اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجریان گفتگوی تلویزیونی روحانی تعیین شدند


علی‌اکبر عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت به عنوان مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم انتخاب شدند.

خبرگزاری ایسنا: علی‌اکبر عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت به عنوان مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم انتخاب شدند.

صداوسیما برای اجرای گفت‌وگوی امشب رئیس‌جمهور با مردم چند تن از مجریان توانمند در اجرا را به ریاست جمهوری معرفی کرد که با هماهنگی و توافق طرفین رضا عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت برای اجرای این برنامه انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امشب (سه‌شنبه) با مردم به صورت مستقیم گفت‌وگو خواهد کرد.

این گفت‌وگو در ارتباط با مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه اقتصاد از جمله رویکرد دولت در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مسائلی مانند تولید، حمل و نقل، سلامت و همچنین رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی از جمله تعامل با کشورها و نهادهای بین‌المللی و همچنین مسائل فرهنگی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این سومین گفت‌وگوی زنده روحانی با مردم پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجریان گفتگوی تلویزیونی روحانی را بشناسید


در فاصله کمتر از 9 ساعت تا پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور، اسامی مجریان این برنامه اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: در فاصله کمتر از 9 ساعت تا پخش گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور، اسامی مجریان این برنامه اعلام شد.

علی اکبر عبدالرشیدی و سودابه حسنی‌دخت دو مجری تلویزیونی هستند که در نهایت نامشان برای اجرای گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حسن روحانی با مردم اعلام شد.

پیش از اعلام نام این افراد، مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی نحوه انتخاب مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور خاطرنشان کرد: صداوسیما برای اجرای این برنامه چند تن از مجریان توانمند در اجرا را به ریاست جمهوری معرفی کرده است که با هماهنگی و توافق طرفین، از بین این چند نفر، یک یا دو نفر برای اجرای این گفت‌وگو انتخاب می‌شوند.

اما مجریان انتخاب شده برای این گفت‌وگو چه سوابقی دارند؟

* علی اکبر عبدالرشیدی

علی‌اکبر عبدالرشیدی 65 ساله اهل کرمان است. این روزنامه نگار، مترجم، نویسنده و خبرنگار ایرانی اجرای اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حسن روحانی در مقام رییس جمهور با مردم را هم به تنهایی عهده‌دار بود.

مجریان گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه کارنامه‌ای دارند؟

عبدالرشیدی علاوه بر خبرنگاری، در برنامه های مختلف تلویزیونی به عنوان مجری نیز حضور داشته است. برخی از این برنامه‌ها به صورت تک برنامه بوده و تعدادی دیگر در قالب مجموعه‌های چند قسمتی به صورت زنده یا ضبط شده پخش شده اند.

تعدادی از این برنامه‌ها عبارتند از:

پرتو (شبکه چهار- علمی- زنده)، شماوسیما (شبکه یک-رسانه- ضبط شده)، الف، ب، بورس (شبکه بازار- آموزش بورس- ضبط شده). اجرای شما و سیما از دیگر کارهای این مجری تلویزیون محسوب می‌شود.

عبدالرشیدی که نیمه دوم سال 92 در ایسنا حاضر شده بود، درباره سوابقش می‌گوید: 47 سال است در رسانه‌ام. کارم را از رادیو شروع کردم. اول پژوهشگر بودم و در حوزه ایران‌شناسی و فرهنگ مردم با مرحوم سیدابوالقاسم انجبی شیرازی کار می‌کردم و بعد در سال 50 به تلویزیون منتقل شدم و در برنامه «خبر در خبر» تلویزیون در واحد مرکزی خبر بودم.

بعد از آن خبرنگار در حوزه‌های بین‌المللی بودم، خبرنگار اعزامی لندن هم بودم ولی سازمان‌های مختلف بین‌المللی را پوشش می‌دادم، کشورهای مختلفی می‌رفتم و بعد به ایران برگشتم تا سال 73 و پس از آن بود که مجری برنامه‌های اقتصادی و علمی شدم.»

علی‌اکبر عبدالرشیدی سپس می‌گوید: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این دوره داشتم به عقیده‌ی خودم، برنامه «پرتو» بود که هفت سال به روی‌ آنتن رفت و شخصیت‌های ایرانی و جهانی به برنامه می‌آمدند و مباحث آن علمی بود.

* سودابه حسنی‌دخت

اما سودابه حسنی‌دخت سومین خانمی است که در مقام مجری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی حسن روحانی با مردم حاضر می‌شود. پیش از این، ندا سپانلو و سونیا پوریامین به عنوان مجریان گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم انتخاب شده بودند.

مجریان گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه کارنامه‌ای دارند؟

سودابه حسنی‌دخت برای اولین بار است که در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم به عنوان مجری انتخاب می‌شود.

حسنی‌دخت بیشتر به عنوان مجری و گوینده شبکه خبر شناخته می‌شود و به تازگی در مراسم روز زن توسط سید عزت‌الله ضرغامی تقدیر شد.

خواهر او سوسن حسنی‌دخت نیز در عرصه گویندگی خبر فعالیت دارد و در شبکه تهران فعالیت می‌کند.