اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محدودیت بازدید در برخی اماکن اصفهان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: محدودیت حضور گردشگر برای برخی بناها مثل چهلستون، منارجنبان و عالی‌قاپو اعمال خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: محدودیت حضور گردشگر برای برخی بناها مثل چهلستون، منارجنبان و عالی‌قاپو اعمال خواهد شد.

ناصر طاهری در خصوص محدودیت‌های بازدید از برخی از بناهای تاریخی اصفهان، اظهار کرد: برنامه محدودیت تعداد بازدید کننده در برخی از بناهای تاریخی اصفهان در نوروز ادامه خواهد داشت چراکه برخی بناهای تاریخی در اصفهان هم از نظر فضایی و هم از نظر آستانه تحمل دارای محدودیت‌های خاصی هستند.

وی افزود: علاوه بر آستانه تحمل بنا تعداد نیروها و یگان حفاظت نیز محدود است و کنترل رفت و آمد در برخی بناها نیز اگر تعداد بازدید کننده افزایش یابد سخت می‌شود به همین منظور بناهایی از جمله موزه چهلستون، کاخ عالی قاپو و منارجبان با محدودیت ورود گردشگر مواجه خواهد شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: البته محدودیت فقط در بناهای مسقف است و بناهای سربازی مثل میدان نقش جهان یا محوطه باغی چهلستون محدودیت حضور ندارد و گردشگران می‌توانند به راحتی به آن رفت و آمد داشته باشند. اگر محدودیتی هم قائل شده‌ایم یه خاطر آسایش خود بنا و آسایش گردشگر است، چراکه شلوغی بیش از حد در بنایی مثل عالی قاپو فرصت تصویر برداری و توضیح بیشتر را از گردشگر می‌گیرد.

طاهری با اشاره به اینکه امسال هم مثل سال‌های گذشته بنای جدیدی را برای بازدید عمومی در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: هر سال در آستانه نوروز مکان جدیدی را به بازدید عمومی اختصاص می‌دادیم و یا مکان جدیدی را معرفی می‌کردیم. در سال جاری نیز برج وکیل خانه در موزه هنرهای تزیینی را برای بازدید عمومی بازگشایی می‌شود. علاوه بر اینکه شبستان پایینی مسجد شیخ لطف الله نیز مجدد بازگشایی می‌شود.

وی در خصوص بلیط فروشی الکترونیک بناهای تاریخی در اصفهان گفت: بلیط فروشی الکترونیک یک کار استانی نیست و نیازمند یک برنامه ریزی در سطح ملی است و این برنامه ریزی در حال انجام است، اما مکانیزم آن هنوز فراهم نشده است و شرایط بلیط فروشی الکترونیک نیز هنوز فراهم نیست.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فروش الکترونیک نیازمند برنامه ریزی جامعی است. قرار بوده که چند بنای اصفهان به صورت پایلوت، فروش بلیط به صورت الکترونیکی داشته باشند، اما نه مکانیسمی فراهم است و نه برنامه ریزی آن تکمیل شده است.


ویدیو مرتبط :
بازدید سرلشکر باقری از اماکن تاریخی و مذهبی استانبول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازدید بان‌ کی مون از تاسیسات نطنز و اصفهان


دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس غیر متعهدها در ایران از تاسیسات هسته‌ای نطنز بازدید خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس غیر متعهدها در ایران از تاسیسات هسته‌ای نطنز بازدید خواهد کرد.
 
"بان‌کی‌مون" دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در نشست سران شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها که روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود، شرکت کند.

بر اساس اعلام مهدی آخوند زاده معاون بین‌الملل وزارت خارجه، دبیر کل سازمان ملل متحد در مدت حضور در ایران از استان اصفهان دیدار خواهد داشت.

این در حالی است که برخی منابع از برنامه بازدید بان کی مون از تاسیسات هسته‌ای نطنز در این استان خبر داده اند.


موضوع هسته‌ای ایران همچنان از سوی کشورهای گروه 1+5 با ادعای عدم صلح آمیز بودن دنبال می‌شود.

برخی کشورهای غربی به خصوص آمریکا بر اساس این ادعا تحریم‌های یک جانبه و فرا قطعنامه‌ای (شورای امنیت) علیه ایران اعمال کرده‌اند.