اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجوز گمرک برای صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مجوز گمرک برای صادرات نفت خام توسط بخش خصوصی

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: بخش خصوصی با ایجاد کنسرسیومی می‌تواند در صادرات نفت خام فعالیت کند.

عباس معمار‌نژاد  در مورد مشارکت بخش خصوصی در صادرات نفت خام گفت: با توجه به بسته حمایتی گمرک در مباحث گمرکی این امکان وجود دارد که صادرات نفت خام توسط کنسرسیومی از شرکتهای بخش خصوصی انجام شود، البته این کار به شرط دادن مجوز توسط شرکت نفت است.

وی افزود: حضور بخش خصوصی در صادرات نفت به شرطی است که وزارت نفت مجوز بدهد، در عین حال از نظر گمرک هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های خصوصی در صادرات نفت خام وجود ندارد.

معمار‌نژاد در مورد اینکه چه امکانات و شرایطی برای حضور شرکت‌های خصوصی در صادرات نفت خام فراهم شده، گفت: همان بسته سیاستی و حمایتی گمرک زمینه لازم را برای حضور بخش خصوصی در صادرات از جمله نفت خام فراهم کرده است./فارس


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات نفت خام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب گسترده خبر قطع صادرات نفت خام ایران به اروپا در رسانه های خارجی



صادرات نفت خام ایران , بهای جهانی نفت ,  نفت خام

 

انتشار خبر قطع صادرات نفت خام ایران به شش كشور اروپایی با واكنش گسترده سایتهای خبری و خبرگزاریهای بین المللی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیروز شبكه خبری پرس تی.وی برای نخستین بار گزارش داد كه ایران صادرات نفت خام خود را به شش كشور اروپایی شامل هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان و پرتغال قطع كرده است.

انتشار این خبر با واكنش گسترده خبرگزاریها و سایتهای بین المللی مواجه شد. خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به خبر توقف صادرات نفت ایران به شش كشور اروپایی از رسیدن قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر خبر داد.

وال استریت ژورنال نیز طی گزارشی به بررسی تاثیرات احتمالی ایران بر بازار جهانی نفت پرداخت و اعلام كرد كه قطع صادرات نفت ایران به اروپا ممكن است به بالا رفتن هرچه بیشتر بهای جهانی نفت منجر شود.

از سوی دیگر پس از چند ساعت از انتشار این خبر، خبرگزاریها و سایتهای بین المللی به نقل از آن چه كه آن را یك سخنگوی وزارت نفت ایران نامیدند، خبر توقف صادرات نفت ایران به اروپا را تكذیب كردند. به گفته این منبع مطلع هرگونه تصمیم گیری درباره قطع صادرات نفت ایران بر عهده شورای عالی امنیت ملی ایران است.

به جز رویترز و وال استریت ژورنال سایتهای خبری و خبرگزاریهایی مانند خبرگزاری فرانسه، نیویورك تایمز، فاكس نیوز، اكونومیك تایمز، بیزینس ویك، جروزالم پست، سی.ان.بی.سی، رادیوی هلند، هافینگتون پست و فایننشیال تایمز نیز اقدام به پوشش خبر مربوط به قطع صادرات نفت ایران به شش كشور اروپایی كردند.../ایسنا