اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت در فیلم های سیگار دار


سازمان بهداشت جهانی گفته فیلم‌هایی که در آن‌ها مردم سیگار می‌کشند باید رده‌بندی سنی «بزرگسالان» دریافت کنند چون شرکت‌های تنباکو از آن‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات‌شان به کودکان است.

مهر نوشت: سازمان بهداشت جهانی گفته فیلم‌هایی که در آن‌ها مردم سیگار می‌کشند باید رده‌بندی سنی «بزرگسالان» دریافت کنند چون شرکت‌های تنباکو از آن‌ها برای بازاریابی و فروش محصولات‌شان به کودکان است.

در گزارشی که با عنوان «فیلم‌های بدون سیگار» منتشر شد، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ۴۴ درصد بازده کل هالیوود و ۳۶ درصد فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۴ به منظور تماشای نوجوانان ساخته شدند، صحنه‌ای از فردی در حال سیگار کشیدن را نشان می‌دهند. به طور مثال در فیلم «ترانسفورمرز: عصر انقراض» که یک فیلم اکشن علمی‌تخیلی سه‌بعدی است که بر پایه اسباب‌بازی‌های محبوب ترانسفورمرز ساخته شده، روباتی هست که سیگار برگ می‌کشد.

دکتر آرماندو پروگا از ابتکار بدون تنباکوی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: مدتی دیدیم تنباکو در فیلم‌های سینمایی و دیگر محصولات صنعت سرگرمی کاهش داشت اما بر اساس آمارهایی که تحت نظارت ما بودند، در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ یک نقطه بازگشت دیدیم. تعداد صحنه‌هایی که تنباکو در آن‌ها هست در فیلم‌ها بیشتر شده است. صنعت تنباکو دنبال جایگزین‌هایی برای تبلیغ محصولاتش است و فیلم، جدیدترین سرحد کمپانی‌های تنباکوست. در بعضی فیلم‌ها، تعداد صحنه‌های تنباکو بسیار بیشتر از چیزی است که در جامعه‌ای می‌بینید که داستان فیلم در آن اتفاق می‌افتد.

با استناد به یک مطالعه آمریکایی، نزدیک به ۴ نفر از هر ۱۰ فرد بالغ به این دلیل شروع به سیگار کشیدن می‌کنند که این کار را در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دیده‌اند. مرکز کنترل و پیش‌گیری درمان ایالات متحده (CDC) تخمین می‌زند که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۶ میلیون جوان به همین دلیل شروع به سیگار کشیدن کردند.

سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۹ هم درخواستی مشابه کرده بود اما دولت‌های سراسر جهان آن را نادیده گرفتند. این سازمان همچنین تا به حال سعی کرده کاری کند فیلمسازان، برندهای تنباکویی را که در فیلم استفاده می‌شود نشان ندهند و یک خط هم به تیتراژ فیلم اضافه کنند که می‌گوید آن‌ها برای استفاده از سیگار در فیلم‌‌شان هیچ پولی دریافت نکرده‌اند اما این درخواست هم تا حد زیادی نادیده گرفته شد.

هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا به گاردین گفته بود اینکه بزرگسالان در یک فیلم سیگار بکشند، به طور اتوماتیک منجر به رده‌بندی فیلم برای افراد بالای ۱۸ سال نخواهد شد اما اگر این مساله عادی شود، احتمالا به فیلم رده‌بندی سنی بالاتری خواهند داد.



ویدیو مرتبط :
حجاب محدودیت برای چشمای هرزه یا محدودیت برا فعالیت اجتماعی زنان!؟8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوگل فیلم‌های شما را زیرنویس‌دار می‌کند!



 

 

گوگل فیلم‌های شما را زیرنویس‌دار می‌کند!

 

گوگل فیلم‌های شما را زیرنویس‌دار می‌کند!

با اضافه‌شدن قابلیت "زیرنویس خودکار" به وب سایت یوتیوب شما با فشردن دکمه کنار هر فیلم ویدیوئی قادر خواهید بود که زیرنویس فیلم موجود را به زبان انگلیسی مشاهده کنید.

وب سایت ویدیوئی "یوتیوب" که کاربران در آن تصاویر ویدیوئی خود را به اشتراک می‌گذارند قابلیت جدیدی را معرفی نموده است که در آن کاربران می‌توانند فیلم‌های ویدیوئی را با زیرنویس‌هایی به زبان‌های دیگر ببینند.

کاربران همچنین با این قابلیت امکان این را خواهند داشت که فیلم‌های خود را نیز با زیرنویس‌هایی به زبان‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

این قابلیت که با نام" زیرنویس خودکار"( auto-captioning) معرفی شده است از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند که بر اساس آن متوجه می‌شود که در فیلم چه چیزی گفته می‌شود و هنگامی که این قابلیت روشن باشد آنچه که در فیلم عنوان می‌شود مانند یک زیرنویس در زیر فیلم نمایان می‌شود.

این سیستم پیش از این تنها در قسمت قابلیت "جستجوی صوتی" و بر روی قسمت کوچکی از فیلم های این سایت ویدیوئی که توسط برخی مشارکت‌کنندگان عمده یوتیوب تهیه شده بود، قرار داشت اما اکنون گوگل به هر فیلم ویدیوئی موجود در این سایت که به زبان انگلیسی است، این قابلیت را افزوده است.

قابلیت "زیرنویس خودکار" از امروز بر روی یوتیوب عرضه خواهد شد اما گوگل اعلام کرده است که پشتیبانی کامل این قابلیت از میلیون‌ها فیلم ویدیوئی موجود بر روی یوتیوب زمان خواهد برد.

در همین حال یوتیوب از کاربران خود خواسته است تا در این کار به این سایت کمک کنند و با فشردن کلید درخواست ترجمه که در کنار هر کلیپ ویدیوئی در این سایت قرار داده شده است اولویت‌بندی فیلم‌های موجود را در این سایت را سرعت بخشیده و سرعت تکمیل روند این قابلیت را بهبود ببخشند.

این قابلیت در حال حاضر تنها برای فیلم‌های ویدیوئی به زبان انگلیسی راه‌اندازی شده است و در چند ماه آینده به زبان‌های دیگر نیز عرضه خواهد شد.