اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

محاصره مخفیگاه دزدهای مسلح داروخانه



 

 

محاصره مخفیگاه دزدهای مسلح داروخانه

 

دزدهای مسلح داروخانه وقتی از مخفیگاه خود خارج شدند، به محاصره ماموران پلیس آگاهی درآمده و دستگیر شدند.



ساعات پایانی روز ۷ اردیبهشت در پی تماس مردمی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یك سرقت مسلحانه، ماموران كلانتری ۱۳۲ نبرد با عزیمت به بلوار ابوذر، در جنوب شرق تهران تحقیق در این باره را آغاز كردند.



بررسی‌های اولیه نشان می‌داد ۲ سارق مسلح با یك قبضه سلاح كلاشینكف پس از ورود به داروخانه‌ای در بلوار ابوذر به قصد ایجاد رعب و وحشت تیراندازی هوایی كرده و یكی از كاركنان داروخانه را نیز از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار داده و با سرقت ۳ میلیون تومان پول، با یك دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ از محل متواری شده‌اند.



در این ارتباط پرونده‌ای تشكیل و به دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد.



با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی كارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی مشخص شد داروخانه به دستگاه هشداردهنده یا دوربین مجهز نبوده و طبق فرضیه‌های پلیسی، سارقان با شناخت كامل از محل، نقشه سرقت را كشیده‌اند.



بنا بر این گزارش، با تحقیق از شاهدان عینی و چهره‌نگاری از سارقان مسلح و تطبیق آن با بانك اطلاعات مجرمان، ردپای یك سارق سابقه‌دار به نام مهدی، ۳۶ ساله در این سرقت مسلحانه شناسایی شد.



بررسی سوابق متهم نشان می‌داد وی سال ۸۱ به اتهام ده‌ها فقره سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده است.



● شناسایی مخفیگاه


سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در ارتباط با پیگیری پرونده به «جام‌جم» گفت: پس از به دست آمدن مشخصات متهم، در مرحله بعدی مخفیگاه وی در ملارد كرج شناسایی شد و این محل به صورت نامحسوس تحت كنترل قرار گرفت.



لیراوی اضافه كرد: با مراقبت‌های شبانه‌روزی مشخص شد یك متهم سابقه‌دار به نام شهرام به این محل رفت و آمد می‌كند. تحقیقات نشان داد شهرام نیز سال ۸۱ به اتهام سرقت زندانی بوده و در آنجا با مهدی آشنا شده است.



معاون پلیس آگاهی تهران افزود: با شناسایی شهرام به عنوان دومین سارق داروخانه، روز سوم خرداد ماموران با محاصره مخفیگاه متهمان و با توجه به مسلح بودن آنها، به كمین هر دو سارق مسلح نشستند.



● دستگیری

لیراوی گفت: دقایقی پس از محاصره، زمانی كه سارقان مسلح با خودروی پراید نقره‌ای رنگ قصد خروج از مخفیگاه خود را داشتند، با مشاهده پلیس تصمیم به فرار گرفته و با خودرو به ماموران حمله‌ور شدند كه كارآگاهان آگاهی نیز با استفاده از قانون به كارگیری سلاح و تیراندازی، خودرو را متوقف و ۲ سارق مسلح را دستگیر كردند.



طبق اعلام معاون جنایی پلیس آگاهی تهران، از مخفیگاه این دو متهم سابقه‌دار، یك قبضه سلاح كلاشینكف همراه ۵۰ فشنگ جنگی كشف شد.



وی یادآور شد: در تحقیق از مجرمان مسلح معلوم شد هر دو متهم اعتیاد شدیدی به كراك دارند.



با اعتراف متهمان به چندین فقره سرقت، تحقیق از آنها ادامه دارد..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش دوربین العالم از محاصره عناصر مسلح در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدهای مسلح طلافروشی فردیس ...



 

 

دزدهای مسلح طلافروشی فردیس دستگیر شدند

 

اعضای باند سرقت مسلحانه كه روزهای پایانی سال گذشته با ایجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت از طلافروشی در فردیس كرج كرده بودند، دستگیر شدند.



ساعت ۱۵‌/‌۱۹ عصر۱۶ اسفند، یك دستگاه خودروی ماكسیما روبه‌روی یك پاساژ فروش طلا در فلكه دوم فردیس متوقف شد و سرنشینان خودرو كه نقاب به چهره داشتند یكی پس از دیگری از خودرو خارج شدند و در حالی كه هركدام یك قبضه سلاح در دست داشتند، به سمت طلافروشی پرنس رفتند و یكی از آنها پس از داد و فریاد شروع به تیراندازی بی‌هدف كرد.



در پی این اقدام، رهگذران وحشت‌زده فرار كردند و برخی رانندگان نیز با مشاهده سارقان مسلح كه بی‌هدف تیراندازی می‌كردند خودروی خود را در محل باقی گذاشتند و متواری شدند.



تهدید مرگبار سارقان مسلح ادامه داشت و ۲ نفر از آنها در حالی كه یك ساك مشكی رنگ در دست داشتند، پس از ورود به پاساژ طلافروشی و هدف قرار دادن ویترین مغازه‌ها با سرقت ۱۴ كیلو طلا در ۶ دقیقه، بار دیگر با استفاده از خودرویی كه در اختیار داشتند، از محل حادثه متواری شدند.



● تشكیل تیم ویژه


در پی این اقدام تبهكارانه، ماموران انتظامی استان تهران كه از طریق مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از حادثه اطلاع پیدا كرده بودند، عازم محل شدند و به تعقیب سارقان مسلح پرداختند در حالی كه آنها در تاریكی شب متواری شده بودند.



به دنبال این سرقت مسلحانه سردار علیرضا اكبرشاهی فرمانده انتظامی استان تهران دستور تشكیل چند تیم اطلاعاتی و عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری سارقان صادر كرد و با تحقیق از شاهدان مشخص شد خودروی مورد استفاده سارقان مسلح چند روز پیش از صاحب آن با تهدید مسلحانه سرقت شده است.



با جمع‌بندی اطلاعات، یك روز بعد خودروی ماكسیما كه از سوی سارقان مورد استفاده قرار گرفته بود، كشف شد.


سردار سرتیپ احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی درخصوص پیگیری‌های مربوط به این سرقت مسلحانه به «جام‌جم» گفت: با توجه به این كه سارقان مسلح با ایجاد رعب و وحشت مبادرت به سرقت از واحدهای طلافروشی كرده بودند، تحقیقات گسترده در این ارتباط آغاز و با بررسی چند سرقت مسلحانه دیگر از طلافروشی‌ها مشخص شد تبهكاران مسلح در اصفهان نیز به همین شیوه از طلافروشی سرقت كرده‌‌اند.



سردار رادان اضافه كرد: در حالی كه شناسایی و دستگیری سارقان مسلح در دستور كار نیروی انتظامی در سراسر كشور قرار گرفته بود، كارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران اطلاع پیدا كردند، اعضای یك شبكه از دزدان مسلح كه به یك طلافروشی در اصفهان دستبرد زده‌اند در این استان مخفی شده‌اند.



با مشخص شدن این موضوع و كنترل غیرمحسوس مخفیگاه سارقان آنها به محاصره پلیس درآمدند و ۴ دزد مسلح پیش از درگیری با پلیس و در یك اقدام ضربتی با همكاری پلیس آگاهی اصفهان روز دوم فروردین دستگیر شدند.


جانشین فرمانده ناجا افزود: با دستگیری متهمان در بازرسی از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح كلاشینكف، ۳ قبضه سلاح كمری، بی‌سیم، ۸ دستگاه تلفن همراه، مدارك شناسایی جعلی و ۱۸ میلیون تومان پول و یك خودروی گرانقیمت كشف شد.



● اعتراف به ۷ فقره سرقت مسلحانه


سرتیپ رادان تصریح كرد: این متهمان در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از طلافروشی در فردیس كرج اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات، اعضای باند تاكنون به ۷ فقره سرقت مسلحانه اعتراف كرده‌اند كه در پی این اعترافات چندین نفر از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی شده‌اند كه با دستگیری آنها اموال مالباختگان از آنها پس گرفته خواهد شد.



وی افزود: سردسته باند یك مجرم سابقه‌دار است كه به اتفاق برادرش و ۲ نفر دیگر از تبهكاران، مرتكب این سرقت‌ها شده است.


وی تاكید كرد: تحقیقات گسترده در ارتباط با پرونده اعضای باند همچنان ادامه دارد