اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس توصیه‌ای به روحانی درباره وزرا نداشت


روسای سه قوه پس از پایان مراسم تحلیف یازدهمین رئیس جمهور اسلامی کشور در نشست خبری مشترک بر همکاری قوه برای حل مشکلات کشور تاکید کردند.

خبرگزاری مهر: روسای سه قوه پس از پایان مراسم تحلیف یازدهمین رئیس جمهور اسلامی کشور در نشست خبری مشترک بر همکاری قوه برای حل مشکلات کشور تاکید کردند.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: مردم در شرایط فعلی کشور برای آینده بهتر امیدوار هستند و دولت با همه توان و تلاش با هماهنگی دو قوه دیگر برای حل معضلات تلاش خود را آغاز خواهد کرد.

روحانی گفت: امروز روزی است که دولت جدید کار خود را شروع کرده و امید بر این است که روند همکاریها در کشور بهتر از گذشته باشد بخصوص همکاریها با مجلس و قوه قضاییه.

وی افزود: بی تردید برای حل معضلات کشور همکاری و هماهنگی سه قوه نیاز است و من این لحظه را آغازی می بینم که همکاری و هماهنگی بیشتری بین قوای سه گانه شاهد خواهیم بود.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: مردم ما شجاع و در شرایط فعلی کشور برای آینده بهتر امیدوار هستند.

روحانی تاکید کرد: دولت با همه توان و تلاش با هماهنگی دو قوه دیگر برای حل مشکلات تلاش خود را آغاز کرد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مراسم تحلیف امروز در مجلس با حضور چشمگیری از مهمانان خارجی و با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد. این موضوع نشان دهنده جایگاه ممتاز ایران در منطقه است و اینکه تحولات کشورمان مورد توجه سایر کشورهاست.

وی گفت : آقای روحانی با اینکه دو هفته فرصت داشتند تا لیست اعضای کابینه خود را به مجلس ارائه کنند اما این کار را در روز مراسم تحلیف انجام دادند و این نشان می دهد که دولت آینده پرکار بوده و از زمان خوب استفاده می کند و مجلس نیز یک هفته فرصت دارد تا به بررسی وزرا بپردازد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکشنبه هفته آینده بررسی وزرای دولت جدید در مجلس آغاز می شود. مجلس و نمایندگان در این خصوص توصیه ای به آقای روحانی نداشتند و ایشان به طور قانونی اقدام به معرفی وزرا کردند.

رئیس مجلس گفت : امیدوارم با رای اعتماد به وزرا دولت کامل شده و مشکلات کشور نیز حل شود.

در ادامه این نشست خبری صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دور جدیدی در حیات کشور آغاز شده است، گفت: به مردم ایران تبریک می‌گویم که با خلق حماسه سیاسی، راه کشور برای آینده را راه روشن‌تر قرار دادند، همچنین به رهبری انقلاب هم که با درایت این مسیر را برای ملت ایران گشودند، تبریک می‌گویم.

وی گفت: امیدواریم با درایت و شجاعت و با سابقه بسیار خوب در حوزه و دانشگاه، آقای روحانی بتوانند این مسیر را بخوبی طی کنند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: با صحبت بسیار خوب امروز روحانی در مجلس در باب تحریم‌ها و روابط خارجی، امیدواریم این صلابت و استواری را همیشه داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
سخن کنایه آمیز روحانی به نحوه رای دادن به وزرا در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره کابینه نداشت/ بررسی صلاحیت کابینه یازدهم،دوشنبه هفته آینده



کابینه روحانی,رای اعتماد به کابینه روحانی


لاریجانی در نشست خبری:مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره کابینه نداشت

لاریجانی با بیان اینکه او و دیگر نمایندگان مجلس توصیه خاصی برای اعضای کابینه به رئیس‌جمهور نداشته‌اند، تأکید کرد: به طور قانونی، آقای روحانی با نظر خودشان اعضای کابینه را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس توصیه خاصی به روحانی درباره انتخاب وزرا نداشته است، گفت که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از دوشنبه هفته آتی آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی بعد از مراسم تحلیف در نشست خبری مشترک با رؤسای قوه مجریه و قضاییه ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام حسن روحانی و آیت‌الله آملی لاریجانی به جهت حضور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انتخابات پرشور و برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف آخرین مرحله‌ای بود که در مجلس انجام شد.

وی با اشاره به حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران، این امر را نشانگر این است که ایران به عنوان یک کشور ممتاز و تأثیرگذار در منطقه مطرح است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به معرفی اعضای کابینه پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، گفت: لازم می‌دانم از آقای روحانی که از مهلت دو هفته‌ای خود برای معرفی اعضای کابینه مجلس به خوبی استفاده کرده و همین امروز اعضای کابینه خود را معرفی کردند، تشکر کنم. این روحیه نشان‌دهنده این است که دولت آینده دولت پرکاری خواهد بود و از زمان استفاده خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک هفته وقت خواهیم داشت تا صلاحیت وزرا را بررسی کنیم و انشالله از دوشنبه هفته آینده، بررسی صلاحیت وزرا در مجلس آغاز خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه او و دیگر نمایندگان مجلس توصیه خاصی برای اعضای کابینه به رئیس‌جمهور نداشته‌اند، تأکید کرد: به طور قانونی، آقای روحانی با نظر خودشان اعضای کابینه را انتخاب کرده و به مجلس معرفی کردند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه رئیس‌جمهور یازدهم با رأی اعتماد مجلس کار خود را برای حل مشکلات شروع کند، از رسانه‌ها‌ی مختلف که به گفته وی در این ایام تلاش خوبی داشته‌اند تشکر و برای آنان آرزوی توفیق کرد./فارس

مجلس،‌ دوشنبه هفته آینده صلاحیت کابینه یازدهم را بررسی می‌کند
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست مشترک خبری خود با روسای قوای مجریه و قضاییه، خبر داد که با توجه به اینکه حجت‌الاسلام روحانی امروز همزمان با مراسم تحلیف کابینه خود را به مجلس معرفی کردند، مجلس نیز دوشنبه هفته آینده نیز صلاحتی کابینه یازدهم را بررسی خواهد کرد. /ایسنا