اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه مدیر مدرسه غیرانتفاعی به اتهام قتل



 اخبار حوادث - بعد از اعلام رضایت اولیای‌دم به‌دلیل جنبه عمومی جرم برگزار شد
محاکمه مدیر مدرسه غیرانتفاعی به اتهام قتل

مدیر مدرسه که تحصیلدار خود را در پی اختلاف مالی به قتل رسانده‌ بود با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا کرد و به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 زنی جوان دی سال 87 به پلیس مراجعه کرد و مدعی ‌شد شوهرش گم شده ‌است. این زن به ماموران گفت: «شوهرم تحصیلدار مدرسه‌ای غیرانتفاعی است و آخرین‌بار طبق گفته خودش با مدیر مدرسه قرار داشت. بعد از آن هرچندبار که با تلفنش تماس گرفتم خاموش بود و شوهرم دیگر جواب نداد. امکان نداشت او چنین کاری کند و بدون اینکه به خانواده اطلاع دهد جایی برود.» تحقیقات ماموران با توجه به شکایت این زن آغاز شد و آنها متوجه شدند مرد مفقودشده با مدیر مدرسه اختلافاتی داشته.

 

به این ترتیب تحقیقات را از مدرسه شروع کردند. گفته‌های سرایدار و مدیر مدرسه باهم تناقض داشت به همین دلیل ماموران به آنها مظنون شدند و برای بررسی بیشتر خودرو مدیر و همچنین ساختمان مدرسه را بازرسی کردند. پیداشدن آثار خون در ماشین مدیر سرنخ مهمی بود که پلیس به دست آورد و همین هم باعث بازداشت این مرد شد.

 

او در بازجویی‌ها به قتل تحصیلدار مدرسه‌اش اعتراف کرد و گفت: «ما با هم کار می‌کردیم و من هیچ مشکلی با او نداشتم تا اینکه متوجه شدم دو فقره چکم را برداشته ‌است. من در رقمی که در چک نوشته‌ شده بود، اشتباه کرده ‌بودم و او می‌خواست از این طریق از من اخاذی کند. من هم خیلی ناراحت شدم و چون نمی‌توانستم کاری کنم، سلاح خریدم تا اگر بار دیگر برای اخاذی آمد او را بکشم.

 

روز حادثه بعد از اینکه باهم جروبحث کردیم او را با شلیک گلوله به قتل رساندم و با کمک سرایدار مدرسه جسد را به خارج از شهر منتقل و آن را دفن کردیم.» بازداشت مدیر و سرایدار گره این پرونده را باز کرد و بعد از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. متهم بعد از دفاع از خود با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد.

 

همچنین مرد سرایدار که در این قتل با او همدستی و در دفن جسد کمک کرده بود به 15سال حبس محکوم شد. مدیر مدرسه غیرانتفاعی شش‌سال بعد از قتل موفق به جلب رضایت اولیای‌‌دم شد. روز گذشته وی در جلسه محاکمه‌اش به لحاظ جنبه عمومی جرم گفت: «من در این مدت زندانی خوبی بودم و سعی کردم با کسی کاری نداشته‌ باشم.

 

اتفاقی هم که افتاد به‌دلیل عصبانیت و مستاصل‌شدنم بود به همین‌خاطر هم درخواست بخشش دارم.» وی گفت: «مقتول دو فقره چک از من گرفته ‌بود و مرتب با آن چک‌ها از من اخاذی می‌کرد و سعی داشت به خواسته‌هایش برسد اما من نمی‌خواستم تن به این خواسته‌ها بدهم به همین‌خاطر هم او را به قتل رساندم. برای اینکه رضایت اولیای‌دم را بگیرم هزینه زیادی پرداخت کردم.

 

درخواست دارم کمکم کنید تا بتوانم دوباره پیش خانواده‌ام برگردم و زندگی‌ام را از سر بگیرم. من حتی برگه حسن اخلاق از زندان هم دارم.» هیات قضات بعد از پایان جلسه محاکمه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
بازداشت زنی به اتهام قتل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه



 

دومین حكم قصاص عامل قتل مدیر مدرسه

 

حكم قصاص مرد جوان كه در جنایت انتقام جویانه مدیر مدرسه ای را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور تأیید شد و قاتل در یك قدمی طناب دار قرار گرفت.

۱۱ دی سال گذشته، دو جوان موتورسوار مقابل مجتمع آموزشی شهید چمران شهرستان شیروان ـ خراسان شمالی ـ توقف كردند. دقایقی بعد كه «روشن كاظمیان» مدیر مدرسه به در ورودی رسید، یكی از مردان موتورسوار پیاده شد و با چاقویی كه همراه داشت، ضربه ای به شكم او زد و با كمك همدستش گریخت. بلافاصله مدیر مدرسه به بیمارستان منتقل شد اما به علت شدت جراحات و خونریزی جان سپرد. در ادامه كارآگاهان پلیس به تحقیق در این باره پرداخته و با كمك شاهدان، هویت ضارب را شناسایی كردند.

شواهد هم حاكی از آن بود فرشید ۱۹ ساله كه دوره سربازی را پشت سرمی گذاشت پس از قتل به تهران گریخته است. در حالی كه تیمی از كارآگاهان راهی تهران شده بودند، «فرشید» خود را تسلیم پلیس كرد.

متهم به قتل در بازجویی ها گفت: «برادر كوچكم در مدرسه درس می خواند و من هم تازه از سربازی به مرخصی آمده بودم كه یك روز او با چشمان گریان به خانه آمد و مدعی شد یكی از كاركنان مدرسه او را تنبیه كرده است. بنابراین در حالی كه بشدت ناراحت بودم تصمیم گرفتم مدیر مدرسه را بترسانم اما ناخودآگاه چاقو به سینه اش خورد و ...

پس از تكمیل تحقیقات، روز ۲۳ دی سال گذشته متهم در دادگاه كیفری استان خراسان شمالی محاكمه و به اعدام محكوم شد. اما قضات دیوان عالی كشور تحقیقات انجام شده در پرونده را ناكافی دانسته و حكم را نقض كردند.

بدین ترتیب «فرشید» برای دومین بار محاكمه و به اعدام محكوم شد كه این بار قضات دیوان عالی كشور حكم قصاص را تأیید كردند.

پس از استیذان حكم از سوی رئیس قوه قضائیه مرد جنایتكار به دار مجازات آویخته می شود...../ روزنامه ایران