اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه عاملان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا



اخبار ,اخبار حوادث ,محاکمه عاملان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا

 

اخبار حوادث - مقامات قضایی ایتالیا درخواست ایرانی‌ها را نپذیرفتند
محاکمه عاملان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا

عاملان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ونیز ایتالیا، تابستان امسال با حضور خانواده قربانی در دادگاه جنایی ایتالیا محاکمه خواهند شد.این در حالی است که دادسرای امور بین‌الملل ایران از مقامات قضایی ایتالیا خواستار انتقال زوج هندی برای محاکمه در خاک ایران شدند و هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

17 بهمن سال 92- 6 فوریه 2014 میلادی- جسد دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا که داخل چمدان جاسازی شده بود در کانال آب ونیز پیدا شد. تحقیقات پلیسی ایتالیا نشان می‌داد که عاملان جنایت قصد داشتند با رهاکردن چمدان در کانال که به اقیانوس راه داشت این جنایت را مخفی نگه‌دارند اما زمانی که چمدان مسیر اقیانوس را در پیش گرفته بود به پره‌های یک قایق تفریحی خورده و تغییر مسیر داده است.

صاحب این قایق مدتی بعد به پلیس ایتالیا گفت که هنگام عبور از کانال آب متوجه برخورد چمدان به پره‌های قایق شده بود اما تصورش هم نمی‌کرد در چمدان جسدی جاسازی شده باشد.


با این حال چمدان بعد از تغییر مسیر به کناره‌های کانال نزدیک شد و یک رهگذر با مشاهده چمدان آن را باز کرده و با جسد دختری داخل آن روبه‌رو شد. وقتی مشخص شد قربانی جنایت چمدان دختری ایرانی به نام «مهتاب» است، پلیس ایتالیا خیلی زود و پس از بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته توانست زن و مرد هندی را ردیابی کند و مشخص شد زن هندی همخانه مهتاب بوده است. بررسی‌های پلیسی نشان داد ساعت 14 روز 15 بهمن ماه مهتاب در آپارتمانش واقع در منطقه «لکو» به قتل رسیده و قاتلان قصد داشتند جسد قربانی را به دریاچه بیندازند اما از ترس برملا شدن اسرار این جنایت، جسد را با ترفندی خاص با استفاده از قطار به منطقه «لیدو» ونیز منتقل کرده و در یک کانال آب انداخته‌اند. پلیس پی برد که زن و مرد هندی یک شب پیش از حادثه با مهتاب دعوای شدیدی داشتند و همسایه‌ها صدای داد و فریاد آن‌ها را شنیده‌اند و همین کافی بود آن‌ها اعتراف مرموزی کنند.
این زن و مرد هندی پرده از جنایت خونین برداشتند، آن‌ها گفتند: پس از خفه کردن مهتاب جسدش را در یک چمدان قرار دادند و در کانال آب رها کردند. در این میان راننده تاکسی که زوج هندی را به این محل رسانده بود به پلیس گفت: روز حادثه وی زوج هندی را به همراه یک چمدان بزرگ از ایستگاه قطار تا نزدیکی کانال آب در  ونیز رساند و در کمال ناباوری مبلغ 500 یورو دستمزد دریافت کرد. شهادت راننده تاکسی در تکمیل تحقیقات پلیس نقش به‌سزایی داشت.
 
گفت‌وگو  با  برادر مهتاب
برادر مهتاب ساوجی در رابطه با این پرونده به شوک گفت: قاضی پرونده در دادسرای امور بین‌الملل در نامه‌ای به دستگاه قضایی ایتالیا خواستار رسیدگی به این شکایت و ارائه گزارشی درباره پرونده شده است و از سوی دیگر از سوی دادسرای امور بین‌الملل خواسته شده زوج هندی برای محاکمه به خاک ایران انتقال داده شوند اما تاکنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده‌ایم. وی در ادامه گفت: برای پیگیری پرونده قتل خواهرم، اواخر خردادماه یا اواسط تیرماه راهی ایتالیا هستم تا در محاکمه عاملان جنایت مهتاب حضور داشته باشم، گفته شده است که پرونده از دو جنبه جنایی و خسارت معنوی بررسی می‌شود.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هندی‌ها مظنونان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا




اخبار حوادث - هندی‌ها مظنونان قتل دختر دانشجوی ایرانی در ایتالیا

 پلیس ایتالیا دو‌هم‌خانه دختر دانشجوی ایرانی را که جسدش در ونیز پیدا شد، به اتهام قتل بازداشت کرد و تحقیقات از آنها در حالی ادامه ‌دارد که متهمان فقط اتهام انتقال جسد را قبول کرده‌اند.

جسد مهتاب، دانشجوی ایرانی که دوسال قبل عازم میلان شده بود سه‌روز پیش در آکادمی بررا در کانال آبی‌ در شهر ونیز پیدا شد. گزارش مرگ مهتاب توسط یک راننده تاکسی به پلیس ونیز داده ‌شد. در تحقیقاتی که در مورد زندگی شخصی مهتاب انجام گرفت، مشخص شد این دختر 31ساله ایرانی دانشجوی هنر بود و در میلان زندگی می‌کرد. ‌او با زوجی هندی هم‌خانه بود. این زوج در ابتدا مدعی‌شدند هیچ ‌اطلاعی از سرنوشت مهتاب ندارند اما در تحقیقات بعدی اعتراف کردند جسد او را از میلان به ونیز منتقل کرده‌اند.

زوج هندی زمانی مجبور به اعتراف شدند که پلیس پی برد آنها یک شب قبل از حادثه با مهتاب مشاجره شدیدی داشتند و همسایه‌ها صدای داد و فریاد آنها را شنیده‌اند. اگرچه زوج هندی اعتراف کردند جسد مهتاب را به ونیز منتقل کردند اما مدعی شدند در مرگ او نقشی نداشتند و دختر جوان به‌دلایل نامعلومی فوت شده ‌است.

این زوج گفتند: «روزی که به خانه آمدیم جسد مهتاب را در اتاقش پیدا کردیم؛ چون خارجی بودیم، ترسیدیم پلیس حرفمان را باور نکند به همین خاطر جسد را داخل چمدانی گذاشتیم و می‌خواستیم به دریاچه بیندازیم اما چون جمعیت آنجا زیاد بود نتوانستیم و جسد را در کانال آب ‌انداختیم. بعد هم به میلان برگشتیم. قتل کار ما نیست.»

 وکیل متهمان که قصد دارد موکلانش را از قتل تبرئه کند، مدعی ‌شده مهتاب به‌دلیل مصرف زیاد الکل جان خود را از دست داده ‌است در حالی که پزشکی‌قانونی این ادعا را رد و علت مرگ مهتاب را خفگی عنوان کرده‌ است. مطابق این نظریه مهتاب ابتدا خفه و بعد جسدش به آب انداخته شده ‌است.

 

تحقیقات پلیس نشان داد مهتاب دوروز قبل از حادثه تلفن همراهش را خاموش کرده‌ و در همان زمان با یکی از مقامات آکادمی محل تحصیلش مشاجره کرده  ‌است بنابراین پلیس در حال تحقیق در مورد همه مدارک موجود است. در حال حاضر هم‌خانه‌های مهتاب در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه ‌دارد.
 اخبار حوادث  - روزنامه شرق