اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محرمانه ترین منطقه جنگی حزب الله لبنان


به جرات می توان ادعا كرد كه ملیتا ، اولین رونمایی حزب الله لبنان از دنیایی است كه برای غیر لبنانی ها و خصوصا غربی ها پر از راز و رمز های عجیب و غریب است و راستش ، هر بیننده ای با ورود به این مجموعه ی شگفت انگیز ، به غربی ها بابت داشتن چنین دیدگاهی حق خواهد داد .

به جرات می توان ادعا كرد كه ملیتا ، اولین رونمایی حزب الله لبنان از دنیایی است كه برای غیر لبنانی ها و خصوصا غربی ها پر از راز و رمز های عجیب و غریب است و راستش ، هر بیننده ای با ورود به این مجموعه ی شگفت انگیز ، به غربی ها بابت داشتن چنین دیدگاهی حق خواهد داد .

مقاومت اسلامی لبنان قصد دارد در آینده ای نزدیك ، مجموعه فرهنگی -جهادی ملیتا را به یكی از كانون های گردشگری در لبنان مبدل سازد.

امروز مهمانسرایی كه در فاصله بسیار نزدیك از ورودی نمایشگاه ملیتا در حال ساخت است ، نوید بخش این آینده نزدیك است.هرچند كه ملیتا ، بدون چنین خدماتی هم برای توریست ها جذابیت فراوانی دارد.

به جرات می توان ادعا كرد كه ملیتا ، اولین رونمایی حزب الله لبنان از دنیایی است كه برای غیر لبنانی ها و خصوصا غربی ها پر از راز و رمز های عجیب و غریب است و راستش ، هر بیننده ای با ورود به این مجموعه ی شگفت انگیز ، به غربی ها بابت داشتن چنین دیدگاهی حق خواهد داد ، چرا كه ملیتا ، حتی در شكل عمومی و نمایشگاهی هم نفس را در سینه حبس كرده و قلب بینندگان را به طپش وا می داردملیتا شاهكاری است كه تنها از عزم یك ملت برای دفاع از شرف و عزتشان زاییده می شود والا كیست كه باور كند می توان در دل این زمین صخره ای ، بتوان تونل هایی این چنین تو در تو . از همه مهمتر ،و از همه مهم تر سهل العبور حفر كرد كه ماه ها و سال ها ، ده ها و صدها رزمنده را در خود جای داده و محلی امن برای آمادگی و تجهیز آنان گردد.

ملت ایران جنگی 8 ساله را تجربه كرده است كه وسعت منطقه درگیری در آن ده ها برابر مناطق جنگی لبنان است و حوزه شمول آن در ساحات فرهنگی و اجتماعی ایرانیان نیز بسیار وسیع تر از حزب الله لبنان می باشد ، اما متاسفانه ، هیچ نمونه ی مشابهی در سطح و اندازه تجربه ملیتا در ایران وجود ندارد.

سنگر های تو در توی صدام در مهران هنوز دست نخورده است ، پادگان متعددی (صرف نظر از دوكوهه)در مناطق مختلف غرب و جنوب كشور كه دیگر كاركرد نظامی سابق را ندارند و یادگارهایی از سال های دفاع مقئدس می باشند ، پس از 30 سال همچنان بلا استفاده باقی مانده اند و ده ها منطقه دیگر كه متاسفانه شامل دستكاری های سلیقه ای متعددی گردیده اما هنوز نیز بسیار ارزشمند می باشند و با این وجود ، پروژه بزرگ ترین باغ-موزه دفاع مقدس در تهران كلید می خورد یعنی جایی كه غبین 400 تا 800 كیلومتر از مناطق جنگی فاصله دارد و به خودی خود هیچ نمادی از سال های جنگ را تداعی نمی كند.

شاید برگزاری تور بازدید از مجموعه فرهنگی-جهادی ملیتا ، راهبردی آموزنده باشد برای متولیان فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس در ایران اسلامی. گرچه موج تخریب و هدم یادگاران آن سال ها ، فرصت های درخشان بسیاری را به شكل غیر قابل بازگشتی از میان برده است(مانند آن چه در گلزار شهدای كشور به نام یكسان سازی در حال اجراست) اما هنوز هم عرصه های آزموده نشده ای وجود دارد كه عزم و همت های بسیجی و متولیان تازه نفس و مطلع از اصول اولیه فعالیت های فرهنگی را طلب می كنند.



ویدیو مرتبط :
آخرین پیشروی های حزب الله لبنان در منطقه القلمون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفاوت برخورد با مخالفان: از خودسران ایران تا حزب الله لبنان



 

 

تفاوت برخورد با مخالفان: از خودسران ایران تا حزب الله لبنان

 

بزرگ تر و کوچک تری نمانده!

تفاوت برخورد با مخالفان: از خودسران ایران تا حزب الله لبنان

حمید رضا مهاجر - این روزها فضای فکری و سیاسی کشور به شدت از بحران اخلاق رنج می برد. بدون تعارف،حریم ها شکسته شده اند و تحقیر و توهین به طور رسمی وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی شده است،فضایی که نه با اخلاق اسلامی سازگار است و نه ادب ایرانی!نصرالله

در ادبیات سیاسی ایران امروز، هر کسی بیشتر توهین کند،یا روشنفکرتر است یا انقلابی تر! می بینید که واژه ها تا چه اندازه بطور مشمئز کننده ای وارونه شده اند!

توصیه های بزرگان نیز که شنیده نمی شود و به قول قدیمی ترها «اصلاً بزرگ و کوچکی نمانده است و الان همه بزرگ شده اند!»

گفتن این جملات دردی را درمان نخواهد کرد،همه خوب می دانند که چه اتفاقی افتاده است.چه تعداد دوستی هایی که به دشمنی تبدیل شده و چه خانواده هایی که شاهد هجوم اختلافات سیاسی به حریم شان نبوده اند.

یکی از دوستان قدیمی می گفت فلانی گفتن این حرف ها چه فایده ای دارد؟ این حرف ها آرمانگرایی محض است ، از راه حل صحبت کن و وقتی من دعوت به نشستن و گفتگو می کردم فریاد می کشید ولمان کن بابا ؛ مشکل از این حرف ها گذشته است ! غافل از اینکه جواب فریاد،فریاد است و در غوغای فریادها،صداها شنیده نخواهد شد!

اساساً ما ایرانی ها دچار یک خود بزرگ بینی تاریخی هستیم ؛ همه مان! من ،شما و بغل دستی مان!

وقتی به یک بحث وارد می شویم با این تصور اولیه می آییم که طرف مقابل را قانع کنیم.بیش از آنکه گوش کنیم ، به حرف زدن عادت کرده ایم.

چند روز پیش یکی از اساتید اخلاق کشور که همه ما از کودکی او را خوب می شناسیم فرموده اند که فلانی فقط یک شمیم از نسیم ولایت به ایشان خورده است که شده اند فلانی! اما این استاد عزیز توضیح ندادند که چرا در این کشور بسیاری از رجالی که از امام سخن می گویند که ای امام عزیز ای کاش بودی و می دیدی که فلان و بهمان یا اینکه خود را ذوب در ولایت می دانند و کلام رهبری را ختم کلام می دانند از این نسیم بهره نبرده اند؟

چشممان را باز کنیم و ببینیم!چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید.شاگردان دیروز انقلاب برای خودشان استاد شده اند! منظور آن استاد اخلاق،سید حسن نصرالله بود،دبیر کل حزب الله لبنان که  اخیرا به گروه های سیاسی موجود در دو جریان عمده 14 و 8  مارس اعلام کرده که حزب الله هر گونه توهین به شیخ قبانی(مفتی اعظم لبنان و مخالف سرسخت حزب الله) را رد می کند و حتی شبکه تلویزیونی المنار وابسته به این حزب نیز از میهمانان خود می خواهد که در بحث های خود حرمت  این شیخ سنی را نگه دارند و به او متعرض نشوند.

شیخ قبانی از طرفداران سرسخت سعد حریری است که شدیدترین حملات را علیه حزب الله می کند اما نصرالله ترجیح می دهد احترام او را نگه دارد.

آیا این به معنای عقب نشینی نصرالله است؟ لزومی به قلم فرسایی نیست.  نصرالله - که خیلی ها در داخل ایران هم دم از او می زنند- به خوبی می داند که نباید در کوره اختلافات بدمد و حرمت ها را بشکند. این یعنی می شود هم اخلاق را رعایت کرد و همه رفتار سیاسی کرد. این مساله هیچ ربطی به اینکه او دبیر کل حزب الله است یا نه ، ندارد او فقط اخلاق را رعایت می کند و در عین حال سیاست های خویش را با جدیت دنبال می کند.خیلی سخت است نه؟!

خب! این هم یک مقاله دیگر اندر لزوم حفظ اخلاق سیاسی بود که نوشتیم و خواندیم ؛ حالا می توانیم دوباره به دعوای خودمان برگردیم ؛ زنده باد زاپاتا!..../تحلیل:عصرایران