اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محبوبیت جهانی فیس بوک افت کرد


تحقیقات و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت شبکه اجتماعی فیسبوک روز به روز در حال کاهش است که این کاهش محبوبیت با سرعت زیادی همراه است.

خبرگزاری تسنیم: تحقیقات و پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت شبکه اجتماعی فیسبوک روز به روز در حال کاهش است که این کاهش محبوبیت با سرعت زیادی همراه است.

تحقیقات و پژوهش‌های اخیر صورت گرفته توسط «فرانک ان» و همکارانش نشان می‌دهد که محبوبیت شبکه اجتماعی فیسبوک روز به روز در حال کاهش است که این کاهش محبوبیت با سرعت زیادی همراه است.

به گزارش اینفرس؛ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که فیسبوک در بین نوجوانان بین سنین 13 تا 17 سال دارای محبوبیت 95 و 94 درصدی به ترتیب در سال‌های 2012 و 2013 بود و این در حالی است که در سال 2014 نرخ محبوبیت فیسبوک روند کاهشی تندتری را تجربه کرده است و محبوبیت آن به 88 درصد رسیده است.

محققان عنوان کردند که کاربران این شبکه اجتماعی امنیت کم و محدود آن را یکی از دلایل کاهش محبوبیت فیسبوک در بین کاربران عنوان می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک و نظم نوین جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش «المانیتور» از محبوبیت «فیس بوک» در بین طلاب حوزه های علمیه ایران



اخبار ,اخبار سیاسی,فیس بوک

 

اخبار سیاسی - گزارش «المانیتور» از محبوبیت «فیس بوک» در بین طلاب حوزه های علمیه ایران

شبکه اجتماعی فیس‌بوک از آغاز پیدایش در سال 2004 با بی‌اعتمادی مسؤولان ایران مواجه گشت. این سایت تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوم احمدی نژاد به طور متوالی فیلتر و رفع فیلتر شد تا آن که بعد از مدتی به طور کامل فیلتر شد.

المانیتور نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک از آغاز پیدایش در سال 2004 با بی‌اعتمادی مسؤولان ایران مواجه گشت. این سایت تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوم احمدی نژاد به طور متوالی فیلتر و رفع فیلتر شد تا آن که بعد از مدتی به طور کامل فیلتر شد.

با به قدرت رسیدن دولت میانه‌روی جدید و ورود برخی از چهره‌های آن مانند وزیر امور خارجه کنونی، محمدجواد ظریف به فیسبوک، امید به رفع فیلتر از سایت فیس‌بوک در بین ایرانیان فزونی یافت.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد ایران در نوامبر گذشته گفته بود: "من خودم عضو فیس‌بوک هستم. فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و من آن را جزو مصادیق مجرمانه نمی دانم."

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران نیز در ستامبر همین سال از امکان رفع فیلتر فیس‌بوک در صورت نفی فعالیتهای مجرمانه در آن خبر داده بود. علاوه بر این اظهارات، تعدادی از شخصیت‌های سیاسی ایران دارای صفحه رسمی در فیس‌بوک هستند. اکبر هاشمی رفسنجانی، بیژن نامدار زنگنه و محمد جواد ظریف از معروفترین آنها هستند.

فیس‌بوک در حال گسترش روزافزون در بین طلاب حوزه است. تعداد وسیعی از طلاب از این شبکه اجتماعی برای نشر افکار و دیدگاه‌های دینی و اجتماعی و سیاسی خود استفاده می‌کنند. در بین صفحات فیس‌بوک طلاب می‌توان به طیف وسیعی از اختلاف آراء و دیدگاه‌ها برخورد.

سید اکبر موسوی، دانش‌آموخته حوزه قم در یادداشتی درباره گسترش استفاده از فیس‌بوک نوشت: "توسعه اینترنت و پیشرفت گوشی های همراه همه را با فیس‌بوک آشنا کرده است. فیس بوک فارسی پنج شش سال پیش را می توان فیس بوکی فرهیخته دانست، اما فیس بوک الان فیس بوک یک جامعه است."
اخبار سیاسی - انتخاب