اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محرومیت مادام العمر برای بن همام


بن همام که تا پیش از این عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، از تاریخ 29 ماه مه در انتظار رای نهایی کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال قرار داشت.

اعضای کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال در پایان بررسی دو روزه خود و شنیدن گفته‌های افراد مطلع به این نتیجه رسیدند که رییس قطری و پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرداخت رشوه مقصر بوده است.

به گفته پتروس داماسب، رییس کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال، این کمیته پس از نشستی دو روزه که بن‌همام در آن حضور نداشت، اعلام کرد این نامزد پیشین ریاست فیفا مقصر شناخته شده و از تمامی فعالیت‌های فوتبالی برای تمام عمر محروم شده است.

او گفت: بدین وسیله بن همام از حضور در هر فعالیت فوتبالی در سطوح ملی و بین‌المللی برای تمام عمر کنار گذاشته شده است.

بن همام که تا پیش از این عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، از تاریخ 29 ماه مه در انتظار رای نهایی کمیته اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال قرار داشت.

گفته می‌شد اتهام او پرداخت رشوه به اعضای اتحادیه فوتبال کشورهای حوزه دریای کارائیب بوده است تا بتواند رای آنها را برای انتخابش به عنوان رییس آتی فدراسیون جهانی فوتبال از آن خود کند.

بن همام که رییس کمیته سازمان‌دهی جام جهانی 2022 نیز هست، پیشتر از سمت خود در ریاست AFC نیز کنار گذاشته شده بود.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
گریه های امیر علی اکبری پس از محرومیت مادام العمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام



 

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام

 

دادگاه حکمیت ورزش درخواست بن همام را نپذیرفت

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام

دادگاه حکمیت ورزش (CAS) درخواست محمد بن همام در تاریخ 28 مرداد مبنی بر تجدید نظر در حکم محرومیت مادام‌العمر را نپذیرفت.

به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از تصمیم کمیته اخلاقی فیفا در تاریخ 8 خرداد مبنی بر محرومیت مشروط بن همام از تمام فعالیت‌های فوتبالی، ژانگ جیلونگ، نایب رئیس ارشد ای‌اف‌سی به صورت موقت ریاست ای‌‌اف‌سی را بر عهده گرفت.

پس از تصمیم کمیته اخلاقی فیفا در تاریخ اول مرداد که محمد بن همام را مادام‌العمر از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد، جیلونگ از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان نماینده ای‌اف‌سی به کمیته اجرایی فیفا معرفی شد. محرومیت مادام‌العمر بن‌همام در تاریخ 24 شهریور از سوی فیفا تأیید شد تا جیلونگ رسماً به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول به کار شود.

بن همام از CAS خواست حکم کمیته اجرایی ای‌اف‌سی لغو و وی به عنوان رئیس و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اجرایی فیفا معرفی شود. بن همام همچنین تعلیق حکم دادگاه حکمیت ورزش را خواستار شد.

حکم CAS برای رد درخواست بن همام مبنی بر ابقای مشروط به این معنا است که این درخواست به کمیته استیناف ارجاع داده نخواهد شد.