اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسنی اژه ای: قوه قضاییه در هدفمندی یارانه‌ها با دولت همراه است



 

 

هدفمندی یارانه

 

فارس: محسنی اژه‌ای گفت:‌ قوه قضاییه در كنار دولت خواهد بود و اگر احساس شود كه افرادی می‌خواهند به عمد اخلالی در این راه ایجاد و كالایی را احتكار كنند با اخلال‌گران برخورد می‌شود چرا كه قوه قضاییه تأكید دارد در این زمینه با دولت هماهنگ و همراه باشد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبكه استانی دنا اظهار داشت: مردم نمی‌خواهند محیط زیست خود را خراب كنند و كسانی پیدا شده‌اند كه قصد تخریب دارند بنابراین دستگاههای ذیربط وظیفه داشته خودشان جلوی این كار را بگیرند تا اینكه لازم نباشد به قوه قضاییه مراجعه كرده و در این زمینه اطاله دادرسی شود.

وی گفت: مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی هشدارهای لازم را بدهند علامت‌گذاری كنند و حدود را مشخص كرده و اگر به این هشدارها توجهی نشد به قوه قضاییه اطلاع‌ دهند كه ما نیز دستور داده‌ایم مراجع قضایی سریع و قاطع وارد عرصه شوند و با تخریب‌گران منابع طبیعی قاطعانه برخورد كنند.

محسنی اژه‌ای با توصیه به مردم مبنی بر اینكه بیش از حد نیاز منابع طبیعی را تخریب نكرده و فضای گردشگری را از بین نبرند، یادآور شد: در این رابطه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز وظیفه دارند كه با یكدیگر هماهنگ بوده و با كار كارشناسی و پرهیز از برخورد سلیقه‌ای همراه با مردم در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست كوشا باشند.

دادستان كل كشور در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اطاله دادرسی و مشكلاتی كه در این زمینه برای قوه قضاییه و مردم ایجاد شده اشاره كرد و گفت: اطاله دادرسی یكی از مشكلات مردم و دستگاه قضایی بوده و كسی نیست كه به عمد قصد داشته باشد رسیدگی به پرونده‌ای طولانی شود.

وی در همین زمینه گفت: با این حال سرعت رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و باید تلاش كرد كه این كار با دقت بیشتری انجام پذیرد.

محسنی اژه‌ای در عوامل مهم در اطاله دادرسی اشاره كرد و ابراز داشت: از مهم‌ترین این علل می‌توان به كمبود قاضی محكمه و قاضی دادسرا عدم تنظیم صحیح دادخواست‌ها توسط مردم، كمبود كارشناس، عدم انگیزه كارشناسان، مشكلات مربوط به استعلام و ضابطین قضایی اشاره نمود.

دادستان كل كشور با اشاره به رشد جمعیت و گسترش استان‌ها و شهرستان‌ها و نیاز روزافزون به قضات در سراسر كشور اظهار داشت: قوه قضاییه درصدد است كه با توجه به كمبودها در این زمینه به زودی با برگزاری آزمونی 500 تا 1000 قاضی جدید را جذب كند.

محسنی اژه‌ای به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره كرد و گفت: این كار بسیار مهم و تأثیرگذاری بوده كه توسط دولت كار كارشناسی سنگینی روی آن انجام گرفته و هر سه قوه برای اجرای هرچه بهتر آن در كنار یكدیگر خواهند بود.

وی یادآور شد كه قوه قضاییه در كنار دولت خواهد بود و اگر احساس شود كه افرادی می‌خواهند به عمد اخلالی در این راه ایجاد و كالایی را احتكار كنند با اخلال‌گران برخورد می‌شود چرا كه قوه قضاییه تأكید دارد در این زمینه با دولت هماهنگ و همراه باشد..../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
از نفوذی های دولت یازدهم تا فشار بر قوه قضاییه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین شکایت مجلس از دولت در یک روز/ پرونده دولت در اجرای قانون هدفمندی به قوه قضاییه رفت



سومین شکایت مجلس از دولت در یک روز/ پرونده دولت در اجرای قانون هدفمندی به قوه قضاییه رفت

نمایندگان مجلس امروز همچینن دو شکایت دیگر از تخلفات دولتی درباره برداشت غیر قانونی از بانکها و اجرای نادرست اصل 44 قانون اساسی را با رای خود به دادگاه فرستادند.

 

مجلس شورای اسلامی به ارجاع پرونده تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به قوه قضاییه رای داد و بر این اساس این پرونده خارج از نوبت در دادگاه بررسی می شود.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه بررسی گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها را طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار داشتند و آن را برای بررسی به قوه قضاییه ارسال کردند.

 

نمایندگان مجلس امروز همچینن دو شکایت دیگر از تخلفات دولتی درباره برداشت غیر قانونی از بانکها و اجرای نادرست اصل 44 قانون اساسی را با رای خود به دادگاه فرستادند.

گفتنی است ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس اذعان می دارد: هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هركدام از كمیسیون ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنكاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به كمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

كمیسیون حداكثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره 2- درصورتی كه مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریك از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستوركار مجلس قرار خواهد گرفت./عصرایران