اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس خطاب به دولت: پول بانکها را به حسابشان برگردانید



پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه مجلس از دولت خواست پول برداشتی از بانکها را به حساب‌ آنها بازگرداند، گفت: بسیاری از مسئولان بانکهای دولتی و خصوصی در پیغام‌هایی به مجلس نسبت به عملکرد دولت در این باره اعتراض کردند.

ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از برداشت غیرقانونی دولت از حساب بانکها در صحن علنی در روزهای آینده خبر داد و گفت: این گزارش هم اکنون در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مجلس به این نتیجه رسید که برداشت دولت از حساب بانکها، کاملا غیرقانونی بوده و در این زمینه مصوبه دولت در هیئت تطبیق قوانین با مقررات نیز ابطال شد.

فتحی پور با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر پول‌های برداشت شده از حساب بانکها برگردد، افزود: بسیاری از بانکها چه در بخش خصوصی و چه دولتی عنوان کردند که اساسا تفاوت نرخ ارز دریافتی نداشته اند و دولت به صورت غیرقانونی از حساب‌های آنها برداشت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت غیرقانونی دولت از حساب بانکها باعث شد تا هم اکنون بانکها با کمبود منابع برای ارائه تسهیلات و انجام پروژه های گوناگون مواجه باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: بانکها اعلام کرده اند که باید برای رفع نیازهای مالی اقتصاد کشور منابع را تامین و سپس نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

به گفته فتحی پور، دولت در سال حمایت از تولید ملی، بانکها را با مشکل تامین مالی مواجه کرده است و این موضوع به بانک مرکزی نیز اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: به بانک مرکزی اعلام شد که برداشت دولت از حساب بانکها کاملا غیرقانونی و کارشناسی نشده بوده و به همین دلیل نیز مجلس مصوبه دولت را در این زمینه ابطال کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: از این پس قرار شد تا بانکها در زمان انجام اقدامات ارزی، مستندات حساب‌های ارزی خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.

فتحی پور، افزود: بانکها گفتند هرچه ارز دریافت کردند، به نرخ مرجع بوده و طبق ثبت سفارشها عمل شده بود؛ بنابراین برداشتهای دولت باید به آنها برگردد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
کلیپی از نحوه سود آوری بانکها از طریق وام دادن پول مجاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس همچنان پیگیر برداشت غیرمجاز دولت از حساب بانکها



 

 

برداشت دولت از بانک ها , حساب بانک ها

 

 

برداشت غیر مجاز دولت در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرد و سیستم بانکی هم از این مساله همچنان گله مند هستند و ما سهم هر مقصر را در گزارش ها مشخص کرده ایم

ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به چندین مرحله برداشت شبانه دولت از حساب بانکها و تخلفات ارزی دولت گفت: کمیسیون اقتصادی درباره فروش ارز دولتی و برداشت شبانه از بانکها ، گزارشی را به دیوان عالی کشور بر اساس ماده 233 ارسال کرده و همچنان پیگیر موضوع خواهیم بود.

نماینده اصولگرای مردم کلیبر، خداآفرین ، هوراند و آبش احمد، افزود: این تخلفات در اواخر مجلس هشتم اتفاق افتاد و فرصت نشد جلسه رسیدگی برگزار شود اما رسیدگی به آن حتما از اولویت های مجلس نهم و کمیسیون اقتصادی است .

فتحی پور تاکید کرد: برداشت غیر مجاز دولت در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کرد و سیستم بانکی هم از این مساله همچنان گله مند هستند و ما سهم هر مقصر را در گزارش ها مشخص کرده ایم .

وی در ادامه به مشکلات موجود اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت باید درآمد پایدار ایجاد کند و پرداخت های معوقه و سهم بخش صنعت و تولید را پرداخت کند ؛ دولت نگذارد بیش از این قیمت ها افزایش یابد و اولویت جلوگیری از افزایش قیمت ها باشد ؛ سهم پرداخت به مردم ، تولید و صنعت در بودجه 91 کاملا مشخص شده و به صورت جدی از سوی مجلس پیگیری می شود تا درست انجام شود و گزارش انجام شده را هم به دیوان محاسبات ، کمیسیون تخصصی مجلس و مردم داده شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیری می کنیم تا فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بحث حمایت از تولید ، صنعت ، خدمات و کشاورزی ، به شکل صحیح انجام شود ؛ تنها با پرداخت نقدی به مردم ، مشکلات اقتصادی حل نمی شود و نباید گذاشت در وضع اقتصادی مردم مشکل ایجاد شود ؛ وضع مردم در حال حاضر آنگونه که باید خوب نیست.

وی در خاتمه تاکید کرد:  نمایندگان ملت به دنبال راهکاری برای بازگشت قیمت‌ها به شرایط عادی خود هستند..... / تحلیل اعتدال

 

 

برداشت دولت از بانک ها , حساب بانک ها