اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاکمه زن جوان به اتهام قتل نوزادش



 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

زن جوان که در اقدامی جنون‌آمیز نوزاد خود را به قتل رسانده بود، بزودی در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.

به گزارش جام‌جم ، بیست و پنجم شهریور سال 92 ماموران کلانتری نامجو در جریان مرگ مشکوک نوزاد دو ماهه‌ای قرار گرفتند. در تحقیقات اولیه مادر 23 ساله مدعی شد فرزندش هنگام شیر خوردن به علت بسته شدن مجاری تنفسی‌اش فوت کرده است. در ادامه با دستور بازپرس وقت دادسرای جنایی تحقیقات درباره مرگ نوزاد آغاز شد و پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی به دلیل اصابت جسم سخت با سر اعلام کرد.

با اعلام نظریه پزشکی قانونی مادر نوزاد بازداشت شد.

زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: سه سال پیش با همسرم به نام سامان آشنا شده و با هم ازدواج کردیم. یک سال بعد به اصرار پدرم برای ادامه زندگی از گرگان به تهران آمدیم. پس از مدتی نیز فرزندمان به دنیا آمد.

وی اضافه کرد: روز حادثه تصمیم گرفتم نوزادم را به حمام ببرم. در آنجا چند باری لیز خورد و روی زمین افتاد. همین موضوع باعث شد که بیشتر گریه کند، عصبانی شده و نوزادم را محکم به زمین زدم. حالش بد شد. با شوهرم او را به بیمارستان بردیم که فوت کرد. من هم از ترس، اصل موضوع را به سامان نگفتم.

با اعترافات مادر سنگدل ، او بازداشت شد و ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند کودک یک ساله این خانواده نیز اسفندماه سال 91 فوت کرده است.

به همین دلیل تیمی از کارآگاهان برای بررسی موضوع به گرگان رفتند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد کودک یک ساله به نام ابوالفضل توسط خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شده و مادر او ادعا کرده فرزندش هنگام شیر خوردن فوت کرده است.

 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

از آنجا که ادعای مادر در هر دو مورد یکی بود، ماموران به تحقیق از او پرداختند که او اظهار کرد: همسرم باعث مرگ ابوالفضل شد و من در مرگ او نقشی نداشتم.

زن جنایتکار پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد.

با تکمیل تحقیقات، بازپرس محسن مدیرروستا، درباره قتل نوزاد در گرگان برای این زن قرار منع تعقیب صادر کرد و پرونده را با قرار عدم صلاحیت رسیدگی به دادسرای گرگان ارسال کرد.

این زن در قتل دومین نوزادش گناهکار شناخته شد و پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. درحالی پرونده به دادگاه ارسال شده که چند روز پیش شوهرش نزد قاضی ناظر زندان رضایت خود را اعلام کرده است.


 اخبار  حوادث  -  جام  جم 


ویدیو مرتبط :
‫قتل زن جوان و نوزاد 11 ماهه اش بخاطر پول دار شدن از بیمه عمر!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه زن جوان به اتهام قتل کودک ‌20 ماهه



اخبار حوادث - محاکمه زن جوان به اتهام قتل کودک ‌20 ماهه

زن جوان که متهم است پس از شکنجه کودک بیست ماهه خواهرشوهرش او را به قتل رسانده است، با نقض حکم تبرئه‌اش از قتل عمد برای دومین بار پای میز محاکمه قرار می‌گیرد.

سحر ظرف سوپ را از آشپزخانه برداشت و به پذیرایی آمد. هلیا کوچولو در حال بازی با اسباب بازی ها بود. روبه روی دخترک نشست و قاشق سوپ را به سوی دهان او برد. هلیا دهانش را محکم به هم دوخته بود و علاقه ای به خوردن سوپ نداشت. سحر خواست به زور سوپ را به او بدهد اما دخترک با پا ضربه ای به کاسه سوپ زد و غذا روی فرش ریخت. زن جوان وقتی مقاومت دخترک را دید، کنترل خود را از دست داد و سر هلیا را چند بار به زمین کوبید.

دختر بیست ماهه بیهوش روی زمین افتاده بود. سحر چند بار او را صدا کرد اما هلیا چشمانش را باز نمی کرد. خودش را به تلفن رساند و با مادرشوهرش تماس گرفت. «هلیا در حال بازی بود که سرش به دیوار خورد و بیهوش شد.»

مادربزرگ سریع خود را به خانه رساند. هلیا بیهوش در آغوش زن دایی بود. زن میانسال چند ماه قبل وقتی فهمید دختر و دامادش معتاد هستند، سرپرستی هلیا را به عهده گرفت و هر وقت می خواست از خانه خارج شود او را به خانه عروسش می برد.

همراه عروسش، هلیا را به بیمارستان بردند اما تلاش پزشکان برای نجات جان دختر بیست ماهه موثر واقع نشد و او جان باخت. پزشکان هنگام معاینه دخترک متوجه آثار کودک آزاری روی بدن او شدند، به همین دلیـل موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

در ادامه تیمی از کارآگاهان جنایی همراه بازپرس ویژه قتل در بیمارستان حاضر شده و پس از بررسی های مقدماتی، پدر و مادر هلیا به نام های سعید 33 ساله و شیدا 30 ساله را دستگیر کردند.

تحقیقات اولیه نشان داد، پدر و مادر هلیا اعتیاد داشته و به همین علت مقتول از همان زمان تولد، تحت سرپرستی دو مادربزرگش بوده است.

مادربزرگ هلیا ـ مادر شیدا ـ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دختر و دامادم اعتیاد شدید به شیشه و کراک داشته و به همین علت صلاحیت نگهداری بچه را نداشتند و از همان زمان تولد، هلیا نزد من و دیگر مادربزرگش نگهداری می شد. روز حادثه قصد رفتن به بهشت زهرا(س) را داشتم و به همین علت هلیا را نزد عروسم سحر (زن دایی هلیا) گذاشتم اما پس از گذشت یک ساعت، سحر با من تماس گرفت و مدعی شد که سر هلیا، حین بازی به دیوار خورده و بیهوش شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان آخرین روز اردیبهشت سال 91 سحر را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سحر در تحقیقات مقدماتی، در اظهاراتی متفاوت ابتدا مدعی شد که سر هلیا حین بازی به دیوار خورده اما پس از گذشت چند ساعت از شروع تحقیقات در اظهارات دیگری عنوان کرد هلیا در حال بازی روی بالکن منزل بوده که کنترل خود را از دست داده و به پایین پرت شده است.

با توجه به اظهارات متفاوت و متناقض و همچنین اعلام نظریه پزشکی قانونی در باره وجود آثار ناشی از ضرب و جرح، سحر به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولین اعترافات خود بیان کرد: اظهارات قبلی من درباره مرگ هلیا دروغ بود. روز حادثه، مادر شوهرم هلیا را به خانه ما آورده بود و در حالی که حدود یک ربع در خانه ما حضور داشت، هلیا و دخترم به نام عسل مشغول بازی بودند. زمانی که مادرشوهرم قصد رفتن به بهشت زهرا را داشت، دخترم عسل از او خواست که اجازه دهد تا هلیا در خانه بماند و با او بازی کند.

وی اضافه کرد: من نیز با وجود آن که به دلیل ناراحتی اعصاب در وضع مناسبی قرار نداشتم، نتوانستم از مادرشوهرم بخواهم که هلیا را پیش من نگذارد. بعد از رفتن مادر شوهرم، هلیا و عسل در حال بازی بودند که ناگهان سر هلیا به دیوار خورد، اما چون آثاری نداشت من نیز توجهی نکرده و پس از دادن آب به هلیا، او را آرام کردم. پس از گذشت مدت کوتاهی قصد داشتم تا به هلیا و عسل سوپ بدهم که هلیا از خوردن سوپ امتناع کرد. در حالی که به دلیل فشار ناشی از بیماری اعصاب، از حالت عادی خارج شده بودم چند مرتبه سر هلیا را گرفته و به زمین کوبیدم و وقتی سر او را بلند کردم متوجه شدم که صــورت و زیر چانه اش کبوده شده است. بلافاصله با مادرشوهرم تماس گرفتم و با توجه به این که قبل از آن، یک بار هلیا در زمان بازی سرش به دیوار خورده بود، به دروغ به او گفتم که هلیا حین بازی به زمین خورده است.

با تکمیل تحقیقات، پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه زن جوان که در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات قانونی کرد.

در ادامه مادر هلیا برای متهم به قتل دخترش درخواست قصاص کرد و گفت: متهم دخترم را بشدت مورد آزار و اذیت قرار داده بود و به همین دلیل حاضر به گذشت نیستم.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سحر از او خواست به دفاع از خود بپردازد. زن جوان با رد اتهامش گفت: من هلیا را مانند دختر خودم دوست داشتم. 10 روز قبل از این حادثه قرص های اعصابم را قطع کردم که این موضوع مرا پرخاشگر کرده بود. در یک لحظه کنترلم را از دست داده و سر او را محکم به زمین کوبیدم. از مادرشوهرم بپرسید تا به شما بگوید من چگونه با هلیا رفتار می کردم و او را مثل دختر خودم دوست داشتم. مدت هاست که در زندان هستم و دلم برای دخترم تنگ شده، حالا یک مادر با احساس مادری چگونه می تواند باعث قتل شود.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه وارد شور شده و قتل را غیرعمد تشخیص دادند.

با اعتراض اولیای دم به حکم دادگاه، پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم دادگاه را نقض کردند و پرونده را برای رسیدگی نهایی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.

زن جوان بزودی باید در برابر اتهامش در برابر پنج قاضی جنایی از خود دفاع کند.

اخبار حوادث - جام جم