اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه پدر سنگدل به اتهام قتل دختر باردارش


پلیس پاکستان اعلام کرد دادگاه محاکمه پدرِ یک زن باردار پاکستانی و چهار مرد دیگر به اتهام قتل این زن روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

واحد مرکزی خبر: پلیس پاکستان اعلام کرد دادگاه محاکمه پدرِ یک زن باردار پاکستانی و چهار مرد دیگر به اتهام قتل این زن روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

آسوشیتد پرس از اسلام آباد گزارش داد؛ فرزانه پروین بیست و پنج ساله به سبب ازدواج، بدون رضایت خانواده اش، به قتل رسید. این زن بیست و هفتم ماه مه در برابر چشمان مردم در نزدیکی دادگاهی در مرکز شهر لاهور کشته شد.

یک دادگاه پاکستانی روز شنبه علیه پدر، دو برادر، یک پسر عمو و مردی که ادعا می کند با پروین ازدواج کرده بود به اتهام قتل و شکنجه اعلام جرم کرد.

این پرونده توجهات بین المللی را به خشونت علیه زنان در جامعه پاکستان جلب کرده است. هرساله صدها زن در پاکستان از سوی شوهر و بستگان خود در قتل هایی موسوم به « قتل های ناموسی» کشته می شوند.

ازدواج های از پیش تعیین شده، موضوعی عادی در خانواده های سنتی پاکستان است و خانواده پروین از ازدواج دخترشان با مردی دیگر به خشم آمده بود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه پدر شوهر سنگدل به اتهام اسیدپاشی



 

  اسید,اسیدپاشی

 

اولین جلسه رسیدگی به اتهام پدر شوهر معصومه عطایی که او را قربانی اسیدپاشی کرده است صبح امروز در دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار می شود.

به نوشته «خراسان»، معصومه عطایی زن ۳۳ساله شهرضایی است که بعد از جدایی از شوهر معتادش، همراه پسر ۵ساله اش زندگی می کرد اما در آخرین روزهای شهریورماه سال گذشته قربانی اسیدپاشی پدر شوهر سابقش شد و بینایی هر دو چشمش را از دست داد. در پی این حادثه معصومه، با کمک های مردمی و افراد خیر تلاش کرد بینایی اش را به دست بیاورد اما تلاش های او به دلیل هزینه های سرسام آور پزشکی تاکنون به جایی نرسیده است.

اولین جلسه رسیدگی به اتهام مرد کینه جو، صبح امروز در حالی در شعبه ۱۷ دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار می شود که وی پس از این حادثه با قرار وثیقه آزاد شد.

خرمشاهی، وکیل مدافع معصومه که به اصفهان سفر کرده است در این باره گفت: در چنین جرایمی متهم بازداشت می شود و آزادی او هیچ توجیهی ندارد. پدر شوهر سابق معصومه علاوه بر بینایی دو چشم، زیبایی او را نیز گرفته است و من به آزادی متهم اعتراض خواهم کرد و امیدوارم وی دوباره بازداشت شود. موکلم در شرایط سختی زندگی می کند و حتی پسرش از چهره او می ترسد. وی درباره خواسته موکلش نیز گفت: معصومه اعلام کرده فعلا خواهان قصاص پدر شوهر سابقش است و من هم این خواسته را پیگیری می کنم.

وی درباره کمک های انجام شده به معصومه نیز گفت: گروه های مختلفی از جمله نمایندگان مجلس تلاش هایی برای کمک به معصومه انجام داده اند اما بیشترین کمک از طریق مردم بوده است. با این حال هنوز کمک ها کافی نیست و معصومه برای مداوای چشمانش به کمک نیاز دارد.

وکیل مدافع معصومه همچنین درباره رای دادگاه نیز گفت: با توجه به این که متهم اتهامش را قبول دارد و بارها صراحتا به اسیدپاشی اقرار کرده است پیچیدگی خاصی در پرونده وجود ندارد و به احتمال زیاد بعد از پایان جلسه حکم صادر خواهد شد.... / تابناک