اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجلس برای بررسی ماهیت جریان فتنه كمیته ای تشكیل می‌دهد



 

 

مجلس برای بررسی ماهیت جریان فتنه كمیته ای تشكیل می‌دهد

 

رییس مجلس شورای اسلامی اعلام كرد: مجلس برای بررسی ابعاد جریان فتنه كمیته‌ای تشكیل می‌دهد.

' علی لاریجانی ' در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در سخنانی اقدامات روز گذشته در تهران كه به دعوت سران فتنه انجام شد را محكوم و از وزارت كشور بدلیل برخورد با آشوب گران تشكر كرد.

رییس مجلس، رییسان كمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، شوراها و امور داخلی كشور، اصل نود، فرهنگی و قضایی و حقوقی مجلس را مامور كرد تا در اسرع وقت با تشكیل كمیته‌ای ابعاد مختلف جریان فتنه را بررسی كنند.

لاریجانی همچنین از آنها خواست تا گزارش بررسی‌های خود را به مجلس شورای اسلامی ارایه كنند تا مجلس و ملت ایران بدانند كه ماهیت این جریان چگونه است و دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی نیز وظیفه خود را در برخورد با این جریان بدانند.

رییس مجلس تصریح كرد كه هدف آمریكایی ها از حوادث روز گذشته در تهران این بود كه با شبیه سازی تحولات اخیر خاورمیانه در ایران راه فراری در منطقه برای خود دست و پا كنند....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
كمیته رسیدگی به تخلفات نشر قرآن تشكیل می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشكیل جلسه غیر علنی مجلس



 

 

 

 

ملت عاشورایی ما از مجلس شورای اسلامی به عنوان محرک تصمیمی‌گیری‌های نظام انتظار دارند که در برابر فتنه‌گران، آشوب طلبان و دین پرستان تصمیمی جدی بگیرند.




نماینده دنا و بویراحمد گفت با اشاره به حوادث روز عاشورا خواستار برگزاری جلسه غیر علنی در روز چهارشنبه با حضور مسوولین امنیتی ، نظامی و قضایی کشور شد.

 


به گزارش خبرنگار ایلنا،ستار هدایتخواه در آغاز جلسه علنی امروز در تذکری با قرائت آیه انالله اناالیه راجعون اظهار داشت: فاجعه اهانت به امام حسین (ع) و مقدسات از سوی عده‌ای اوباش و با هدایت فتنه گران داخلی و خارجی در روز عاشورا صورت گرفت که به ساحت مقدس امام حسین (ع) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

 

 

وی با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی و با اشاره به سوگند نمایندگان تصریح کرد: در حادثه‌ای که در روز عاشورا در تهران اتفاق افتاد بار دیگر تاریخ تکرار شد و عده‌ای با تاسی از آل مروان و آل زیاد با سوت وهل هله و کف جان و دل مردم داغدار را جریحه دار کردند.


 

هدایتخواه ادامه داد: این عده با آتش کشیدن اموال عمومی مردم تداعی کننده به آتش کشیدن خیمه‌های آل الله به دست عمر سعد در عصر عاشورا بودند .


 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ملت عاشورایی ما از مجلس شورای اسلامی به عنوان محرک تصمیمی‌گیری‌های نظام انتظار دارند که در برابر فتنه‌گران آشوب طلبان و دین پرستان تصمیمی جدی بگیرند و به سوگندی که در آغاز کار خود برای پاسداری از حریم اسلام یاد کردند پایبند باشند.


 

وی در ادامه یادآور شد: ما جمعی از نمایندگان ملت در اعتراض به این حرکت مهم و ضد انقلابی به مدت نیم ساعت جلسه را تعطیل و بعد از راهپیمایی در اطراف مجلس با حضور بر سر مزار شهدای مجلس به صحن باز گردیم.

 

 

هدایتخواه همچنین خواستار برگزاری جلسه غیر علنی در روز چهارشنبه با حضور مسوولین امنیتی ، نظامی و قضایی کشور شد.