اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاكمه غیابی 26 مقام آمریكایی در ایران


نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: 26 نفر از مقامات آمریكایی كه از سوی جمهوری اسلامی ایران تحریم شده اند، پس از محاكمه غیابی در دادگاه های داخلی به دادگاه های بین المللی معرفی می‌شوند. نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: 26 نفر از مقامات آمریكایی كه از سوی جمهوری اسلامی ایران تحریم شده اند، پس از محاكمه غیابی در دادگاه های داخلی به دادگاه های بین المللی معرفی می‌شوند.


اسماعیل كوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی پیگیری و اجرای طرح دستگیری و مجازات 26 نفر از مقامات آمریكایی ناقض حقوق بشر گفت: این طرح پس از پایان تعطیلات مجلس در صحن علنی مطرح و پس از تصویب نمایندگان، این مقامات آمریكایی به صورت غیابی در دادگاه های داخلی محاكمه و سپس به دادگاه های صلاحیت دار بین المللی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینكه جنایتكاران حقیقی همان كسانی هستند كه به دروغ دایه حمایت از حقوق بشر را دارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران با جدیت محاكمه این افراد را پیگیری و از حقوق حقه مردم مظلوم جهان حمایت می‌كند.

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
دفاع از ایران توسط یك آمریكایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها 24 درصد آمریكایی ها موافق حمله به ایران هستند



 

 

تنها 24 درصد آمریكایی ها موافق حمله به ایران هستند

 

نتایج یك نظرسنجی جدید از میان افكار عمومی آمریكایی ها نشان می دهد كه تنها 24 درصد از مردم این كشور موافق حمله به ایران برای مقابله با آنچه كه تهدید هسته ای ایران خوانده می شود ، هستند.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس ، موسسه نظر سنجی " آنجوس رید " در تورنتو كانادا  این نظرسنجی جدید خود را در میان مردم آمریكا انجام داده است.

بر  اساس نتایج این نظر سنجی در حالی كه 70 درصد مردم آمریكا بر این باورند كه هدف ایران از برنامه هسته ای دست یابی به بمب اتم است ، اما تنها 24 درصد از آنها با راهكار نظامی برای حل و فصل مساله هسته ای ایران موافقت می كنند.

بیش از 56 درصد از دموكرات ها موافق حل مساله هسته ای ایران از راه تحریم ها و مذاكره هستند و 40 درصد از جمهوریخواهان خواهان حمله هوایی یا تهاجم كامل نظامی آمریكا به ایران هستند.

از میان آمریكایی های مستقل  نیز52 درصد خواهان حل و فصل مساله هسته ای ایران از راه های مسالمت آمیز بوده و تنها 19 درصد موافق استفاده از نیروی نظامی هستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد كه تنها 5 درصد آمریكایی ها معتقدند كه ایران و برنامه هسته ای آن هیچ تهدیدی برای آمریكا محسوب نشده و ایالات متحده باید هیچ كاری در قبال برنامه هسته ای ایران انجام ندهد.

همچنین این نظر سنجی نشان می دهد كه نظر شهروندان آمریكایی درباره ایران بسیار منفی بوده و 75 درصد آنها نظر مثبتی نسبت به ایران ندارند ، در حالی كه 72 درصد همین نظر را نسبت به كره شمالی و 69 درصد نسبت به افغانستان دارند.

موسسه آنجوس رید این نظرسنجی را در تاریخ 16 و 17 دسامبر ( دو هفته پیش) و از میان 1005 تن از شهروندان آمریكایی با ضریب خطای 3.1 درصد به انجام رسانده است...../تحلیل:عصرایران