اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه مربی آمریکایی به‌جرم تجاوز به 10 پسربچه



تجاوز, تجاوز به عنف, تجاوز به زن

 

یک کمک مربی فوتبال به جرم تجاوز جنسی به ۱۰ کودک و نوجوان در ایالت "پنسیلوانیای" آمریکا بازداشت و مورد محاکمه قرار گرفت.

 

خبرگزاری فارس: محاکمه مربی آمریکایی به‌جرم تجاوز به 10 پسربچه

به گزارش فارس به نقل از نیویورک تایمز، "جری ساندسکی" دستیار مربی سابق فوتبال در ایالت پنسیلوانیا به جرم تجاوز جنسی به چندین پسربچه نوجوان محکوم شد.

 

وی که موسس مرکز خیریه "سکند مایل" برای کودکان پسر آسیب‌پذیر بود، آنان را به بازی‌های فوتبال وارد و با غذا، لباس و هدیه  تجهیز می‌کرد و همچنین از این کودکان سوءاستفاده جنسی می‌کرد.

 

براساس این گزارش، یک دادگاه ایالتی در پنسیلوانیا، ساندسکی 68 ساله را به جرم تجاوز جنسی به 10 کودک که همه آنها از کودکان محروم و تحت پوشش این مرکز خیریه بودند محکوم کرد.

هیئت منصفه دادگاه متشکل از هفت زن و پنج مرد، 48 فقره اتهام علیه وی صادر کرده است که بیشتر آنها مربوط به تجاوز به عنف و لواط است.

 

براساس این گزارش، به نظر می‌رسد ساندسکی که پس از تفهیم اتهام به زندان فرستاده شده است بقیه عمر خود را باید در پشت میله‌های زندان به سر ببرد.

 

در دادگاه محاکمه ساندسکی که تا کنون دو هفته به طول انجامیده است، دادستان تایید کرد که ساندسکی از مرکز خیریه "سکند مایل" به عنوان شکارگاه طعمه‌ها و قربانی‌های تجاوز جنسی خود استفاده می‌کرده است.

 

ساندسکی در نوامبر 2011 از طرف داداگاه تحت تعقیب قرار گرفت و دادگاه وی رسما از 11 ژوئن 2012 آغاز شد و انتظار می‌رود طی روزهای آینده حکم وی صادر شود.

 

براساس این گزارش، 8 نفر از 10 قربانی تجاوزات، با حضور در دادگاه علیه وی شهادت دادند.... / خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
محاکمه فرستاده واتیکان به جرم کودک آزاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه مسافربر جوان به جرم تعرض به 10 زن



  تجاوز,گشت پلیس,تحقیقات پلیس,اخبار حوادث,حوادث ایرن,روزنامه حوادث

 

مهمترین اخبار حوادث 24 ساعت گذشته؛

محاکمه مسافربر جوان به جرم تعرض به 10 زن

تعرض به 10 زن در پرونده مرد مسافربر، قتل صاحبخانه به‌دلیل كرایه، انهدام باند سرقت از مشتریان بانك‌ها، زن شیک‌پوش در کمین پیرزنان طلایی از مهمترین اخبار حوادث 24 ساعت گذشته است.

 

*تعرض به 10 زن در پرونده مرد مسافربر و همدستش

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، دو مرد جوان كه متهم هستند زنان را می‌ربودند و آنها را مورد تجاوز قرار می‌دادند در دادگاه كیفری‌استان تهران محاكمه شدند.

این دو متهم از سال 85 زنان جوان را به عنوان مسافر سوار ماشین می‌كردند و در اطراف كرج آنها را مورد آزار جنسی قرار می‌دادند و اموال‌شان را سرقت می‌كردند.

 

اولین شكایت توسط دختری جوان به ماموران داده و وی مدعی شد وقتی به عنوان مسافر او را سوار ماشین كردند در بیابانی روی صندلی عقب ماشین مورد آزار قرار دادند.

این دختر گفت: وقتی متوجه شدم مسیری كه می‌روند اشتباه است و آنها نیت بدی دارند سعی كردم از ماشین بیرون بپرم اما درها قفل بود و نمی‌شد آن را باز كرد. آنها من را به بیابانی بردند و خواستند به من تجاوز كنند اما مقاومت كردم. آنها دو نفر بودند و نمی‌توانستم كاری بكنم با این حال تا جایی كه می‌توانستم مقاومت كردم. من را كتك زدند و زخمی‌ام كردند بعد مورد تجاوز قرار دادند. هرچه پول و طلا هم داشتم گرفتند و رفتند.

 

مدتی بعد شكایت دیگری به ماموران ارایه شد. در این شكایت هم زنی جوان ادعا كرده ‌بود در همان مسیری كه شاكی قبلی گفته ‌بود ربوده شده و مورد آزار قرار گرفته‌است. این زن گفت: خیلی دست و پا می‌زدم و سعی می‌كردم جلوی تجاوز دو مرد را بگیرم. آنها برای اینكه مقاومت من را بشكنند به من مواد تزریق كردند بی‌حال شدم و آنها مرا مورد آزار قرار دادند و اموالم را هم سرقت كردند.

 

در حالی‌كه تعداد شاكیان رو به ‌افزایش بود ماموران متوجه شدند متهمان به صورت باندی و با برنامه‌ریزی قبلی این جرایم را انجام می‌دهند و فقط اموالی را می‌دزدند كه قابل ردیابی نیست.

 

در مدت سه سال تعداد شاكیان دو مرد ناشناس به 10 زن افزایش یافت، بنابراین گشت‌های پلیس در مسیری كه احتمال می‌رفت دو مرد متجاوز مرتكب جرم شوند فعال شد تا اینكه ماموران به پرایدی كه با مشخصات خودرو متهمان شباهت داشت، مشكوك شدند. وقتی ماموران به این ماشین نزدیك شدند متهمان آن را رها كردند و پا به فرار گذاشتند. اتومبیل به پاركینگ پلیس انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. ماموران متوجه شدند شماره‌ پلاك ماشین مربوط به مردی به‌نام شاهین است كه در اطراف كرج زندگی می‌كند. وقتی ماموران به خانه این فرد رفتند متوجه شدند او همان متهمی است كه دنبالش می‌گردند. خانواده‌ این مرد گفتند چند روزی است از شاهین خبر ندارند و نمی‌دانند كجاست.

بررسی‌های پلیسی ادامه یافت و ماموران بعد از مدتی توانستند شاهین را در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت كنند.

 

او كه در ابتدا مقاومت می‌كرد بعد از چندین جلسه بازجویی بالاخره لب به اعتراف گشود و گفت: من با همدستی یكی از دوستانم به‌نام خسرو زنان را می‌دزدیدم و مورد آزار قرار می‌دادیم و بعضی از آنها را كه مقاومت می‌كردند با مواد بی‌حال‌شان می‌كردیم.

 

پس از دستگیری دو متهم هر 10 زن بار دیگر شكایت خود را مطرح كردند. یكی از این دختران جوان كه دچار بیماری شدید روحی هم شده‌است گفت: هرچه التماس كردم با من كاری نداشته‌باشید و هرچه بخواهید به شما می‌دهم می‌خندیدند و توجهی نمی‌كردند. هدف آنها سرقت نبود بلكه می‌خواستند تجاوز كنند. چون من لاغراندام هستم و زور زیادی نداشتم دست و پایم را بستند و كتكم زدند و بعد مورد تجاوز قرار دادند.

 

پرونده در ادامه تحقیقات به شعبه 79 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد و كیفرخواستی از سوی دادستان علیه آنها درخصوص اتهام آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار نیز صادر شد. شعبه 79 دادگاه كیفری به ریاست قاضی محمد كشكولی در دو مرحله تشكیل جلسه داد. در مرحله اول متهمان درخصوص اتهام تجاوز به عنف به 10 زن مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها كه در مراحل اولیه به تجاوز به زنان اقرار كرده‌بودند این بار اعترافات خود را پس گرفتند و مدعی شدند حرف‌های شاكیان فقط یك ادعاست و آنها فقط سرقت كردند و هیچ تجاوزی انجام ندادند.

 

قبل از تشكیل جلسه متهمان به دلیل تجاوز به عنف، دو مرد جوان با توجه به كیفرخواست صادر شده درخصوص اتهام آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار و ضرب‌وجرح شاكیان در شعبه‌ای دیگر محاكمه شدند. آنها اتهام آدم‌ربایی را قبول نكردند و مدعی شدند فقط دست به سرقت زده‌اند. با این حال از سوی قضات مجرم شناخته و هر كدام به 25 سال حبس، رد مال و پرداخت دیه به شاكیانی كه به آنها آسیب وارد كرده‌بودند، محكوم شدند.

 

روز گذشته خسرو و شاهین به اتهام تجاوز به عنف مورد محاكمه قرار گرفتند اما از آنجایی كه برخی شاكیان از جمله دختر جوانی كه دچار بیماری روانی شده‌است در دادگاه حضور نداشتند ادامه رسیدگی به پرونده به بعد موكول شد.

 

*قتل صاحبخانه به‌دلیل كرایه

مردی كه 9 سال قبل صاحبخانه‌اش را كشته و فرار كرده بود سرانجام دستگیر شد.

مقتول زنی 79 ساله به نام «رقیه» بود كه همه فرزندانش ازدواج كرده بودند و او در خانه‌اش در ابهر به تنهایی زندگی می‌كرد اما دختران رقیه به نوبت هر روز به مادرشان سر می‌زدند و از احوال او باخبر می‌شدند چون تنهایی رقیه را اذیت می‌كرد فرزندان او موافقت كردند وی یكی از اتاق‌های خانه‌اش را اجاره بدهد به این ترتیب زن و شوهری كه یك فرزند خردسال داشتند آن اتاق را اجاره كردند و بعد از آن خیال فرزندان رقیه راحت بود كه اگر در نبود آنها اتفاقی برای مادرشان بیفتد مستاجران به او كمك خواهند كرد.

 

اما یك روز وقتی یكی از دختران رقیه به خانه این زن رفت، جنازه مادرش را در حالی‌كه در حیاط افتاده بود مشاهده كرد. او كه شوكه شده بود با دادوفریاد از همسایه‌ها كمك خواست و دقایقی بعد ماموران پلیس تحقیقات در این رابطه را آغاز كردند. از آنجا كه دست‌ها و دهان این زن بسته شده بود پلیس اطمینان یافت رقیه قربانی یك جنایت شده است. در این بین غیبت ناگهانی مستاجران ظن پلیس را متوجه آنها كرد و از آن به بعد تلاش‌ها برای دستگیری احمد- مرد فراری-آغاز شد اما هر گاه ردپایی از این فرد به دست می‌آمد و ماموران سراغ او می‌رفتند متوجه می‌شدند وی محل اختفایش را تغییر داده و به مكان دیگری گریخته است.

 

به این ترتیب تلاش‌ها برای دستگیری متهم به قتل بی‌نتیجه ماند، این در شرایطی بود كه فرزندان مقتول خواستار دستگیری و مجازات قاتل مادرشان بودند.

سرانجام چند روز قبل در حالی‌كه 9 سال از وقوع این جنایت می‌گذشت، خبری به دست آمد كه نشان می‌داد احمد در ساوجبلاغ زندگی می‌كند. به این ترتیب گروهی از ماموران پلیس ابهر راهی این شهرستان شدند و بعد از شناسایی خانه متهم در عملیاتی غافلگیركننده او را پیش از اینكه فرصت فرار پیدا كند در حالی‌كه خواب بود، دستگیر كردند.

 

«احمد» وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد ضمن اعتراف به كشتن رقیه گفت: «من و زن و فرزندم ساكن یكی از روستاهای تاكستان بودیم اما به علت اختلاف با پدر و مادرم از آن روستا به ابهر نقل‌ مكان كردم تا در آرامش زندگی كنم. پس از سكونت در منزل مقتول پس از چند ماه وقتی او برای گرفتن كرایه مراجعه كرد و چند بار در خانه را زد به یكباره عصبانی شدم و كنترل خود را از دست دادم. در لحظاتی كه متوجه رفتارم نبودم گلوی رقیه را گرفتم و آنقدر فشار دادم تا او بی‌حال كف اتاق افتاد. من كه به شدت ترسیده بودم با بند قنداق بچه‌ام پاهایش را بستم بعد یك تكه پارچه به دهانش گذاشتم و با روسری بستم و با برداشتن مدارك و شناسنامه‌ها و انگشتری مقتول همراه خانواده‌ام فرار كردم و به كرج آمدم. در این مدت مرتب محل سكونت‌مان را تغییر می‌دادیم تا دستگیر نشوم اما تصور می‌كردم بعد از گذشت این همه سال دیگر كسی پیگیر پرونده نخواهد شد.»

بنابر این گزارش متهم به قتل اكنون به ابهر منتقل شده است و بازجویی‌ها از او ادامه دارد.

 

*انهدام باند سرقت از مشتریان بانك‌ها

اعضای باند 9نفری سرقت از مشتریان بانك‌ها و مراكز تجاری در پی تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند.

 

در پی وقوع سرقت‌های مشابه منجر به ضرب و جرح از برخی شهروندان مراجعه‌كننده به شعب بانكی و دیگر مراكز تجاری و اقتصادی سطح شهر تهران، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس آگاهی تهران تشكیل شد و شناسایی و دستگیری متهمان در دستور كار كارآگاهان مبارزه با سرقت‌های به عنف قرار گرفت و آنها در گام نخست به پرس‌وجو از شاكیان پرداختند.

مالباخته‌ای در اظهارات خود گفت: «برای گرفتن پول به شعبه بانك سرخه‌حصار – خیابان دماوند رفتم و بعد از گرفتن پول و خروج از بانك، ناگهان شش نفر سوار بر سه موتوسیكلت به من حمله و با تهدید چاقو و قمه مبلغ یك میلیون و 700 هزار تومان دریافتی از بانك را سرقت كردند.»

 

مالباخته دیگری نیز گفت: «پس از خروج از شعبه بانك پشت چراغ قرمز ایستاده بودم كه ناگهان یك نفر در عقب اتومبیل را باز كرد و كیف دستی حاوی سه میلیون و 500 هزار تومان پول نقد، گذرنامه، مدارك شناسایی و... را سرقت و سوار بر موتوسیكلت هوندا 125 در خلاف جهت خیابان فرار كرد.»

 

تعدادی دیگر از مالباختگان نیز در اظهارات مشابهی عنوان داشتند سارقان به صورت چندنفره و با استفاده از موتوسیكلت، پس از نزدیك شدن به آنها در یك لحظه اقدام به سرقت گردنبند و دیگر اموال همراه آنان از قبیل كیف دستی كرده‌اند. كارآگاهان در ادامه با حضور در شعب بانكی محل مراجعه مالباختگان، به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند و با بهره‌گیری از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی دو نفر از سارقان به نام‌های وحید و عبدالله شدند و هر دو نفر آنها را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند و هفت عضو دیگر باند را نیز شناسایی و همگی را دستگیر كردند.

 

سرهنگ عباسعلی محمدیان-رییس پلیس آگاهی تهران- با تایید این خبر گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه متعدد در طول سال گذشته مجوز انتشار بدون پوشش چهره متهمان صادر شده است بنابراین از تمامی مالباختگان و شهروندانی كه موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شكایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.

 

*زن شیک‌پوش در کمین پیرزنان طلایی

زن شیک‌پوش با چرب‌زبانی پیرزنان را فریب می‌دهد و به عنوان کارمند بانک به سرقت جواهرات آنان می‌پردازد.

چندی پیش پیرزنی عصا به دست وارد شعبه بازپرسی دادسرای منیریه شد و در حالی که ناراحت بود، گفت: به تنهایی زندگی می‌کنم، دیروز زمانی که از بازار میوه و تر‌ه بار برمی‌گشتم در خیابان خیلی اتفاقی زن 25 ساله‌ای که ظاهری آراسته و شیک داشت به کمکم آمد و کیسه پلاستیکی که در دستم بود را از من گرفت.

 

پیرزن که به آرامی حرف می‌زد، گفت: زن جوان در مسیر ادعا کرد کارمند یکی از بانک‌‌های دولتی است و می‌تواند با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی‌ام برایم وام بگیرد.

کیسه پر از میوه را تا جلوی خانه‌ام آورد همان لحظه بانک دولتی‌ای را که در نزدیکی خانه‌ام بود، به من نشان داد و گفت: کارمند آنجا است!

 

من نیز وی را به خانه دعوت کردم وقتی وارد خانه‌ام شد و چشمش به النگو‌های دستم افتاد، ادعا کرد كه مأموران بانک برای بازدید به خانه‌ام می‌آیند، پس بهتر است هر چقدر جواهرات دارم، به دور از چشم مأموران بانکی مخفی کنم. بنابراین خواست که دستمالی را به وی بدهم و سپس با استفاده از یک جوراب شروع به در آوردن النگو‌ها از دستم کرد و خواست طلا‌های دیگر را نیز در اختیارش بگذارم.

 

وقتی همه طلاهایم را گرفت همه‌اش را داخل دستمال گذاشت و گره زد و مقابل خودم، آنها را در لابه‌لای رختخواب‌هایم مخفی کرد. سپس با برداشتن مدارک شناسایی‌ام برای گرفتن وام از خانه خارج شدیم، وقتی به جلوی بانک رسیدیم وی به بهانه اینکه وارد بانک می‌شود تا برایم نوبت بگیرد، از من خواست که بروم از مدارک شناسایی‌ام فتوکپی بگیرم.

 

دقایقی بعد وقتی وارد بانک شدم و منتظر زن جوان بودم، دیدم خبری نشد، آنجا بود که احتمال دادم که فریب خورده باشم.

خیلی زود به سوی خانه رفتم دستم را لابه‌لای رختخواب‌‌ها بردم، در کمال ناباوری دستمال خالی را بیرون کشیدم و هیچ طلایی داخل آن نبود.

تازه فهمیدم که زن شیاد از اعتماد من سوءاستفاده کرده و طلاهایم را که بیش از 6میلیون تومان ارزش آن بود، دزدیده است.

با دستور بازپرس پرونده، پیرزن به چهره‌نگاری زن تبهکار پرداخت و پلیس تهران به تجسس‌‌های ویژه‌ای پرداخته تا وی را بازداشت کند.