اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه قدیمی ترین زندانی زن/ حضور یکی از شاهدان در دادگاه



محاکمه قدیمی ترین زندانی زن/ حضور یکی از شاهدان در دادگاه

جلسه محاکمه قدیمی ترین زندانی زن صبح امروز با حضور یکی از شاهدان در دادگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه متهم است تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.

فاطمه – 53 ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند.

فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

قاضی دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اولیه این زن، برای او حکم قصاص صادر کرد. در این بین اولیای دم مقتول نیز که فاطمه را گناهکار می‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالی که فاطمه خود را در یک قدمی اعدام می دید خبر رسید دیوان‌عالی کشور حکم قصاص وی را تایید نکرده است.

در ادامه محاکمه او سه دور دیگر در دادگاه برگزار شد و هر بار دیوان عالی کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتی او یک بار هم تبرئه شد که این حکم نیز از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.

سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه 105 دادگاه شهرری به ریاست قاضی خردمند برگزار شد. در سه جلسه دادگاه به دلیل نیامدن شاهدان تجدید شد تا اینکه قاضی دوم خرداد را زمان جدید محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست برای شهادت به دادگاه بیایند.

در حالی که دوم خرداد فاطمه برای محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دلیل نیامدن قاضی برگزار نشد. بار دیگر بیستم تیر زمان محاکمه تعیین شد اما این جلسه دادگاه  نیز به علت عدم حضور وکیل متهم برگزار نشد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برگزار نشدن جلسه دادگاه گفت: به دلیل همزمانی این دادگاه با دادگاه دیگری در تهران نتوانستم در جلسه دادگاه فاطمه حاضر شوم به همین دلیل دادگاه برگزار نشد.

صبح امروز فاطمه از زندان زنان به دادگاه شهرری منتقل شد و در شعبه 105 به ریاست قاضی خردمند پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای جلسه قاضی با تفهیم اتهام قتل عمدی به فاطمه از او خواست به دفاع از خود بپردازد. قدیمی ترین زندانی زن با رد اتهام خود گفت: من مرتکب قتل نشده ام و اتهام خود را قبول ندارم.

در ادامه عروس سابق متهم به عنوان یکی از شاهدان در جایگاه حاضر شد که در اظهارات خود گفت: از این ماجرا زمان زیادی می گذرد و من چیز به خصوصی را به خاطر ندارم. اظهارات قبلی خود را در جریان تحقیقات قبول دارم و هر چه در آن زمان گفته ام مطابق با واقعیت بوده است.

در پایان دادگاه عبدالصمد خرمشاهی وکیل متهم دردفاع از موکلش گفت: باید تمام شاهدان در دادگاه حاضر شوند اما دسترسی به آنها سخت است از دادگاه می خواهم هر چه زودتر در خصوص موکلم تصمیم گیری کند او مرتکب قتل نشده است .

قاضی خردمند ادامه جلسه دادگاه را به روز دیگری موکول کرد تا دیگر شاهدان پرونده نیز در دادگاه حاضر شوند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
حضور آنجلینا جولی در محاکمه ای در دادگاه لاهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدیمی ترین زندانی زن پای میز محاکمه



 

 

 

 

قدیمی ترین زندانی زن پای میز محاکمه

 

 

 

قدیمی ترین زن متهم به قتل ایران پس از نقض حکمش امروز برای پنجمین بار پای میز محاکمه می رود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تیرماه سال ۷۲ ماموران پلیس با دریافت خبر مرگ مشکوک مرد جوانی به نام «مجید» ـ در یکی از بیمارستانهای جنوب تهران ـ با دستور قاضی کشیک ویژه قتل به تحقیق در این باره پرداختند. بررسیهای مقدماتی حاکی از آن بود که مجید روز قبل از مرگش به خانه یکی از بستگانش به نام «فاطمه» رفته و چند ساعت بعد در حالی که نیمه جان در خیابان رها شده بود، از سوی دوستانش به بیمارستان انتقال یافت.

این در حالی بود که مجید در میانه راه اعلام کرده بود، مسمومش کرده اند. ساعاتی بعد از انتقال مجید به بیمارستان و با وجود تلاش های تیم پزشکی، او در جدال با مرگ مغلوب شد بنابراین تلاش برای افشای راز قتل کلید خورد. تا این که فاطمه ـ ۵۳ ساله ـ فردی که آخرین بار مقتول به خانه اش رفته بود پس از دستگیری به همراه چند مظنون دیگر لب به اعتراف گشود و گفت که مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند.

بدین ترتیب متهم پس از چهار بار محاکمه سه بار به قصاص نفس ـ اعدام ـ محکوم شد که هر بار این احکام در دادگاه عالی نقض گردید. تا این که پس از چهارمین جلسه محاکمه، قاضی پرونده او را تبرئه و با قرار یکصد میلیون تومانی آزاد کرد. وقتی پرونده برای پنجمین بار به شعبه ۱۰۵ دادگاه عمومی ـ جزایی تهران، ارسال شد قاضی خردمند با بررسی های لازم متهم را برای چهارمین بار به قصاص نفس ـ اعدام ـ محکوم کرد اما دیوان عالی کشور باز هم رای را ابرام نکرد.

اکنون پرونده باز هم در اختیار دادگاه عمومی قرار گرفته و فاطمه در حالی روز امروز پای میز محاکمه می رود که هنوز بر بی گناهی اش اصرار دارد. فاطمه طی ۱۸ سال گذشته روزهای سختی را سپری کرده و در این مدت ۲۰ بار اقدام به خودکشی کرده است..../خبرگزارى مهر