اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسن افشانی: من واقعا یک نابغه‌ ام!


پیش خودمان بماند شاید من واقعا یک نابغه‌ام که وقتی دنبال یک آدم باهوش می‌گردند می گویند به محسن زنگ بزنیم!

پانا: محسن افشانی بازیگر نقش پویا در سریال «پنجره» نظراتش را در باره سریال و نقش خود بیان کرد.

محسن افشانی از بازیگران جوان تلوزیون است که با بازی در سریال «ترانه مادری» به شهرت رسید. پیش از بازی در این سریال، او در برنامه «آستانه»، «ما دو تا»، «سلام بهار» از شبکه اول صداوسیما مجری بود.

افشانی اکنون سریال «پنجره» را به کارگردانی «قدرت‌الله صبح‌میرازیی» از شبکه تهران در حال پخش دارد؛ خبرنگار فرهنگی پانا به بهانه پخش این سریال گفت‌گویی با این هنرمند انجام داده که می‌‌خوانید.



ما این روزها شاهد بازی شما در سریال «پنجره» هستیم، «پویا هدایت» با« پویا نظری» چه شباهت و چه تفاوتی هایی دارد؟

محسن افشانی:  جالبه که بگویم خودم اوایل متوجه نبودم که 2 بار با اسم پویا سریال بازی می‌کنم این قضیه را دوستانم به من گفتند اما شباهت، اگر شما شباهتی دیدید من هم دیدم.

 پویا نظری یک پسر شهرستانی ساده، خیلی درس‌خوان بود و با شکل و شمایل بچه درس خوانها زیادی درس می‌خواند، اما پویا هدایت یک پسر درسخوان نیست. تیز هوش و نابغه است و نبوغ وشیطنت باهم در ذاتش است؛‌ از یک طرف وابستگی شدیدی به  برادرش داشته که با از دست دادن او سعی دارد آدم‌های مختلفی را جایگزین برادرش کند و جای خالی او را پر کند؛ این نقش با نقش پویا نظری که در دانشگاه چشمش به اولین دختر می‌افتد عاشق می‌شود منافات دارد از طرفی خط داستانی‌اش هم متفاوت است.


 شخصیت کدام یک شباهت بیشتری به شما دارد؟ در آوردن کدام یک برایتان سخت تر بود؟

محسن افشانی:‌ می‌شود گفت پویا هدایت کمی به من نزدیک‌تر است چون هم شیطنت می‌کند و  هم درس‌خوان است؛ اما مطمئنا در آوردن پویا نظری مشکل‌تر بود.

من مجبور بودم خیلی حس بگیرم از یک طرف باید شیطنت‌هایی که جزء  ذاتم بودرا کنترل کنم، واقعا برای کنترلش خیلی زحمت کشیدم از سوی دیگر آرام بودن را در کل کار حفظ کنم که برای من که یک لحظه آرام وقرار ندارم کاری بود بس دشوار و «پویا نظری» وقت ورود به محل جدیداحساسات نابی بروز می‌داد اما پویا هدایت اینها را ندارد.




چه حسی دارید که دو بار نقش یک نابغه را بازی کردید؟   

محسن افشانی:‌ پویا نظری در حقیقت نابغه نبود فقط درسخوان بود اما پویا هدایت نابغه است اما یک قضیه‌ای است در سینما و تلوزیون ما اگر کسی در یک نقش دیده شود یقینا پیشنهادهای بعدی هم روی همان سبک بهش پیشنهاد می‌شود و این تقصیر هنر پیشه‌ها نیست مثلا اگر دنبال یک قاتل یا قصاب یا صحنه‌ی یک دعوا باشند حتما ما «کیانوش گرامی »را می‌بینیم اما پیش خودمان بماند شاید من واقعا یک نابغه‌ام که وقتی دنبال یک آدم باهوش می‌گردند می گویند به محسن زنگ بزنیم!

 چطوری بچه‌ای که اینقدر سرش  توی درس و کتاب بوده به راحتی از مدرسه فرار می‌کند؟

 محسن افشامی: فرار از مدرسه کار سختی نیست در مدرسه را باز می‌کنی و خارج می‌شوی! اما فرار پویا دلیل دارد؛ پویا هدایت در خانه سخت تحت فشار روحی وعصبی  است زندگی که به یکباره با فوت برادر به هم می‌ریزد در ضمن در مدرسه انگیزه‌ای برای درس خواندن ندارد اصلا درس برایش جذابیتی ندارد چون سال قبل این درس‌ها را خوانده و تست‌هایش را زده، خود من این را تجربه کردم در دانشگاه سر کلاس درس زبان برایم هیچ کششی نداشت چون من 5 سال قبل امتحان این درس‌ها را داده بودم .

 ‌واکنش مردم نسبت به نقش شما چگونه است؟
  

محسن افشانی:‌ وقتی ما را برای بازی خواستند فیلم‌نامه آماده نبود، کارگردان  خوب باید بداند چه جوری از بازیگرش بازی بگیرد با اینکه این سریال در زمان تولید خیلی پر حاشیه بود اما توانست در 3 قسمت اول 93 درصد بیننده داشته باشد اوایل مردم من را در کوچه و بازار می دیدند تسلیت می‌گفتند یا در یک قسمت، شب قبل در شرکت داشتم دنبال پرونده می‌گشتم فردا در پمپ بنزین می‌گفتند: «هنوز دنبال پرونده‌ای!؟»

 برای جلوگیری از ایستا شدن چه کار می‌کنید؟ 
   

محسن افشانی:‌  سعی می‌کنم نقش‌هایی را که بازی می‌کنم متفاوت باشد من به اندازه خودم کارهای خوب با کارگردان‌های خوب انجام دادم ؛ اما ایده‌ال  وانگیزه من کارگردانی است. من الان بیشتر دنبال فیلمسازی هستم  تله فیلمی ساختم به اسم «منطق عفونی»که در آن هم تهیه کننده هم کارگردانم؛ در کیش تهیه کننده یک برنامه بودم.

سخت ترین سکانس سریال پنجره چه بود؟

محسن افشانی:‌  من در کل آدم شر وشادی هستم ؛ حالا پیش خودتان تصور کنید که از 10-11 ماه کار تولید این سریال، من باید 8 ماه مدام گریه می‌کردم خودم افسرده شده بودم ، گاهی پشت دوربین برای عوض کردن فضا با «حسین مهری» سر به سر آقای صلح میرزایی می‌گذاشتیم؛ در شرایط سخت خیلی این شوخی‌ها به همه ما انرژی می‌داد. 


ویدیو مرتبط :
محسن افشانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیوگرافی محسن افشانی



 

محسن افشانی این مجری و بازیگر نوپا در یازدهم فروردین 1368 چشم به جهان گشود . رشته اش در دبیرستان ریاضی فیزیك بوده . به مهندسی شیمی و میكانیك خیلی علاقه داره .

 

صاحب یك خواهر بزرگتر از خودش هست كه اگه كسی مزاحمش بشه مزاحم رو پودر می كنه !!! از كودكی دوست داشت بازیگر بشه ولی با دادن تستی سر از كار مجری گری در آورد.

 

اولین برنامه اش در مجری گری آستانه بود بعد در برنامه های «ما دو تا»، «بوم سفید» و «سلام بهار» نیز به عنوان مجری ظاهر شده و در حرفه بازیگری در گاراگاهان و ترانه مادری حضور داشته. شیرین ترین خاطراتش رو اتفاقاتی می دونه كه در حین مجری گری زنده براش می افته. در وب نویسی هم دست داره و 2.5 سال نیمه كاره وب نویسی انجام داده .دوستانش از خطش خیلی تعریف می كنند.

 

 

بیوگرافی محسن افشانی

 

 


حرفهای خصوصی :


تکیه کلام:عسیسم .شبیه پدر بزرگشه

 

خواننده مورد علاقه محسن:احسان خواجه امیری و محسن نامجو

 

بازیگر مورد علاقه : حامد بهداد

 

مجری مورد علاقه : رشید پور

 

بهترین فیلم : نقاب

 

وزن :62

 

محل اقامت : تهران پارس

 

غذای مورد علاقه : كوكو سیزی

 

اغلب عصبانی نمی شه و اگه عصبانی بشه زمین و زمان به هم می دوزه

 

درس مورد علاقه : جغرافی

 

عدم تخصص : خانه داری

 

صدقه دادن را خیلی دوست دارد

 

تافل می خونه

 

ازبادمجان. پیاز. كدو.فلفل دلمه ای در غذا ها وواژه ی تكرار بدش میاد

 

خصوصیات اخلاقی : حسود و خواه البته مثبت

 

هنگام عصبانیت ایت الكرسی می خونه

 

رنگ مورد علاقه : قرمز

 

رنگ بهترین لباس : مشكی

 

ترس از رفیق بد داره

 

شغل پدر : چوب و دكوراسیون داخلی

 

بهتری سال زندگی اش:سال1393 كه پدرش قصد داره كت و شلوار دامادی تنش كنه

 

آخرین باری كه گریه كرده چند ماه پیش بوده .كنار جسم بی جان پدر بزرگش

 

به همسایه هاشون میگه خاله

 

ماشین : 206 مشكی

 

گوشی : N95:cheshmak::gol:

 


 

بیوگرافی محسن افشانی

 

 

 

بیوگرافی محسن افشانی