اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجوز ورود «اوپل» به ایران صادر شد


وزارت صنعت در نامه‌ای به دفتر مقررات واردات و صادرات، موافقت خود را با ثبت‌سفارش خودروی «اوپل» در دو مدل آدام و کورسا اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: وزارت صنعت در نامه‌ای به دفتر مقررات واردات و صادرات، موافقت خود را با ثبت‌سفارش خودروی «اوپل» در دو مدل آدام و کورسا اعلام کرد.

پس از اعلام فهرست خودروهای مجاز وارداتی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، اداره کل صنایع خودرو و نیرومحرکه این وزارتخانه در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، موافقت خود را با صدور مجوز ثبت‌سفارش خودروی آلمانی اوپل در دو مدل آدام و کورسا با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را اعلام کرد. این اداره کل خواستار ثبت سفارش خودرو اوپل توسط شرکت توان خودرو جی به عنوان نماینده رسمی برند اوپل آلمان در ایران شد.

مجوز واردات «اوپل» به ایران صادر شد

بر این اساس، سازمان توسعه تجارت ایران، ثبت‌سفارش این دو مدل خودرو را با رعایت آئین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو بلامانع اعلام کرد. در این نامه، اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که شرکت واردکننده از گواهی معتبر فعالیت نمایندگی و مجوزهای سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد برخوردار است و در نظر دارد دو نوع دستگاه خودروی سواری هاچ‌بک ۱۴۰۰ سی. سی با نام‌های تجاری آدام و کورسا را وارد کشورمان کند.

بر این اساس، دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت مجوز واردات این دو نوع خودروی تولیدی شرکت اوپل را به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ابلاغ کرده است.


ویدیو مرتبط :
مجوز واردات شکر بر اساس نیاز کشور صادر می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا مجوز کمک نقدی به زلزله زدگان ایران را صادر کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آمریکا مجوز کمک نقدی به زلزله زدگان ایران را صادر کرد

طبق این مجوز 45 روزه که ممکن است برای یک دوره دیگر نیز تمدید گردد سازمان های غیر دولتی در آمریکا اجازه دارندکمک های مالی خود را تا سقف 300 هزار دلار برای بازسازی یا به عنوان کمک های انساندوستانه به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال کنند.وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته مجوز کلی برای ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی ایران صادر کرد.

به گزارش عصر ایران دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه اعلام که کرد به طور موقت به انجمن های خیریه و سازمان های غیر دولتی  این کشور اجازه می دهد تا سقف 300 هزار دلار برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی و همچنین باسازی این مناطق به ایران پول بفرستند. طبق این مجوز 45 روزه که ممکن است برای یک دوره دیگر نیز تمدید گردد سازمان های غیر دولتی در آمریکا اجازه دارند از 31 ماه اوت تا  5 اکتبر سال جاری کمک های مالی خود را  تا سقف 300 هزار دلار برای  بازسازی یا به عنوان کمک های انساندوستانه به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال  کنند.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا موسسات و نهادهای خیریه آمریکا برای ارسال بیش از 300 هزار دلار باید از وزارت خزانه داری مجوز خاص دریافت کنند.

دولت آمریکا در 10 روز گذشته برای صدور مجوز ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان ایران تحت فشار قرار داشت و 14 تن از نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته با ارسال نامه ای به باراک اوباما از وی خواستند تا برای ارسال کمک های نقدی به زلزله زدگان در ایران ، موانع تحریمی را بردارد.

با این حال طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا ، صدور این مجوز کلی شامل مشارکت یا معامله با نهادها و سازمان های تحت تحریم در ایران نیست .

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که کمک های غذایی و دارویی به زلزله زدگان در ایران نیاز به اخذ مجوز ندارد و به شرطی که در اختیار دولت ، نهادها یا افراد تحت تحریم در ایران قرار نگیرد ، مانعی برای ارسال این نوع کمک ها به ایران وجود ندارد./عصرایران