اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محصولات آرایشی فرانسه در راه ایران


در حالی‌که مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بر لزوم احتیاط در واردات کالاهای خارجی در پسابرجام تاکید دارند، مسئولان شرکت‌های مشهور آرایشی خارجی از وقوع اتفاق‌های جالب در‌ آینده ایران خبر می‌دهند.

خبرگزاری فارس: «خبرگزاری فرانسه» اخیرا در گزارشی نوشت: لوازم آرایشی فرانسوی، جذابیت زنان ایرانی را آزمایش می‌کنند. تحریم‌های ایران برداشته‌ شده‌اند. حضور در بازار بزرگ ایران،  موردی است که دست کم برخی از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های آرایشی ‌فرانسه از بازار ایران که به تازگی از تحریم‌ها رهایی یافته است، انتظار دارند.

«ویرجینی دانفرت»، مسئول امور تجاری شرکت‌های زیبایی فرانسه (FEDEA) در این زمینه گفت: «چند نفر از ایران از همان اوائل توافق ماه نوامبر، با ما تماس گرفتند و خواستار واردات مختلف از فرانسه شدند.»

«ژان پل آگن» رییس هئت مدیره شرکت لورل فرانسه (بزرگترین شرکت تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی جهان) نیز در این باره گفت،به آرامی و به طور قطع به راهبردی اغوا کننده در ایران امید دارد.

وی افزود، قرار است همه چیز به تدریج انجام شود و در آینده اتفاق های جالبی رخ می‌دهد. ایران با وجود تحریم‌ها دومین بازار بزرگ خاورمیانه بوده و در سال 2014 حدود 3.5 میلیارد دلار البته بدون محاسبه عطر و ادکلن واردات داشته است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: «توافق هسته‌ای در برهه‌ای رخ داد که زنان در ایران، که باید حداقل یک روسری شل به سر کنند، در مسیر تغییر دادن تدریجی معیارهای پوششی هستند.»

 و اما «سحر جمالی» مدیر شرکت «آریا شیک» روز چهارشنبه در پاریس گفت: «ظاهر و صورت برای زنان ایران بسیار مهم است زیرا این تنها بخشی از بدنشان است که می‌توانند بدون پوشش نشان دهند.»


ویدیو مرتبط :
محصولات آرایشی بی یو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رتبه ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی/ ۸۰ درصد این محصولات قاچاق اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,  مصرف لوازم آرایشی

 

اخبار اجتماعی - رتبه ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی/ ۸۰ درصد این محصولات قاچاق اند

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، اظهارداشت: ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

حسین نورالدین حاج حسینی در نشست خبری نخستین جشنواره، همایش ملی و نمایشگاه سلامت، بهداشت و زیبایی کشور که قرار است از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه امسال در جزیره کیش برگزار شود، افزود: با توجه به کاهش سن آرایش در کشور و رتبه بالایی که در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا داریم، می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار کرد که سمت اصلاح روش‌های استفاده از این قبیل محصولات رفت.

وی با اعلام اینکه سن آرایش به مرز ۱۳ تا ۱۵ سالگی رسیده است، گفت: در خصوص مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، رتبه دوم خاورمیانه و رتبه چهارم دنیا را داریم.

حاج حسینی افزود: سرانه مصرف لوازم آرایشی در بین خانم‌های ایرانی ۵ برابر زنان در منطقه خاورمیانه است.

دبیر نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور، با اشاره به آمارهایی که در ارتباط با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور ارائه می‌شود، گفت: ۸۰ درصد این محصولات که در بازار کشور وجود دارد، به صورت قاچاق می‌آید و اغلب در داخل کشور بسته بندی می‌شوند.

حاج حسینی از رونمایی دو جلد کتاب تحت عنوان «استانداردی بر زیبایی» و «احکام آرایش»، در حاشیه برگزاری جشنواره سلامت، بهداشت و زیبایی در کیش خبر داد و افزود: می‌بایست با رفتار ایجابی، سعی در اصلاح روند استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور شد.

وی همچنین از ارائه مدل «آرایش به سبک ایرانی» در این جشنواره خبر داد و گفت: اولین آموزشگاه مراقبت زیبایی ایرانی - اسلامی، سال گذشته در تهران راه اندازی شده است.

حاج حسینی، هدف از برگزاری نخستین همایش ملی سلامت، بهداشت و زیبایی کشور در جزیر کیش را، معرفی و حمایت از محصولات ایمن و سالم و آشنایی مردم با این قبیل محصولات دانست.

در ابتدای این نشست نیز حسین علی تقی تهران مدیرعامل موسسه آوزشی علوم و فنون کیش، با عنوان این مطلب که یکی از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم، توجه به حوزه سلامت است، گفت: دولت یازدهم، توجه ویژه‌ای به عمومی کردن سلامت با رویکرد علمی و آموزشی دارد.

وی، توجه به بهداشت پوست و مو و زیبایی را یکی از اهداف این جشنواره و همایش ملی عنوان کرد و افزود: وزات بهداشت و سازمان غذا و دارو، از جمله دستگاه‌هایی هستند که ما را در برگزاری این جشنواره همراهی می‌کنند.

اخبار اجتماعی - مهر