اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محتمل‌ترین زمان رونمایی آیفون بعدی


گزارشها حاکی از این است که شرکت اپل در تاریخ 9 سپتامبر برای رونمایی از آیفون بعدی خود مراسمی را برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: گزارشها حاکی از این است که شرکت اپل در تاریخ 9 سپتامبر برای رونمایی از آیفون بعدی خود مراسمی را برگزار خواهد کرد.

شرکت اپل هنوز دعوتنامه ای را برای این مراسم ارسال نکرده است اما افراد آگاه به برنامه‌های اپل می‌گویند که این مراسم در هفته ای که از هفتم سپتامبر شروع می‌شود برگزار خواهد شد.

این منابع می‌گویند که چهارشنبه 9 سپتامبر محتمل ترین زمان برای رونمایی از آیفون بعدی اپل خواهد بود.

شرکت اپل آیفون شش و شش پلاس را نیز سال گذشته در همین روز معرفی کرد.

شرکت اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای معرفی چند محصول دیگر نظیر ستاپ باکس تلویزیون اپل است که گمان می‌رود در ماه ژوئن رونمایی شود و همچنین آیپد پرو که گفته میشود اپل سالهاست در حال تست آن است.

به نظر می‌رسد آیفون بعدی اپل که انتظار میرود شش اس نام بگیرد سرخط اصلی اخبار مراسم اپل در ماه سپتامبر خواهد بود. آیفون بعدی احتمالا با فن آوری فورس تاچ که به فشار انگشت کاربر حساس استT پردازنده سریع تر A9 و یک دوربین قوی تر رونمایی خواهد شد.

شرکت اپل به سوالات خبرنگاران برای اظهارنظر درباره این موضوع پاسخ نداده است.


ویدیو مرتبط :
رونمایی از آیفون 5S و آیفون 5C در کنفرانس سپتامبر 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اپل آیفون بعدی خود را رسما رونمایی کرد + تصاویر



اخبار,اخبار تکنولوژی,اپل

شب گذشته، اپل در یک مراسم رسمی از محصولات جدید خود برای انبوه بسیار دوستداران محصولات این شرکت رونمایی کرد که البته مهمترین این محصولات، آیفون بعدی یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بود که از ماه ها قبل مشتریان و کاربران منتظر دیدن آن بودند. برخی ویژگی های قابل توجه در این آیفون، آن را با نمونه های قبلی متفاوت ساخته است.

شب گذشته، اپل در یک مراسم رسمی از محصولات جدید خود برای انبوه بسیار دوستداران محصولات این شرکت رونمایی کرد که البته مهمترین این محصولات، آیفون بعدی یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بود که از ماه ها قبل مشتریان و کاربران منتظر دیدن آن بودند. برخی ویژگی های قابل توجه در این آیفون، آن را با نمونه های قبلی متفاوت ساخته است.

به گزارش «تابناک»، سال گذشته اپل در اقدامی جدید، از آیفون 6 پلاس به همراه آیفون 6 رونمایی کرد و کاربران خود را در نهایت با یک فبلت روبه رو ساخت که عملا مورد اقبال خوبی هم قرار گرفت؛ هرچند سایز و اندازه 6 پلاس چیزی نبود که برای بسیاری از کاربران راحت و خوشایند باشد، گویا اپل همچنان به اندازه بزرگ در آیفون وفادار مانده و شب گذشته در کنار آیفون 6 اس از آیفون 6 اس پلاس نیز رونمایی کرد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,اپل

 
البته همانند آیفون 6 اس این نسخه بزرگتر نیز در یک رنگ جدید یعنی صورتی آمیخته با طلایی ارائه شده و در کنار رنگ های طلایی، نقره ای و خاکستری، مجموعا چهار رنگ بندی از آیفون 6 اس و برادر بزرگتر آن به دست داده شده است. صفحه نمایش این دو آیفون از شیشه ای با مقاومت بالاتر ساخته و 6 اس پلاس مانند 6 اس در اندازه 5.5 اینچ به کاربران معرفی شد؛ اما شاید مهمترین و جالب ترین ویژگی آیفون جدید، استفاده از تکنولوژی 3D Touch در صفحه نمایش آن است

این تکنولوژی به این ترتیب است که کاربر می تواند از لمس با فشار عمیق تر بر صفحه نمایش برای دسترسی به گزینه های بیشتر در مورد برنامه ها و عملکرد کلی سیستم عامل بهره برد. برای مثال می توانید با استفاده از Force Touch یا همان 3D Touch روی آیکون ایمیل استفاده کنید تا پیش نمایشی از ایمیل ها داشته باشید یا آیکون دوربین را با فشار بیشتری لمس کنید تا دوربین جلوی گوشی برای گرفتن سلفی فعال شود. همچنین در نقشه ها و سایر قسمت های سیستم عامل نیز می توان از این قابلیت برای انجام اعمال متفاوت مربوطه استفاده کرد.

اما در خصوص سخت افزارهای آیفون جدید باید گفت، از یک پردازشگر A9 بهره می برد که گفته شده 70 درصد در پردازش های اصلی و 90 درصد در پردازش های گرافیکی سریع تر است. همچنین آیفون جدید از یک پردازشگر همراه حرکت M9 نیز بهره می برد.

بهره گیری از نسل دوم Touch ID یا سنسور اثر انگشت و دوربین 12 مگاپیکسل از دیگر مشخصات آیفون جدید است. همچنین خبر خوشی که برای علاقه مندان به ضبط ویدئو وجود دارد این است که آیفون جدید قادر به ضبط ویدئو با وضوح 4K است.

 

همچنین دوربین دوم یا جلوی دستگاه نیز اکنون به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته تا سلفی های بهتری برای کاربران رقم بزند. نکته جالب در دوربین دوم آیفون این است که از تکنولوژی TrueTone Flash بهره می برد که صفحه نمایش Retina را همانند یک فلش به کار می گیرد.

از جمله دیگر قابلیت های جالب آیفون جدید باید به موضوع Live Photos اشاره کرد که در واقع مجموعه شبکه ای میان عکس و تصویر است. برای مثال با ضربه زدن بر یک تصویر می توانید حرکت ماشین ها یا قطرات آب در آن را ببینید. همچنین این تصاویر زنده می توانند صدا را نیز پخش کنند.

وقتی با دوربین یک Live Photo می گیرید، لنز دوربین برای چند ثانیه بیشتر فعال می ماند تا چنین قابلیت هایی را ممکن کند. این تصاویر بر روی اپل واچ و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن روی فیسبوک قابل نمایش است.

نکته دیگر آنکه در سخت افزارهای ارتباطی نظیر WiFi اپل در هر دو آیفون جدید از نمونه های سریع تر استفاده کرده و هر دو مجهز به سیستم عامل iOS 9 هستند که در هفته آینده به شکل رسمی منتشر می شود.

اخبار تکنولوژی - تابناک