت محصولات ایرانخودرو نسبت به سایپا بهتر بوده است و تورم بخشی محصولات این شرکت 3.72 درصد اعلام شده است. بدین ترتیب  با توجه به این اطلاعات ایرانخودرو جایزه 0.1 درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا 1.81 درصد دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت قیمت‌گذاری برخی از خودروهایی که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شوند.

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات به زودی قیمت انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد.