اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس مخالف تعطیلی 5 شنبه ها است


تصمیم دولت در قالب تعطیلی پنج شنبه​ها قبل از اینکه به عنوان لایحه​ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود، از سوی نمایندگان در طرحی نوشته شد.

تصمیم دولت در قالب تعطیلی پنج شنبه​ها قبل از اینکه به عنوان لایحه​ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود، از سوی نمایندگان در طرحی نوشته شد.

هنوز محتوای این طرح عیان نشده بود که مصطفی کواکبیان نماینده سمنان به تصمیمات غیرقانونی دولت اعتراض کرد و در تذکری گفت: دولت در جلسات داخلی​اش تصویب کرده است که روزهای پنجشنبه در ماه رمضان تعطیل باشد و مصوبه دیگری هم برای افزایش تعطیلات عید فطر داشته​اند.

وی با اشاره به قانون مدیریت خدمات کشوری که 44 ساعت کار در هفته را برای کارکنان دولت تعیین کرده است، گفت: اما استناد دولت این است که برخی استان​ها به دلیل گرما و وضعیت آب و هوایی​ای که دارند باید از تعطیلات بیشتری برخوردار باشند. وی از هیات رئیسه مجلس خواست تا دولت را به قانونمداری بیشتر دعوت کنند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، با خنده در پاسخ به کواکبیان گفت: گویا تعدادی از دوستانتان با ارائه طرحی راه را برای این تصمیم دولت باز کرده اند!

با این مقدمه بود که مجلس وارد بررسی طرح تعطیلی پنج​شنبه​ها شد. اقبال محمدی نماینده مریوان از طراحان این طرح بود که با اشاره به آلودگی هوا در مناطق مرزی و ریزگردهایی که تنفس و فعالیت را برای مردم سخت کرده است، گفت: باید زمینه​ای را فراهم آوریم که کارمندان در این استان​ها دست کم دو روز از حضور در محل خدمت معاف باشند تا کمتر در معرض آسیب​های جسمی باشند.

او از تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش هم یاد کرد و افزود: با این تعطیلی​ها هم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و هم بازدهی کار در دیگر روزها بالا می​رود.

به گفته وی برای عمل به قانون مدیریت خدمات کشوری و لزوم 44 ساعت کار در هفته از سوی هر کارمند، می توان ساعات کاری حذف شده از روز پنجشنبه را به روزهای دیگر اضافه کرد.

اسدالله بادامچیان نماینده تهران مخالف این طرح بود که می گفت: با این طرح رسما روزهای پنجشنبه تعطیل می شود. این در حالی است که همین حالا هم تعطیلات در ایران بیشتر از دیگر کشورهاست. در سالی که مقام معظم رهبری، آن را جهاد اقتصادی نام گذاری کرده​اند، چنین طرحی «جهاد اقتصادی» است یا «پسرفت اقتصادی»؟

او که این طرح را مغایر با نام گذاری سال جاری و مغایر قانون برنامه پنجم می​دانست گفت: طراحان به مشکل ریزگردها متوسل شده اند که نشان می دهد از رای آوری آن می ترسیده​اند! مشکل ریزگرد که مربوط به همه کشور نیست! در این سال ولایت​مداریتان را نشان داده و به این طرح رای ندهید.

در پایان وقتی برای فوریت این طرح رای گیری شد، نمایندگان به فوریت آن رای ندادند. بنابراین درخواست تعطیلی روز پنج​شنبه​ها به شکل عادی در مجلس بررسی خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تعطیلی مدارس فردا شنبه 23 دی 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی



تعطیلی دولت آمریکا,بحران تعطیلی دولت آمریکا,

بحران ادامه‌دار تعطیلی دولت آمریکا
بحث تعطیلی دولت آمریکا به مجلس سنا کشیده شد/سه‌شنبه ضرب‌الاجل افزایش سقف بدهی

مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، مذاکرات بر سر پایان دادن به بن بست سیاسی در واشنگتن که منجر به تعطیلی بخش عظیمی از دولت شده است، به مجلس سنای این کشور سرایت کرد.

رهبران جمهوری خواه و دموکرات برای اولین بار طی هفته‌های اخیر با یکدیگر گفت‌وگوی مستقیم انجام دادند، اما به گفته خبرنگاران نشانه کمی از دستیابی به موفقیت وجود دارد.

تعطیلی دولت زمانی آغاز شد که کنگره زمان ضرب الاجل اول اکتبر برای تصویب بودجه را نپذیرفت.

ایالات متحده اکنون با زمان ضرب الاجل دیگری در روز سه شنبه برای افزایش سقف بدهی رو به رو است.

اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود، ایالات متحده با یک بحران جدی رو به رو شده و عواقب این اتفاق هم برای داخل این کشور و هم برای خارج از این کشور تهدید کننده خواهد بود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، سناتور دموکرات دیک دربین گفت: هدف رسیدن به توافقی بر سر افزایش سقف بدهی قبل از باز شدن بازارها در روز دوشنبه است.

گفت‌وگوها بین هری رید رهبر دموکرات ها که اکثریت کنگره را تشکیل می‌دهند و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان که پیشتر در روز شنبه انجام گرفت، به نظر می رسد، اولین دیدار رو در روی بین این دو نفر از ماه جولای بوده است.

آقای رید گفت: گفت‌وگوها در محیطی بسیار صمیمانه برگزار شد، اما در سطحی بسیار ابتدایی صورت گرفت، هیچ چیز قطعی نیست،اما من امیدوارم که صحبت های ما باعث آرامش دادن به مردم آمریکا و جهان شود.

آقای مک کانل نیز گفت: ما جلسه خوبی داشتیم، وی توضیح اضافه‌ای نداد.

آقای رید پس از این مذاکره برای گفت‌وگو با رئیس جمهور باراک اوباما رهسپار کاخ سفید شد.

اما او طرح ارائه شده توسط سناتور جمهوری خواه سوزان کالینز را که به دولت اجازه افزایش سقف بدهی‌اش تا 31 ژانویه را می‌داد، رد کرد.

دموکرات ها اکثریت کنگره آمریکا را در دست دارند، اما در جمع‌آوری آرای لازم برای پیشبرد حمایت از طرح برداشتن سقف بدهی، قدرت لازمه را ندارند./فارس