اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن هاشمی رفسنجانی با پذیرفتن معاونت عمرانی دانشگاه آزاد به تبریز نه گفت!



شهرداری تبریزUمحسن هاشمی

شورای تبریز اندر خم یک کوچه
محسن هاشمی رفسنجانی با پذیرفتن معاونت عمرانی دانشگاه آزاد به تبریز نه گفت!

محسن هاشمی رفسنجانی که گزینه شورای شهر تبریز برای شهرداری تبریز انتخاب شده بود با پذیرفتن معاون عمرانی دانشگاه آزاد به تبریز نه گفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز دیروز گفت: محسن هاشمی‌رفسنجانی برای شهردار شدن در کلانشهر تبریز نظر خود را اعلام خواهد کرد.

هفته گذشته تعدادی از اعضای شورا در معیت رئیس شورا با محسن هاشمی دیداری داشتند و موضوع را به وی پیشنهاد داده‌اند که هاشمی نیز نسبت به این موضوع نه نظر مثبت قطعی داشته و نه نظر قطعی منفی.

وی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شده تا موضوع شهردار شدن هاشمی از سوی دو طرف پیگیری شود گفت: بزودی نتیجه این گزینه برای شهرداری کلان‌شهر تبریز مشخص می‌شود.

حاجی‌زاده از وجود نزدیک به پنج نفر گزینه برای شهرداری تبریز در سطح ملی خبر داد و گفت: انتخاب و گزینش افرادی در سطح هاشمی به خاطر ارتباطات قوی و جایگاهی که در سطوح مدیریتی کلان کشور دارند است و پیشنهادکنندگان این افراد از آنها به عنوان وزنه‌ای برای پیشبرد اهداف و طرح‌های تبریز و حتی استان می‌دانند.

اما امروز دقایقی پیش خبری منتشر شد که محسن هاشمی رفسنجانی پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی غیرمستقیم به شورای شهر تبریز جواب نه داده است.

سرپرست دانشگاه آزاد امروز در حکمی محسن هاشمی را به عنوان معاون عمرانی این دانشگاه منصوب کرد.

محسن هاشمی طی حکمی از سوی حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد به عنوان معاون عمرانی این دانشگاه منصوب شد.

در حالی که شورای شهر اصفهان، تهران و مشهد شهردار خود را انتخاب کرده‌اند شورای شهر تبریز اندر خم یک کوچه گیر کرده و هنوز درگیر بررسی گزینه‌های شهرداری است.

از طرفی وقتی شورای شهر در انتخاب مکانی ثابت و قانونی برای استقرار خود درمانده شده چگونه انتظار دارید که همین شورا در انتخاب شهرداری قوی و بی‌حاشیه قدرتمندانه عمل کند؟

با این اوصاف، شورای شهر تبریز در دور چهارم با مسائل پیش و پا افتاده بسیاری دست به گریبان است که افکار و اندیشه‌های شورائیان را از مسایل مهمتری نظیر انتخاب شهردار منحرف می‌کند.

از طرف دیگر بررسی دیدگاه‌ها و موضع‌گیری برخی از اعضای شورا در مصاحبه با برخی سایت‌های خبری استان حکایت از آن دارد که اختلافات و گروه بندی‌های شفاف و مرزبندی‌های روشنی در بین اعضا وجود دارد.

این یعنی انتخاب شهردار آینده با آرایی متزلزل صورت خواهد گرفت و اکثریت مطلق در رای دهی به شهردار آینده قابل تصور نخواهد بود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مهندس هاشمی رفسنجانی معاون عمرانی ساز مان مرکزی دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه حذف هاشمی رفسنجانی از ماجرای دانشگاه آزاد کلید خورد؟



 

آیت الله هاشمی رفسنجانی , انتخابات , ریاست دانشگاه آزاد

 

جلسه با کمیته ۵ نفره هم برای باز کردن گره کور ریاست دانشگاه آزاد کار ساز نشد تا دولتی‌ها رو به سیاست حذف آیت الله رفسنجانی روی بیاورند. سیاستی که پیش از این هم گفته شده بود در صورت عدم رضایت هاشمی رفسنجانی با کمک گرفتن از مواد قانونی در پیش گرفته خواهد شد.

در هر حال در جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد که هیچ مذاکره دیگری با آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت نگیرد.

دکتر مخبر دزفولی در این باره گفت: «شورای عالی انقلاب فرهنگی تدابیری را در این زمینه پیشنهاد کرد و به تصویب رسید که با همراهی‌هایی که رئیس و اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد خواهند داشت به ‌زودی شاهد اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم بود.» تا به این ترتیب سیاست کنار گذاشتن هاشمی رفسنجانی رسما آغاز شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «امیدواریم تا هفته آینده این مسیر تسهیل شود و رئیس جدید دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کند.»

این در حالی است که اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد معتقد بر اجرای کامل اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند که بر اساس «بند هـ» از ماده ۱۲ اساسنامه جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: پیشنهاد انتخاب رییس دانشگاه در ابتدا باید به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود و پس از تصویب این شورا باید صدور حکم توسط رییس هیات امنا صورت گیرد، که بنا بر این قانون مندرج درخواست آن‌ها چندان هم بیراه نیست.

در هر حال به گزارش مهر، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد هیچ تبصره‌ای به اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نشده و قرار شده تا یک هفته آینده حکم فرهاد دانشجو امضا شود. همچنین دراین جلسه مقرر شد که هیچ مذاکره دیگری با آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت نگیرد.

پیش از این اما بعد از بی‌نتیجه ماندن جلسه با کمیته ۵ نفره متشکل از حجت‌الاسلام محمد محمدیان، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، علی‌اکبر ولایتی عضو شورا و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام محسن قمی و مخبر دزفولی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرهاد دانشجو گزینه ریاست دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعی از جزئیات جلسه ۵ عضو منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارید؟ گفته بود: طبق شنیده‌ها در جلسه روز گذشته هیئت ۵ نفره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نتیجه خاصی گرفته نشده است.

وی افزود: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تصمیم خود مبنی بر ریاست بنده بر دانشگاه آزاد تأکید کند، بنده نیز به عنوان رئیس جدید این دانشگاه به انجام وظایف خود خواهم پرداخت.

دانشجو اظهار داشت: اما اگر قرار باشد دوباره جلسه هیئت امنای این دانشگاه تشکیل شود و برای انتخاب رئیس جدید دانشگاه رأی‌گیری شود، بنده دیگر کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد نخواهم شد و به هیچ‌وجه در هیچ جلسه‌ای که قرار باشد رئیس جدید دانشگاه آزاد انتخاب شود، خود را کاندیدا نخواهم کرد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: یک بار مسیر قانونی انتخاب ریاست دانشگاه آزاد طی شده و اگر ۱۰ بار دیگر هم این مسیر طی شود باز هم همین روند ادامه خواهد یافت.

تا به این ترتیب میزان نارضایتی دولتی‌ها از ناکام ماندن مکرر جلسات و امضا نشدن حکمی که مدت‌ها در انتظار آن بودند در سخنان گزینه جدید ریاست دانشگاه آزاد مشخص شود.

در هر حال به نظر می‌رسد با شرایط موجود نه هیات امنا از مواضع خود که می‌گوید بر اساس قانون است کوتاه می‌آید و نه دولتی‌ها حاضر به پذیرش درخواست هیات امنا مبنی بر برگزاری مجدد انتخابات هستند و باید منتظر ماند و دید بالاخره دانشگاه آزاد رئیس دار خواهد شد یا خیر؟../شفاف