اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن چاوشی با «مترو» آمد!


مترو پنجمین تک قطعه ای است که این خواننده در فاصله انتشار رسمی آلبوم هایش از طریق فضای مجازی منتشر می کند تا خلأ بین آلبوم هایش با این ترفند پر شود.

تماشا: محسن چاوشی اصولا بدون سر و صدا کارهایش را پیش می برد و با یک غافلگیری بزرگ، همه را شوکه می کند. او که چندی پیش روی صفحه شخصی اش در شبکه های اجتماعی، خبر از انتشار قطعه «دیوونه» در سالروز تولدش داده بود، در آخرین لحظات، از انتشار آن قطعه منصرف شد و با یک روز تاخیر، قطعه «مترو» را ساعت 9:40 دوشنبه شب روی سایت های موسیقی و سایت شخصی اش منتشرب کرد تا باز هم با یک سورپرایز سراغ دوستدارانش بیاید.

همانطور که پیش بینی می شد به محض انتشار «مترو»، شور و حال قابل توجهی در fan page های این خواننده و شبکه های اجتماعی شروع شد. اظهار نظرها و قضاوت های مختلف در همان ساعات اولیه انتشار قطعه، باعث شد خبر خیلی زود همه جا بپیچد و آمار دانلودش تنها در دو سایت رسمی به بالای 60 هزار برسد. آماری که لحظه به لحظه در حال افزایش بود.

جالب اینکه حتی تعداد بالای درخواست دانلود از یکی از سایت های هواداری باعث شد برای ساعاتی این سایت با اختلالاتی مواجه شود و پاسخگوی میزان استقبال دوستداران این خواننده نباشد.



متروشناسی!

پس از قطعاتی چون «مام وطن»، «دیوار بی در»، «دلتنگ» و «نخل های بی سر» این پنجمین تک قطعه ای است که این خواننده در فاصله انتشار رسمی آلبوم هایش از طریق فضای مجازی منتشر می کند تا خلأ بین آلبوم هایش با این ترفند پر شود. ترفندی که این روزها بسیار پرطرفدار شده و حتی در بعضی مواقع با توجه به اینکه هیچ هزینه مالی ای را برای هنرمندان ندارد، بیشتر از انتشار آلبوم رسمی، مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانه و ملودی «مترو» را خود محسن چاوشی سروده و ساخته و تنظیمش را هم با همراهی «اشکان دباغ» انجام داده است. این نخستین قطعه ای است که چاوشی آن را در استودیوی تازه تاسیس 103 record با همراهی امیر جمالی فرد میکس و مستر کرده است.

همه چیز در استودیو اتفاق می افتد

چاوشی درباره انتشار گاه و بیگاه تک قطعاتش می گوید: «به هر حال برخی حس ها را باید آنی و در لحظه منتقل کرد. این استراتژی من است و نباید آن را عقب انداخت. اعتقاد دارم همه اتفاق هایی که برای یک خواننده می افتد فقط و فقط در استودیو و محل کارش است، نه با حضور در رسانه ها و جنجال سازی و ... انتشار این تک قطعات باعث می شود فاصله زیاد بین آلبوم ها کمی کمتر شود و من حس خوبی به آنها دارم.

آلبوم جدید


طرفداران چاوشی قطعا با شنیدن انتشار قریب الوقوع آلبوم جدید این خواننده بیشتر و بیشتر غافلگیر خواهند شد. آلبومی که سال هاست بین دلالان حوزه موسیقی دست به دست می چرخد اما با توجه به اینکه امتیازش از سوی چاوشی واگذار شده، برای تسریع در انتشار آن کاری از دستش برنمی آید.

«من خود آن سیزدهم» عنوان آلبومی است که چاوشی از چند سال قبل آن را تولید کرده و در آن برای اولین بار از شعرهای حضرت مولانا استفاده کرده است.

خود چاوشی درباره این آلبوم می گوید: «این آلبوم قطعا مورد توجه قشر خاص پسند موسیقی قرار خواهد گرفت. کار سنگین و قوی ای است. به هر حال تجربه ای بوده و من هم واردش شدم و از آن لذت بردم. امیدوارم دوستداران موسیقی هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.»

چاوشی درباره زمان انتشار این آلبوم هم گفت: «هنوز چیزی قطعی نشده ولی به احتمال فراوان آخر شهریور منتشر خواهد شد.»


ویدیو مرتبط :
محسن چاوشی-مترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن چاوشی این بار با "مترو" می آید


محسن چاوشی که قرار بود روز 8 مرداد ماه به مناسبت تولدش آهنگ «دیوونه» را به هوادارانش هدیه بدهد، تصمیمش را عوض کرد و قطعه دیگری را به نام «مترو» آماده کرده است.

تماشا: محسن چاوشی که قرار بود روز 8 مرداد ماه به مناسبت تولدش آهنگ «دیوونه» را به هوادارانش هدیه بدهد، تصمیمش را عوض کرد و قطعه دیگری را به نام «مترو» آماده کرده است.



چاوشی به دلیل ماه مبارک رمضان این تغییرات را انجام داده است. آلبوم جدید چاوشی به نام «من خود آن سیزدهم» است و چاوشی، اشعاری از مولانا و خیام را می خواند. تنظیم قطعات این آلبوم را شهاب اکبری و کوشان حداد انجام داده اند.