اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محبوب‌ ترین شهر جهان برای کار کردن


طبق تحقیقات گروه مشاوره بوستون و یک پایگاه اینترنتی کاریابی، لندن در صدر فهرست محبوب‌ترین شهرهای جهان برای کار کردن است.

خبرگزاری ایسنا: طبق تحقیقات گروه مشاوره بوستون و یک پایگاه اینترنتی کاریابی، لندن در صدر فهرست محبوب‌ترین شهرهای جهان برای کار کردن است.

گروه مشاوره بوستون و پایگاه اینترنتی جاب سایت از بیش از 200 هزار نفر در 189 کشور جهان نظرسنجی کردند و دریافتند از میان هر شش نفر، یک نفر از پاسخ دهندگان (16 درصد) مایل به کار کردن در لندن است که بیشتر از نیویورک و پاریس بود.

همچنین محبوب‌ترین کشورهای جهان برای جویندگان کار آمریکا با 42 درصد، انگلیس با 37 درصد و کانادا با 35 درصد بودند.

طبق یافته‌های این تحقیقات، از هر سه جوینده کار، دو نفر (64 درصد) تمایل دارند در خارج از کشورشان کار کنند.

همچنین طبق این گزارش، اشتغال تاثیر بزرگی در جابجایی جهانی داشته است.

بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، حدود سه چهارم (72 درصد) از افرادی که مشاغل مهندسی و فنی دارند به خارج مهاجرت می‌کنند.

نیمی از افرادی که در خدمات اجتماعی (50 درصد) و بیش از نیمی (56 درصد) که در بخش سلامت و درمان کار می‌کنند به دنبال مهاجرت به خارج از کشور برای کار کردن هستند.


ویدیو مرتبط :
خندوانه در کدام شهر محبوب تر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول ساعت کار در 18 شهر بزرگ جهان


یک آیفون 6 با حجم 16 گیگ حدود 650 دلار قیمت دارد. سؤال اینجاست که در کشورهای مختلف چند ساعت باید کار کرد تا یک آیفون خرید؟

خبرآنلاین: یک آیفون 6 با حجم 16 گیگ حدود 650 دلار قیمت دارد. سؤال اینجاست که در کشورهای مختلف چند ساعت باید کار کرد تا یک آیفون خرید؟

استاتیکا با گردآوری ساعت کار در 18 شهر بزرگ دنیا جدول زیر را منتشر کرده است.

اگر 8 ساعت کار روزانه را به‌عنوان استاندارد روز کاری محاسبه کنیم یک کارگر در نیویورک باید 3 روز کار کند تا بتواند پول یک آیفون را تهیه کند. از سوی دیگر اگر کارگر مقیم شهر کیف اوکراین باشید باید 627.2 ساعت کارکنید یعنی معادل 13 هفته تا بتوانید یک آیفون 6 بخرید.

سایر شهرها را در جدول زیر ببینید:

جدول ساعت کار در 18 شهر بزرگ جهان