اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محسنی‌اژه‌ای: "م ر" بازداشت نشده است



محسنی‌اژه‌ای ,رییس‌جمهور

محسنی‌اژه‌ای: "م ر" بازداشت نشده است

وی تصریح کرد: طبیعی است اگر دولت فعلی صحبتی در این رابطه داشته باشد هرچه که طبق مقررات باشد انجام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فردی به نام "م ر" گفت: از ایشان قبلا تحقیق شده ولی بازداشت نشده‌اند و در حال حاضر هم آزاد هستند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دستور رییس‌جمهور مبنی بر پیگیری فروش ساختمان جهاد کشاورزی به قوه قضاییه توسط دولت سابق و وضعیت این موضوع گفت: این ساختمان شرایط ویژه‌ای را گذرانده است خود دولت این موضوع را پیشنهاد کرد و بعد هم در دولت سابق به توافق رسیدند.

 

ابتدا وزارت کشاورزی نسبت به موضوع حرف داشت ولی بالاخره دولت تصمیم گرفت و ساختمان تحویل قوه قضاییه شد.

وی تصریح کرد: طبیعی است اگر دولت فعلی صحبتی در این رابطه داشته باشد هرچه که طبق مقررات باشد انجام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در رابطه با خروج هدایایی از نهاد ریاست جمهوری و برداشت 16 میلیارد تومان شکایتی شده است یا خیر؟ گفت: در مورد اول شکایتی نشده است. در مورد دوم دیوان محاسبات گزارشی به دستگاه قضایی فرستاده است.

دستگاه قضایی ذی‌حساب را خواسته است و قرار شده در جلسه بعدی اسناد و مدارکی را ارائه دهند. گفته شده است که این وجه مستردشده و اقدامات حقوقی لازم نیز انجام شده است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسنی‌اژه‌ای: 2 تبعه آلمانی بازداشت شده در تبریز به جرم خود اعتراف كردند



 

  محسنی‌اژه‌ای: 2 تبعه آلمانی بازداشت شده در تبریز به جرم خود اعتراف كردند

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه نشست پایانی شورای قضایی استان‌های شمال ‌غرب كشور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در دادگستری آذربایجان شرقی حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

*مهدی هاشمی در صورت ضرورت از طریق اینترپل دستگیر می‌‌شود

دادستان كل كشور گفت: در صورت ضرورت مهدی هاشمی را از طریق پلیس بین‌الملل دستگیر و به ایران می‌آوریم.

وی در پاسخ به سؤال فارس كه در مورد دلایل عدم دستگیری مهدی هاشمی با وجود محرز شدن نقش وی در فتنه‌های پس از انتخابات پرسید، اظهار داشت: قوه قضاییه ایشان را به عنوان متهم معرفی كرده است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب است و هر وقت وارد ایران شود، دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این نیز در مورد عدم درخواست ایران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و انتقال‌ وی به ایران اظهار نظر كرده‌ام ولی باز هم می‌گویم، تعقیب و دستگیری متهمان از طریق اینترپل كار ساده‌ای نیست و ضوابط و شرایط سخت و خاصی دارد و این طور نیست كه به محض اعلام یك كشور متهمی دستگیر و تحویل داده شود.

دادستان كل كشور اضافه كرد: با توجه به ضوابطی كه وجود دارد اگر روزی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد كه لازم است مهدی هاشمی از طریق اینترپل دستگیر و به ایران آورده شود، این كار صورت می‌گیرد ولی تاكنون اقدامی نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ایشان متهم هستند و به محض ورود به ایران دستگیر و به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

*دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در برخورد با عوامل جریان‌های سازمان یافته سریع برخورد كنند

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به سفر خود به تبریز اظهار داشت: در این سفر كه با حضور روسای دادگستری و دادستان‌های استان‌های شمال ‌غرب كشور بود مسائل مختلفی بررسی شد و نتایج بسیار ارزشمندی نیز به دست آمد.

وی عنوان داشت: حركت در چارچوب قانون موضوعی است كه هم به نفع مردم است و هم به نفع رسانه‌ها كه امیدواریم با اتخاذ چنین روشی همه در آرامش و آسایش زندگی كنیم.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه كرد: اطلاع‌رسانی به موقع، مفید و در چارچوب قانون هم اعتماد مردم را افزایش می‌دهد و هم زمینه اعتماد بیش از پیش مردم را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده در همایش مشترك روسای دستگاه‌های قضایی شمال‌ غرب كشور تاكید كرد: در راستای ایجاد امنیت اجتماعی و سیاسی و راهكارهای مربوط به این امر تصمیم‌های بسیار مفیدی اتخاذ شد كه امیدواریم با اجرایی شدن آنها زمینه افزایش امنیت در این پنج استان فراهم آید.

محسنی‌اژه‌ای تصریح كرد: به دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های استان‌های شمال ‌غرب كشور تاكید كردیم كه نسبت به جریان‌های سازمان‌یافته و جریان‌هایی كه امنیت مردم را تهدید می‌كنند حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی تاكید كرد: همچنین مقرر شد به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز تاكید شود كه در برخورد با عوامل جریان‌های سازمان‌یافته سریع و با دقت برخورد شود.

* عاملان حادثه سنندج تحت تعقیب‌ هستند

دادستان كل كشور در ادامه از تحت تعقیب بودن عاملان حادثه تروریستی شهر سنندج خبر داد و خاطر‌نشان كرد: با سرعت عمل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در كمترین زمان ممكن عاملان حادثه شناسایی و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی با بیان اینكه مواد مخدر و برخورد با عاملان توزیع این مواد خانمان‌سوز نیز در این نشست مشترك مورد بحث قرار گرفت، اظهار داشت: تدابیر بسیار مناسبی اتخاذ شده است تا شدیدترین برخوردها با عاملان توزیع مواد مخدر در این استان‌ها اعمال شود.

دادستان كل كشور گفت: در این نشست همچنین مقرر شد تا با هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رسیدگی به مسائل با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

* قرار وثیقه اولویت اول

محسنی‌اژه‌ای در ادامه از دیگر تصمیم‌های نشست مشترك در تبریز را جایگزین كردن قرار وثیقه تا حدامكان به جای بازداشت و زندان خواند و بیان داشت: در این نشست مقرر شد تا حد امكان در مواجهه با متهمان تامین وثیقه را جایگزین بازداشت موقت كنند تا افراد كمتر به زندان بروند و حداكثر در یك روز مسائل بررسی و اقدام شود.

* برخورد با دلالان و افراد سودجو در دادگستری‌ها

سخنگوی قوه قضاییه برخورد با دلالان و افراد سودجو در دادگستری‌ها را از دیگر تصمیم‌های این نشست مشترك خواند و تاكید كرد: تدابیری اتخاذ شد تا با دلالان و افراد سودجو و سوءاستفاده‌گر در دادگستری برخورد شود به ویژه به روسای دادگستری تاكید شد تا نسبت به كاركنان و پرسنل زیر مجموعه خود دقت نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تشكیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم در استان‌های كشور مقرر شد تا نهایت همكاری با این بخش صورت گیرد.

*معوقه بانكی نخواهیم داشت

رسیدگی به معوقات بانكی از دیگر موضوعاتی بود كه دادستان كل كشور از آن سخن به میان آورد و خاطرنشان كرد: افزایش بررسی‌ها نسبت به كسانی كه معوقه بانكی دارند نیز در دستور كار دادگستری‌های استان‌ها قرار گرفت تا مقصران واقعی شناسایی و محاكمه شوند.

وی در مورد معوقات بانكی اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده شرایطی در كشور فراهم می‌شود تا معوقه بانكی در سیستم اقتصادی كشور معنا نداشته باشد.

دادستان كل كشور تاكید كرد: اگر سیستم بانكی اقدامات خود را به خوبی و با اطمینان لازم انجام دهد اصلاً معوقه بانكی معنا نخواهد داشت.

محسنی‌اژه‌ای بیان داشت: اگر در پرداخت تسهیلات بانكی تضمین‌های لازم اخذ شود شرایط برای معوق ماندن بدهی‌ها به سیستم بانكی معنا و مفهوم نخواهد داشت.

وی عنوان داشت: آن زمانی است كه اگر قصوری هم در ابتدا از مشتری دیده شود دیگر تسهیلاتی ارائه نخواهد شد چرا كه تضمین‌های لازم از سوی سیستم بانكی اخذ می‌شود به همین دلیل هم دستگاه قضایی و هم دستگاه اجرایی مصمم هستند تا مجاری غیرقانونی اخذ تسهیلات بانكی كشور را مسدود كنند.

* دستگیری بدهكار 1500 میلیارد ریالی در تبریز

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه از دستگیری فردی در تبریز خبر داد كه یك هزار و 500 میلیارد ریال معوقه بانكی دارد.

وی اظهار داشت: این فرد دستگیر شده است و علاوه بر وی ‌كاركنان بانك كه در راستای عدم بازپرداخت این تسهیلات با وی همكاری كرده بودند نیز دستگیر شده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در مورد جزئیات بیشتر این پرونده سخنی نگفت و تصریح كرد: با توجه به اینكه پرونده در دست بررسی است و هنوز حكم قطعی صادر نشده است به همین دلیل نمی‌توان اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه داد.

* بازداشت دو تبعه آلمانی در تبریز

دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد بازداشت دو تبعه آلمانی در تبریز اظهار داشت: این دو تبعه كه با روادید توریستی در تبریز حضور یافته بودند بدون مدرك از نام خبرنگار سوءاستفاده كرده و با خانواده سكینه آشتیانی ارتباط برقرار كرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباطاتی كه این دو تبعه با جریان‌های معاند خارج از كشور داشتند، در ایران دنبال اهداف خاصی بودند كه به محض اثبات این موضوع دستگیر شدند و هم اكنون نیز در بازداشت به سر می‌برند.

محسنی‌اژه‌ای تاكید كرد: این دو تبعه آلمانی خود نیز به كار خلافشان اذعان و اعلام كرده‌اند كه استفاده از عنوان جعلی خبرنگار كار خلافی بوده است.