اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت شغلی زنان بیکاری مردان را حل نمی‌کند



اخبار,اخباراجتماعی, محدودیت شغلی زنان بیکاری مردان را حل نمی‌کند


 اخباراجتماعی - محدودیت شغلی زنان بیکاری مردان را حل نمی‌کند

با توجه به اینکه دولت گذشته، در ایجاد اشتغال مولد ناتوان بوده پر کردن شکاف ها و مشکلات ایجاد شده با وضع قانون و بخشنامه در راستای خانه‌نشینی زنان حل نمی‌شود؛ به ویژه آنکه اکنون بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی را نیز زنان تشکیل می دهند.

شهرداری تهران بخشنامه ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن از مدیران ارشد و میانی این سازمان در خواست شده که تنها از مردان به عنوان کارمند (مسوول دفتر،اپراتور،منشی و...) استفاده کنند.

به گزارش ایلنا بر اساس اخبار منتشر شده، این درحالی است که روز گذشته نیز وزیر آموزش و پرورش با حضور در شورای شهر تهران از افزایش تعداد معلمان زن در کشور ابراز نگرانی کرده بود.

شهربانو امانی نماینده سابق مجلس و مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط زیست درباره محدودیت ایجاد شده برای اشتغال زنان، گفت: زنان معمولا در محیط کار با مسئولیت و به دور از زد و بندهای مالی کار می کنند، بنابراین مدیران سعی می‌کنند که برای پست‌هایی مانند مسئول دفتر بیشتر از زنان استفاده کنند، اما دلیل آینکه شهرداری تهران استفاده از زنان را در این گونه مشاغل محدود کرده مشخص نیست.

وی ادامه داد: ممکن است این اقدام به دلیل سالم سازی محیط کار صورت گرفته باشد که در این صورت انگشت اتهام تنها به سوی زنان نیست بلکه مردان هم در این گونه مسائل دخیل هستند و با توجه به اینکه شهرداری از جمله نهادهای گسترده و با منابع مالی مناسبی است و می تواند در اشتغال زنان سهم زیادی داشته باشد اعمال اینگونه محدودیت ها می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد.

امانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت گذشته، در ایجاد اشتغال مولد ناتوان بوده پر کردن شکاف ها و مشکلات ایجاد شده با وضع قانون و بخشنامه در راستای خانه‌نشینی زنان حل نمی‌شود؛ به ویژه آنکه اکنون بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی را نیز زنان تشکیل می دهند.

این فعال حوزه زنان افزود: این مساله که به جای حل مشکل اشتغال با زنان شاغل مقابله شود روش درستی نیست؛ مساله اشتغال در کشور با تقویت بخش تولید حل می شود و تلاش برای بیکاری زنان نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه تبعات اجتماعی را نیز در بر خواهد داشت و زنان را در معرض انواع صدمات و آسیب ها قرار می دهد.

وی ادامه داد: همانطور که در زمان انتخابات،رئیس جمهور قائل به تقسیم‌بندی زنان و مردان به عنوان شهروندان درجه دو و درجه یک نبود عملکرد نهاد های دولتی و شبه دولتی نیز باید در راستای ایجاد اشتغال مولد برای زنان و مردان باشد.امانی با اشاره به اینکه زنان موازی با مردان در جهت توسعه و پیشرفت کشور فعال هستند،گفت: متاسفانه تا فضا ی جامعه به سمت بهبود وضعیت زنان پیش می‌رود قوانین نانوشته و اعمال سلایق امید را از زنان کشور به یغما می‌برد.
 اخباراجتماعی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
‫بیکاری مردان و کار کردن زنان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتغال ارزان قیمت زنان موجب بیکاری مردان جوان شده است



اشتغال ارزان قیمت زنان

اشتغال ارزان قیمت زنان موجب بیکاری مردان جوان شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: اشتغال ارزان قیمت زنان و دختران جوان در بازار کار موجب بیکاری مردان جوان شده است.

به گزارش مهر، ابوالقاسم نصراللهی ظهر پنج شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی، بیکاری پسران جوان را یکی از دلالیل افزایش سن ازدواج در جامعه برشمرد و افزود: متاسفانه ورود نابجای دختران و زنان در گروه های شغلی متعدد باعث شده تا جایی برای اشتغال پسران جوان باقی نماند.

وی ادامه داد: وقتی زنان و دختران با دستمزد کمتر یک کار را انجام می دهند دیگر کارفرما رغبتی برای بکارگیری مردان جوان با دستمزد بالاتر برای آن کار ندارد.معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت ریشه یابی مشکل بیکاری در جامعه گفت:  بیکاری پسران جوان مانع از تشکیل زندگی آنها و به دنبال آن افزایش سن دختران مجرد می گردد.

جلب مشارکت سیاسی جوانان در سال حماسه سیاسی یک ضروریست

نصراللهی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا گفت: جلب مشارکت سیاسی جوانان در این ایام امری ضروری در راستای تحقق اهداف سال حماسه سیاسی است.

وی با بیان این که دشمن در تلاش است با فرافکنی و اخبار کذب چهره ای نا درست از انتخابات ایران در دنیا به تصویر بکشاند افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید با بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت مردم بالاخص نسل جوان از عزت ملی در انتخابات آتی دفاع کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اعتبارزدایی نهادهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را یکی از اهداف شوم دشمنان در این دوره از انتخابات ایران برشمرد و گفت: این نقشه شوم تنها با حرکت های ویژه فرهنگی جلوگیری می شود.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه جوانان استان مرکزی گفت: پیشبرد اهداف این حوزه با وجود مشکلات و کاستی های موجود کاری بس مشکل است.

کمبود نیروی انسانی در مرکز استان و نبود نیروی انسانی برای پیگیری امور جوانان

سعید ملکی یادآور شد: کمبود نیروی انسانی در مرکز استان و نبود نیروی انسانی برای پیگیری امور جوانان در شهرستان ها از جمله مشکلات پیش روی این حوزه است.

وی ادامه داد: عدم ثبات استقلال فضای فیزیکی از دیگر مشکلات حوزه جوانان استان مرکزی است که موجب بلاتکلیفی مسئولین این حوزه شده است.

سرپرست امور جوانان استان مرکزی نیز در سخنانی با بیان این که 31 درصد جمعیت استان مرکزی را جوانان تشکیل می دهند گفت: از این مجموع 51 درصد را جوانان مرد و 49 درصد را جوانان زن تشکیل می دهند./مهر