اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت جدید ترکیه برای کامیون‌های ایرانی


مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک با اشاره به بخشنامه کشور ترکیه برای جلوگیری از ترانزیت کالا توسط کامیون‌های ایرانی در خاک این کشور، تصریح کرد: از 15 مردادماه کشور ترکیه بخشنامه‌ای صادر کرده که کامیون‌های ترانزیتی ایران به مقصد اروپا هنگام بازگشت نمی‌توانند کالاهای کشور ترک را به داخل مرزهای کشور بیاورند، در غیر این صورت 3 هزار یورو باید جریمه بپردازند.

خبرگزاری فارس: علیرضا دشتانی مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک با اشاره به مشکلات اخیر مرز بازرگان به ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر مرز باز است و تردد انجام می‌شود، روز گذشته هم 347 کامیون ترانزیتی به داخل کشور وارد شده و 307 کامیون نیز از مرز خارج شده است.

مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه روز سه‌شنبه 20 مرداد نیز 473 کامیون به داخل کشور و 623 کامیون به سمت ترکیه تردد داشته‌اند، یادآور شد: همچنین 570 مسافر به ایران وارد شده و حدو د450 مسافر ایرانی نیز خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات و درگیری‌ها مربوط به گروه پ.ک.ک از مخالفان ترکیه بوده و هدف آنها آسیب رساندن به ماشین‌های ترک است، افزود: در این میان، یکی از کامیون‌های ایرانی مورد حمله قرار گرفته و یک ایرانی کشته و سه نفر زخمی شدند.

دشتانی با اشاره به بخشنامه کشور ترکیه برای جلوگیری از ترانزیت کالا توسط کامیون‌های ایرانی در خاک این کشور، تصریح کرد: از 15 مردادماه کشور ترکیه بخشنامه‌ای صادر کرده که کامیون‌های ترانزیتی ایران به مقصد اروپا هنگام بازگشت نمی‌توانند کالاهای کشور ترک را به داخل مرزهای کشور بیاورند، در غیر این صورت 3 هزار یورو باید جریمه بپردازند.

مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک تأکید کرد: ایران نیز می‌تواند رفتار مقابل به مثل با کامیون‌های ترک و همچنین کالاهایی که امکان قاچاق آنها در داخل فراهم است انجام دهد، اما در حال حاضر، رایزنی‌ها و اقدامات مربوط به این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: در حال حاضر 20 درصد از حجم مسافران برای خروج از کشور به مقصد ترکیه کاهش یافته است.


ویدیو مرتبط :
دانلود بدون محدودیت از یوتیوب برای کاربران ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش زدن کامیون ایرانی در ترکیه/ مرز بازرگان بسته شد



اخبار,اخبار اجتماعی,آتش زدن کامیون ایرانی در ترکیه

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه شب گذشته 20 مرداد ماه یک کامیون ایرانی مجددا در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: خوشبختانه راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون وی به آتش کشیده شد.

وزارت راه و شهرسازی ایران از بسته شدن مرز بازرگان خبرداد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه روز گذشته(جمعه)نیز یک کامیون ایرانی در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: پس از وقوع این حمله مرز بازرگان به سمت ترکیه بسته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، داود کشاورزیان افزود: هم اکنون رانندگان ایرانی تا برقراری امنیت کامل انگیزه ای برای سفر به ترکیه را ندارند.

مرز بازرگان بسته شد
وی با بیان اینکه شب گذشته 20 مرداد ماه یک کامیون ایرانی مجددا در ترکیه مورد حمله قرار گرفت٬ گفت: خوشبختانه راننده ایرانی زنده ماند ولی بار و کامیون وی به آتش کشیده شد.

وی با بیان آنکه دولت ترکیه پس از وقوع این حمله مرز خود را بسته است و سفری از ایران به سمت ترکیه انجام نمی شود٬ گفت: البته مرز بازرگان به سمت ایران باز است و کامیون های حاضر در ترکیه می توانند وارد ایران شوند ولی امروز سفری از ایران به ترکیه نداشتیم.

کشاورزیان با اشاره به دیدارش با سفیر ترکیه در ایران، گفت: در این دیدار مراتب اعتراض ایران به ترکیه در خصوص ناامنی های اخیر اعلام شد و امیدواریم با انتقال این پیام٬ دولت ترکیه بتواند امنیت را همانطور که ایران برای رانندگان ترک فراهم می کند٬ برای رانندگان ایرانی تأمین نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هدف مهاجمان از این حملات تخریب و ضربه زدن به دولت ترکیه است و برای خرابکاران تفاوتی ندارد کامیون یا اتوبوس از آن ترکیه و یا ایرانی باشد به طور مثال در جمعه گذشته که اتوبوس ایرانی مورد حمله قرار گرفت و منجر به کشته شدن راننده شد٬ دو کامیون ترکیه ای نیز مورد حمله قرار گرفتند و پس متوقف شدن به آتش کشیده شدند.

کشاورزیان با اظهار تأسف از اینکه امنیت در کشورهای همسایه ایران با مشکل مواجه است٬ افزود: رانندگان ایرانی در کشورهای مجاور مثل عراق٬ افغانستان٬ پاکستان و اخیرا هم ترکیه امنیت کافی ندارند و دولت این کشورها موظف به تأمین امنیت و پرداخت خسارت وارده به رانندگان ایرانی هستند.

اخبار اجتماعی - عصر ایران