اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن هاشمی مشاور قالیباف شد



 

محسن هاشمی مشاور قالیباف شد

 

 

فارس: با صدور حكمی از سوی شهردار تهران، محسن هاشمی مشاور شهردار در امور حمل و نقل شد.طی حكمی از سوی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران،‌محسن هاشمی مدیر سابق شركت مترو تهران را به عنوان مشاور خود در امور حمل و نقل تعیین كرد.

 

بر اساس این گزارش، مراسم تودیع و معارفه محسن هاشمی صبح امروز در سالن ایران‌زمین شهرداری تهران برگزار شد كه در این مراسم محمدهادی ایازی،‌ سخنگوی شهرداری،‌ حسین‌محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری ،‌حمیدرضا ارشادمنش، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و معاون عمرانی وزیر كشور و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.../فارس


ویدیو مرتبط :
قالیباف-انتقاد از هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات تند مشاور محسن رضایی علیه هاشمی



اظهارات تند مشاور محسن رضایی علیه هاشمی

هاشمی به خاطر سنش رد صلاحیت نشده است

اظهارات تند مشاور محسن رضایی علیه هاشمی

حجت‌الاسلام حجتی‌نیا، مشاور محسن رضایی و از فضلای حوزه علمیه قم، در اظهاراتی تند و بی‌سابقه علیه هاشمی رفسنجانی گفته است كه نه تنها با نبود هاشمی اتفاقی نمی‌افتد و خطری کشور را تهدید نمی کند بلکه اتفاقا باید گفت که آقای هاشمی به دنبال سیاست‌های سالهای اخیر، این بار نیز قصد انتقام گیری از مخالفان خود را داشت و با هدف خدمت نیامده بود وگرنه این همه نیروی جوان در کشور وجود دارد ایشان می‌توانست با حمایت از این جوانان، تشکیل یک دولت کارآمد را توصیه کند و فتنه‌گر اصلی اوست نه موسوی و كروبی!! بخش‌هایی از اظهارات وی در مصاحبه با سایت بولتن‌نیوز را بخوانید:

...به نظر من بخش عمده ای از قضایای سال ۸۸ زیر سر خود آقای هاشمی رفسنجانی بود اما هزینه‌های این اقدامات و فتنه جویی ها را آقایان کروبی و موسوی دادند.

او چه در سال ۷۶ و انتخابات آقای خاتمی و چه در سال ۸۸ و خطبه‌های نماز جمعه، یک سری سخنان مطرح کرد، شبهه ایجاد کرد و بعد به خانه رفت و دیگر به نماز جمعه نیامد و سکوت کرد و این موضوعات باعث شد که مشکلات پیچیده تر شود و ادامه یابد.

یعنی یک سری شبهات و مسائل را دامن زد و درحل این مشکلات کمکی نکرد در حالی که می‌توانست به آرام شدن فضا کمک کند...

...در حالی که اگر با سخنان خود، تب حوادث را کاهش می‌داد و طرفین را به آرامش دعوت می‌کرد، می‌توانست زمینه ای ایجاد کند که میرحسین و کروبی به راه خطا نروند و به حصر نیافتند و عده ای از جوانان جان خود را از دست ندهند و عده ای دیگر به زندان نیافتند.

اعتقاد دارم مقام معظم رهبری و بسیاری از سران نظام از این وضعیت ناراحت هستند و راضی به حصر و بازداشت و زندان کردن افراد نبوده اند اما سیاسی کاریهای اقای هاشمی و بعضی نامزدهای انتخابات باعث این مشکلات شد.

...آقای هاشمی از اختلافات فکری و برنامه و سیاست‌های میرحسین موسوی و مقام معظم رهبری، با خبر بود اما به گونه ای صحنه سیاسی را آرایش داد که از سوی اصلاح طلبان موسوی و کروبی آمدند در حالی که اگر به جوان گرایی و طبیعت فضای سیاسی باور داشتند و باعث ایجاد تنش نمی‌شدند و در برابر قانون تمکین می‌کردند و شبهه تقلب و شعارهای تند ایجاد نمی‌کردند عملا باعث فتنه نمی‌شدند.

...آقای هاشمی به دنبال آن بود که انتقادها علیه نظام و مقام معظم رهبری افزایش یابد و ولی فقیه به تنهاترین سردار تبدیل شود و در آن شرایط، هاشمی بیاید و به عنوان مرد عبور از بحران ها، وارد صحنه شود تا مشکلات را کاهش دهد.

عده ای در این انتخابات پیش رو نیز گفتند و نوشتند که "آن مرد آمد" یعنی از او یک چهره اثرگذار و مرد بحران ساخته اند که بدون او نظام نمی‌تواند به پیش برود در حالی که واقعیت این نیست واقعیت این است که بدون هاشمی بهتر می‌توان کشور را اداره کرد چون هاشمی برنامه ای برای اداره کشور ندارد بلکه حضور او فضا را بحرانی میکرد.

...هاشمی از ابتدای انقلاب از اختلاف‌های ایجاد شده بین مسوولان سیاسی کشور به نفع خود بهره برده و با غروری که داشته به دنبال تضعیف جایگاه دیگران و قدرت مند کردن جایگاه خود بوده است وگرنه در بسیاری از مقاطع می‌توانست مانند حاج احمد خمینی در منزل افراد حضور یابد و از آنها دلجویی کند و نیروهای انقلاب را دعوت به حضور در صحنه کند اما نه تنها حضور نیافت بلکه از اختلاف ها و حوادث موجود به نفع خود و تضعیف دیگران استفاده کرده است.

...هاشمی از ابتدای انقلاب اتفاقات بنی صدر، منتظری، اصلاحات، جنگ، و ... را به شکل‌های مختلف به سود خود مصادره می‌کرد و به خاطر روحیه انحصار طلبانه ای که دارد به گونه ای سیاست ورزی می‌کند که همه کارها را زیر سر او بدانند.

در حوادث مختلف وانمود می‌کرد که علیه بازرگان و بنی صدر و منتظری او عمل کرده است و فرمانده جنگ او بوده است در حالی که رزمندگان جنگ را به پیش می‌بردند. فرماندهان جنگ ۸ ماه به ۸ ماه به خانه می‌رفتند اما هاشمی هر روز خود را به عنوان فرمانده جنگ در ذهن مردم معرفی می‌کرد.

...نیروهای اصیل انقلاب در این موارد نجابت به خرج می‌دهند و چیزی نمی‌گویند در حالی که اگر بخواهند خاطرات را بگویند مشخص می‌شود که زحمات را چه کسانی کشیده اند و چه کسی برداشت سیاسی می‌کرده است آقای هاشمی می‌توانست بسیاری از مسائل انقلاب و کشور را مدیریت کند که چنین مشکلاتی پیش نیاید و اختلاف ها کاهش یابد اما بعد از حضور امام، آقای هاشمی نه تنها در کاهش مشکلات پیشقدم نبود بلکه پشت صحنه برخی اتفاقات و تحرکات سیاسی و ایجاد کننده بسیاری از مشکلات بوده است.

...ایشان در زمانی که رئیس جمهور شدند، در سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، به نظرات مقام معظم رهبری توجه نکردند و سیاست‌های رهبری را اجرا نکردند خصوصا در مسائل فرهنگی، ولی فقیه نگرانی‌های مختلفی را مطرح کردند اما دولت هاشمی به آنها بی توجه بود. در دوره اصلاحات نیز باید گفت که اصلاحات زائیده تفکر هاشمی بود و در به قدرت رسیدن اصلاح طلبان اثرگذار بود.

...ایشان در مورد قضایای سال ۸۸ می‌دانست که اختلاف نظرها وجود دارد وباعث مشکل خواهد داشت. میرحسین موسوی که فردی با سلامت نفس و خدمت گذار کشور بود، را به راهی کشاند که موجب شد وی موضع گیری‌های نادرستی داشته باشد و باعث حوادث آن سال شد و موسوی و کروبی را جلو انداخت و خودش پشت صحنه بود و باعث شد که موسوی و کروبی به زحمت بیافتند و...

...هاشمی در این انتخابات نیز به قصد انتقام از نظام و رهبری وارد شد تا عده ای بگویند که امیرکبیر آمده تا بحران را حل کند. اما این خبرها نیست. لذا باید گفت که عدم حضور هاشمی به نفع کشور ونظام و انقلاب است و رد صلاحیت وی نیز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیامدن او نیز مسئله ای ایجاد نمی‌کند. باید واقعیت ها را پذیرفت و نباید ادعا کنیم که کشور بحرانی است و حالا مرد بحران می‌خواهد. از اول انقلاب تلاش کرده اند که شرایط را بحرانی جلوه دهند وهر بار از هاشمی بخواهند که بیاید و بحران را حل کند...

...این چگونه سیاست ورزی است چرا هاشمی به جوانان و دیگران اهمیت نمی‌دهد چرا راه را برای دیگران باز نمی‌کند و با توصیه پدرانه به آنها راهنمایی نمی‌دهد و چرا از طرفین سیاسی و مخالفان دلجویی نمی‌کند تا اختلاف ها را حل کند و آرامش ایجاد کند و تنش و فتنه را خاموش کند.

هاشمی بهتر است که به جای ریاست جمهوری، این کارهای مهمتر را انجام دهد و فضا را برای دیگران باز کند و از ایجاد بحران و اختلاف پرهیز کند... و یا با ریشه‌های آن مقابله کند و تدبیر پیشه کند نه این که خود را مرد بحران بنامد...

...این اتفاقی که برای هاشمی افتاده، چوب خداوند متعال به خاطر اقدامات و ظلمی است که وی در حق منتظری، بازرگان، موسوی و کروبی ودیگران کرده است... مطمئن باشید از این که عده ای در زندان هستند یا در حصر هستند، مقام معظم رهبری ناراحت هستند اما شرایط به گونه ای است که عدم توجه هاشمی ودیگران باعث این مشکلات شد آقای هاشمی می‌توانست مشکل را حل کند و جلوی فتنه وحصر و... را بگیرد و از سیاستمداران دلجویی کند و مشکلات را کاهش دهد...

...برخی می‌گویند که هاشمی به خاطر سن ۸۰ سالگی رد صلاحیت شده اما به نظر من باید گفت که اینها درست نیست و شورای نگهبان به خاطر عملکرد هاشمی در این چند سال، وی را رد صلاحیت کرده است و ایشان و دیگران باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

...نیروهای تاثیرگذار باید مردم را تشویق کنند تا در انتخابات مشارکت کنند. باید تنها کشور شیعه در جهان یعنی ایران را تقویت کنیم و مسائل شیعیان عراق و منطقه را مورد توجه قرار دهیم باید مرجعیت و اسلام و ولایت فقیه تقویت شود. باید کاری کنیم که در ۲۴ خرداد حضوری پر شور داشته باشیم. فعالان سیاسی نباید آشوب کنند و لشکر کشی کنند و آشوب ایجاد نمایند.

...در حال حاضر جریان اصلاح طلبی شانس و زمینه ای برای موفقیت ندارد و دکتر عارف و حسن روحانی که از زحمت کشان قبل و بعد از انقلاب بوده اند در این دوره شانسی برای جلب رای ندارند لذا اصولگرایان در صحنه موفق خواهند شد و به نظر می‌رسد که رقابت اصلی بین جلیلی و محسن رضایی خواهد بود و انتخابات دو قطبی خواهد شد.

...در دوره های قبل همیشه از مناطق کویری و آذربایجان و خراسان و شمال کشور، افرادی به عنوان رئیس جمهور، نخست وزیر داشته ایم و این بار نوبت آن است که از جمعیت انبوه زاگرس نشین و لر و کرد، یک نفر انتخاب شود.

استان های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، کرمانشاه و... استان های زاگرس نشین هستند و اکثر آنها به زبان های لری تکلم می کنند و لذا انتخاب فردی مانند آقای دکتر محسن رضایی از منطقه زاگرس نشین با پشتوانه بالا می تواند اثرگذاری زیادی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد و حماسه سیاسی ایجاد نماید. لذا مردم زاگرس نشین در روز ۲۴ خرداد با شعار یا ابالفضل در پای صندوق های رای حضور خواهند یافت و به محسن رضایی رای خواهند داد./بهارنیوز