اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محبوب ترین ترانه های ایرانی در هفته اخیر


قطعاتی از همایون شجریان، محسن چاووشی، عماد ایزدی و ... حامد زمانی بیشترین دانلود قانونی را میان مخاطبان موسیقی پاپ ایران داشته اند.





روزنامه هفت صبح:
آخر هفته ها فرصت خوبی برای بازبینی اتفاقات یک هفته گذشته است و در مورد محصولات فرهنگی و هنری شاید نتیجه باعث شود برای تعطیلات تان سرگرمی های جدیدی داشته باشید. این هفته چون فیلم های جدید تازه روز گذشته روی پرده آمده اند، در مورد سینما نمی شود هنوز پرمخاطب ترین ها را به عنوان پیشنهاد گفت به جز «رد کارپت» عطاران که هر روز بهتر از دیروز می فروشد.

موسیقی

امسال در ماه رمضان هم، موسیقی چه در زمینه کنسرت ها و چه آلبوم ها حسابی پرمخاطب بود. پرمخاطب ترین های حوزه موسیقی را در هفته گذشته به روایت سایت های مختلف که در این زمینه فعالیت می کنند، بشناسید: در سایت «جام جم» که موسیقی به رایگان برای دانلود گذاشته می شود، قطعه «شب قدر» حامد زمانی با 989 بازدید موفق ترین قطعه موسیقی بوده است که البته با توجه به حال و هوای هفته گذشته انتخاب مناسبی هم به نظر می رسد.

آثار حامد زمانی غالبا محتوای مذهبی - انقلابی دارند. رتبه دوم متعلق به یکی از خوانندگان پاپ جوان است که این روزها خیلی محبوب شده: محمد فکار با قطعه «خواهش» در طول هفته گذشته 672 بار شنیده شده است اما نکته جالب این است که محسن چاوشی محبوب، هفته گذشته با 539 بار دانلود «تنهاترین»، در رتبه سوم پرمخاطب ترین های موسیقی در سایت «جام جم» قرار دارد.

سایت «بیپ تیونز» یکی از محبوب ترین سایت ها برای خرید قانونی موسیقی است. پرفروش ترین آهنگ هفته گذشته «بیپ تیونز»، قطعه «چرا رفتی» از آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» همایون شجریان بود که تهمورس پورناظری آهنگش را ساخته است. جالب است بعد از مدت طولانی که از پخش این آلبوم می گذرد، هنوز هم محبوب است. بلیت های کنسرت مرداد ماه همایون شجریان از همین آلبوم، هفته گذشته به صورت کامل فروش رفتند. این قطعه به خصوص سر ماجراهایی که کلیپ باران کوثری به وجود آورد خیلی مطرح شد، هر چند خارج از همه حاشیه ها به خاطر شعر و ملودی و اجرای همایون شجریان اثر قابل توجهی است.

عماد احمدی شاید برایتان نام چندان آشنایی نباشد اما قطعه «حقیقت» او از آلبوم «استخاره»، هفته گذشته در رتبه دوم پرمخاطب ترین قطعه در سایت «بیپ تیونز» بوده است. آهنگ «دینگو مارو» از آلبوم جدید محسن شریفیان به همین اسم که تازه به بازار آمده هم توانسته در این سایت رتبه سوم پرمخاطب ترین ها را به خودش اختصاص دهد.

ادبیات

در حوزه کتاب سایتی وجود ندارد که بشود از آن آمار دقیق فروش ها را درآورد اما در نتیجه تماس تلفنی با چند کتابفروشی، به کتاب های زیر به عنوان پرمخاطب ترین های هفته گذشته رسیدیم:

«فرصت دوباره»، آخرین کتاب گلی ترقی که جزو نویسندگان محبوب معاصر است، خیلی زود به چاپ بعدی رسید. این کتاب که مجموعه ای از قصه های کوتاه است، به یک جور خاطره نویسی می ماند اما اثر اتوبیوگرافیکی نیست. نشر نیلوفر، کتاب گلی ترقی را به بازار داده است.

در رتبه بعد کتاب «آب، آسمان» آذردخت بهرامی را داشتیم که این یکی هم امسال منتشر شده است. این رمان با توجه به عناصر تغییر جهان فنگ شویی (خاک، چوب، آتش، آب و فلز)، در پنج فصل به همین نام ها نوشته شده است و از زاویه دید راوی روایت می شود.

این کتاب محصول نشر چشمه است و حسابی توجه کتابخوان ها را به خودش جلب کرده. رتبه سوم کتاب پرمخاطب هفته در اختیار «عکس های دسته جمعی» است. در نمایشگاه کتاب امسال این مجموعه داستان از حمید امجد توسط نشر خودش، نیلا منتشر شد. امجد به عنوان نمایشنامه نویس آثار زیادی دارد اما «عکس های دسته جمعی» بعد از 23 سال بازگشت او به ادبیات داستانی است.


ویدیو مرتبط :
علی کریمی محبوب ترین بازیکن 20 سال اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه شاسی بلندهای محبوب ایرانی ها


راهنمای تصویری حرید خودروی شاسی بلند