اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن رضایی: در صورت حمله به عربستان، از این کشور دفاع خواهیم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در گفتگو با المیادین؛
محسن رضایی: در صورت حمله به عربستان، از این کشور دفاع خواهیم کرد / سلاح های ما برای دفاع از عربستان، قطر و امارات است

در صورتی که کسی به مرزهای عربستان سعودی تعرض کند ایران اولین کشوری است که از ملت این کشور دفاع می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران در گفتگو با المیادین با هشدار درباره پیامدهای گرفتار شدن عربستان سعودی در باتلاق یمن ، بحث سپر موشکی را نیرنگ آمریکا دانست و افزود صحبت از تهدیدات ایران برای به راه انداختن رقابت تسلیحاتی و فروش سلاح است.

به گزارش «انتخاب»، محسن رضایی تاکید کرد سپر موشکی، نیرنگ آمریکاست که همه کشورهای اسلامی را هدف قرار می دهد.

وی تاکید کرد در صورتی که کسی به مرزهای عربستان سعودی تعرض کند ایران اولین کشوری است که از ملت این کشور دفاع می کند.

رضایی گفت: ما صنایع موشکی را متوقف نمی کنیم. این صنایع برای دفاع از خودمان است. ما به همه انواع سلاح به جز سلاح های ممنوعه بین المللی مجهز می شویم. سلاح های ما برای دفاع از عربستان، قطر، امارات و همه جهان اسلام است. من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می کنیم.

وی افزود: صحبت از تهدیدات ایران، برای فروش سلاح و آغاز رقابت تسلیحاتی است.

رضایی با اشاره به این که به هیچ وجه نمی خواهیم ایران و سعودی رو در روی هم بایستند و خودشان نیز این را می دانند، افزود: شاهد بودیم که در روزهای آغازین حمله به یمن چگونه بورس های منطقه سقوط کردند، زیرا تصور می کردند جنگ بین ایران و سعودی است. اگر بخواهیم امنیت منطقه را هدف قرار دهیم با یک حرکت کوچک ما بورس های امارات و دیگر کشورهای منطقه ظرف بیست و چهار ساعت سقوط می کنند ولی ما به هیچ وجه به چنین چیزی فکر نمی کنیم. در این شرایط به سعودی توصیه می کنیم زیاد در باتلاق یمن فرو نرود زیرا نمی تواند از آن خارج شود.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی و معضلی به نام مسکن در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن رضایی: اگر عربستان به این شکل جلو برود، صبر ایران را به پایان می‌برد



محسن رضایی: اگر عربستان به این شکل جلو برود، صبر ایران را به پایان می‌برد

ایسنا :  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به خبرنگار ایسنا در زمینه طرح ادعای عربستان برای الحاق بحرین به این کشور گفت: این کار خطرناکی است که عربستان شروع کرده و کل منطقه را با این طرح ناامن خواهد کرد.

محسن رضایی ، دبیر تشخیص مصلحت نظام در ادامه پاسخ به پرسش ایسنا خاطرنشان کرد: این طرح که عربستان شروع کرده، چالش‌های طولانی را به وجود می‌آورد. عربستان بیش از حد در کشورهای اطراف دخالت می‌کند که نمونه آن در یمن، سوریه و بحرین است.

محسن رضایی در حاشیه جلسه تدوین اندیشه‌های راهبردی استاد شهید مطهری که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به این پرسش‌های پاسخ داد و افزود: من فکر می‌کنم اگر عربستان به این شکل جلو برود، صبر ایران را به پایان می‌برد و ما به مصلحت نمی‌دانیم. دولتمردان عربستان باید تامل بیشتری کنند زیرا اگر این کارها را ادامه دهند کل منطقه علیه آنها به حرکت درخواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عربستانی‌ها نباید این کار را ادامه دهند، اگر ادامه بدهند، فکر نمی‌کنم ایران ساکت باشد ما حتما باید یک فکری بکنیم و یک برخورد جدی صورت گیرد و دلیل آن این است که اشغال و ضمیمه کردن یک کشور به کشور دیگر، کل امنیت منطقه را خدشه دار می‌کند./ایسنا