اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه همزمان روسای 2 بانک با خاوری


رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره محاکمه خاوری نیز به رایزنی‌های بین‌المللی صورت گرفته در این باره اشاره کرد و گفت: اگر خاوری برنگردد به صورت غیابی محاکمه می‌شود.

  خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره چند موضوع تحت پیگیری سازمان متبوعش توضیحاتی ارائه کرد.

 ناصر سراج در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قراردادهای فوتبالیست‌ها تخلفی مشاهده شده است یا خیر؟ گفت: ما در فدراسیون حضور داریم و قراردادها را بررسی می‌کنیم اما اینکه تخلفی دیده شده یا نه، محرمانه است.

وی درباره موضوع مسمومیت شهروندان بر اثر استعمال مسموم در شهر پردیس، گفت که تحقیقات پرونده آب پردیس در مراحل نهایی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره محاکمه خاوری نیز به رایزنی‌های بین‌المللی صورت گرفته در این باره اشاره کرد و گفت: اگر خاوری برنگردد به صورت غیابی محاکمه می‌شود.

سراج افزود: محاکمه روسای دو بانک دیگر نیز همزمان با محاکمه خاوری برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
محاکمه دو بانک خصوصی توسط بانک مرکزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده‌ روسای‌ سابق‌ بانک‌ مسکن‌ و صادرات‌ به"خاوری"مرتبط‌ است



اخبار,اخبارسیاسی,تخلف‌های بانک‌های بزرگ


 اخبار سیاسی - پرونده‌ روسای‌ سابق‌ بانک‌ مسکن‌ و صادرات‌ به"خاوری"مرتبط‌ است

ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی این روزها روی بانک‌ها است. بانک‌هایی که گویادر هشت سال گذشته با دست باز و در نبود نظارت های خاص تخلف کردند. روز گذشته ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور از محاکمه رئیسان بانک‌های ملی، صادرات و مسکن همزمان با محاکمه  غیر حضوری خاوری خبر داد.

پیش از این نیز روح‌الله بیگی ائیلانلو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تدبیر از افزایش نظارت بر بانک‌های بزرگ خبر داده و گفته بود در رابطه با فعالیت شرکت های لیزینگ بانکی  «رئیسان بانک‌هایی مانند ملی و ملت به مجلس احضار خواهند شد.»

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس این روزها تحقیق و تفحص از بانک‌ها را آغاز کرده‌اند. بسیاری از آنان می‌گویند تخلف‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌دانیم چگونه آنها را باید مطرح کنیم.

ابراهیم نکو به تدبیر می‌گوید: «به طور قطع تخلف خاوری و رئیسان سه بانک ملی، صادرات و مسکن به نوعی با یکدیگر گره خورده است و اقدام‌های غیرقانونی آنان بی ارتباط با هم نبوده است. درواقع یکی زمینه جرم را فراهم کرده است و سایرین جرم را مرتکب شده‌اند.اسناد کافی مبنی بر ارتباط و همکاری باندی این افراد در دست داریم.»

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «پیش از مجازات این افراد در وهله نخست باید اموال و پول‌هایی که از بیت‌المال از طریق رئیسان این بانک‌ها خارج شده بود به سیستم بانکی کشور بازگردد و بعد محاکه صورت بگیرد. از سوی دیگر نیز محاکه این افراد که بی‌محابا و بدون هیچ نگرانی پول بیت‌المال را حیف و میل کردن خواست نمایندگان مجلس و همینطور مردم است.»

او با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که" نقش رئیسان سه بانک ملی، مسکن و صادرات بیشتر از خاوری باشد"به تدبیر می گوید:«جرم کسانی که زمینه‌های تخلف را فراهم می‌کنند بیش از افرادی است که جرم را انجام می‌دهند. اما در هر حال آنان باید متناسب با جرمشان و برابر با قانون اساسی محاکمه شوند.تشخیص نهایی با دادگاه است اما ما در مجلس شورای اسلامی بررسی کردیم و اسناد بسیار زیادی از این تخلف ها دیدیم.درواقع آنقدر این تخلف ها واضح است که نیازی به بررسی های فنی اقتصادی هم ندارد. »

 این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تاکید می کند:«از مدت‌ها پیش در کمیسیون اقتصادی بحث تخلف‌های بانک‌های بزرگ مطرح شده است و در حال بررسی است و حتی برخی نمایندگان نیز اسنادی را ارایه کردند که در آینده ممکن است شاهد برخورد بیشتری با مدیران عامل بانک‌ها باشیم.»

ابراهیم نکو می گوید:«متاسفانه باید بگویم دردولت نهم و دهم و به خصوص در دولت دهم ما شاهد یک بی انظباطی مالی بودیم.برخی از مدیران بانک ها و زیر مجموعه هایشان چنان با سرمایه های کشور برخورد کردند که کسی با ملک پدری اش هم این کار را نمی کند.الان که کشور به سمت انظباط مالی در حرکت است و دستگاه های نظارتی هم امیدشان برای پی گیری بیشتر شده شاهد هستیم که هر روز پرونده تخلفی از جایی سر باز می کند.»

این عضو کمیسیون اقتصادی به تدبیر می گوید:« نباید از افشای این تخلف های برای مردم نگران بود.باید صادقانه به مردم گفت عده ای به صورت سازمان یافته دست دربیت المال کردند.اگر از افشای تخلف های مالی گستردهنگران باشیم، بسیاری از متخلفان مجال فرار از پاسخگویی پیدا می کنند.باید تا آخرین فساد مالی را برای مردم گفت چون مردم صاحبان این مملکت هستند و حق دارند بدانند چه اتفاق هایی افتاده است.»
  اخبار سیاسی  - تدبیر