اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محتوای دیدار ظریف و کری


یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به محتوای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا اعلام کرد که در این دیدار درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو شد. ایسنا: یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به محتوای دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا اعلام کرد که در این دیدار درباره نحوه ادامه مذاکرات گفت‌وگو شد.

این مقام ایرانی با اعلام این مطلب ادامه داد: در ملاقات ظریف و کری درباره موضوعات مختلف هسته‌ای و هم‌چنین راه‌حل‌های مربوط به آن‌ها گفت‌وگو شد.

او گفت: سناریوهای مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آن‌ها بود.

برخی رسانه‌های غربی بعد از ملاقات ظریف و کری از آغاز مذاکره دو طرف بر روی بحث تمدید مذاکرات خبر دادند.

وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر یک‌شنبه دیداری دوجانبه برگزار کردند که حدود یک ساعت به طول انجامید.

این ششمین دیدار ظریف و کری در چند روز گذشته در وین است، اما برای اولین بار است که وزیر خارجه کشورمان و کری دیداری دو جانبه با یکدیگر داشتند.

دیدارهای قبلی ظریف و کری با حضور کاترین اشتون بوده است. وزیران خارجه ایران و آمریکا تلاش دارند تا بر سر یک تفاهم سیاسی و کلی در چارجوب توافق جامع به نتیجه برسند و اختلاف‌ها را از سر راه بردارند.

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شنبه شب به ایسنا گفت: هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 بر روی توافق کلی و سیاسی و نه توافق جامع مذاکره می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمان و حجم زیاد جزئیات و ضمائم توافق احتمالی، امکان دست یافتن به توافق جامع و کامل تا سوم آذر غیر ممکن است. از این رو تلاش داریم بر روی کلیات توافق که اصول توافق را شامل می‌شود از جمله ابعاد غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها و چارچوب زمانی فعالیت‌ها، چگونگی لغو تحریم‌ها، فعالیت فردو، اراک وغیره به تفاهم برسیم.


ویدیو مرتبط :
دیدار ظریف و کری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

المانیتور: احتمال دیدار غیرمنتظره محمد جواد ظریف و جان کری



دیدادار محمد جواد ظریف و جان کری

المانیتور:
احتمال دیدار غیرمنتظره محمد جواد ظریف و جان کری/ شگفت زدگی مقامات آمریکا از پختگی دیپلماتیک روحانی و ظریف

مقامات امریکایی از پختگی دیپلماتیک روحانی و ظریف شگفت زده شده اند اما نگرانند که تیم جدید ایران بسیار فهیم تر و زرنگ تر نسبت به سلف خود عمل کند.

المانیتور نوشت: انتظار می رود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه جدید ایران با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک احتمالا در 23 سپتامبر دیدار کند. با این حال یک سخنگوی اشتون این تاریخ را تایید نکرد.

به گزارش سایت تیک  مسئولان غربی امیدوارند که این دو مذاکره گر موفق به تعیین تاریخ و محل جدید برای ادامه مذاکرات ایران و پنج بعلاوه یک شوند.

در همین حال، قرار است که وزرای خارجه پنج بعلاوه یک در نیویوک و در 26 سپتامبر در مورد ایران دیداری بایکدیگر داشته باشند.

اکنون انتظار می رود که ایران در جلسه حضور پیدا نکند اما یک منبع احتمال تغییر پروسه را جدی دانست و گفت: بنابر انچه اشتون و ظریف تصمیم می گیرند، جلسه تشکیل خواهد شد.

به گفته ی وزیر خارجه ایران، او دیدارهایی به صورت جداگانه با ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس  و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواهد داشت اما هیچ دیداری با جان کری برنامه ریزی نشده است.

یک منبع غربی اشاره کرد که ممکن است جلسه ای در یکی از تالارها، آن هم به صورت برنامه ریزی نشده بین جان کری و ظریف رخ دهد اما چنین جلسه ای هنوز برنامه ریزی نشده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز 24 سپتامبر با حضور در نیویورک در سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و کنفرانس مطبوعاتی در 27 سپتامبر خواهد داشت.

اوباما صبح روز 24 سپتامبر و روحانی عصر روز 24 سپتامبر سخنرانی خواهند داشت. منابع امریکایی و ایران معتقدند که دیدار این دو در این زمان بعید است.

المانیتور در ادامه نوشت: مقامات امریکایی از پختگی دیپلماتیک روحانی و ظریف شگفت زده شده اند اما نگرانند که تیم جدید ایران بسیار فهیم تر و زرنگ تر نسبت به سلف خود عمل کند./تیک