اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجروح شدن 3 فرمانده ناجا در تجمع تهران


معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها را در امنیت کامل دانست و گفت: در جریان برخورد با تعرض کنندگان به سفارت عربستان در تهران تعدادی از ماموران نیروی انتظامی از جمله سه نفر از فرماندهان این نیرو نیز مجروح شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اماکن دیپلماتیک و کارکنان آنها را در امنیت کامل دانست و گفت: در جریان برخورد با تعرض کنندگان به سفارت عربستان در تهران تعدادی از ماموران نیروی انتظامی از جمله سه نفر از فرماندهان این نیرو نیز مجروح شدند.

حسین ذوالفقاری بعد از ظهر یکشنبه افزود: تعرض به این اماکن از موضع رسمی کاملا مردود است و مورد تایید مقامات کشور نبوده و نیست و قاطعانه با هرگونه تعرض به سفارتخانه های خارجی در تهران برخورد خواهد شد.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: حادثه تعرض شب گذشته به سفارت عربستان در تهران، فوران احساسات تعداد محدودی از افراد در اعتراض به اعدام شهید شیخ نمر بود.

در پی انتشار خبر شهادت آیت الله شیخ نمر روحانی برجسته عربستان دیروز با ابراز احساسات مردم کشورمان روبرو شدیم و تجمع هایی در مقابل سفارت عربستان درتهران و کنسولگری این کشور در مشهد مقدس صورت گرفت.

وی ادامه داد: تا ساعت 22 دیشب اتفاق خاصی رخ نداد و اوضاع تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی بود، اما تعداد محدودی از افراد به ساختمان سفارت تعرض کردند و بلافاصله با دخالت پلیس با معترضان برخورد شد و حدود 40 نفر از این افراد بازداشت و تعدادی نیز شناسایی شدند که با حکم مقام قضائی تحت تعقیب قرار دارند.

*مردم نباید متعرض مکان های دیپلماتیک شوند

ذوالفقاری با اعلام پیگیری این موضوع در شورای امنیت کشور و صدور دستورات لازم از سوی دادستان کل کشور برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تصریح کرد: مردم نباید متعرض مکان های دیپلماتیک شوند.

وی درباره تجمع امروز-یکشنبه- مردم در اعتراض به اعدام شیخ نمر اظهار کرد: استانداری تهران برای تجمع عصر امروز معترضان نسبت به شهادت شیخ نمر در میدان فلسطین تهران هماهنگی لازم را به عمل آورده است.


ویدیو مرتبط :
توضیحات رئیس پلیس ناجا درباره تجمع تبریز به خاطر فیتیله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده ناجا: هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان / تجمع مردم اصفهان در واکنش به حادثه اسیدپاشی /«زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مُد شده»



اخبار اجتماعی - فرمانده پلیس در روز اعلام انزجار مردم اصفهان از اسیدپاشان؛
در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده است

جا دارد که دو اتفاق رقم خورده امروز را به فال نیک گرفته و حتی منتظر تداوم تجمع های مردمی باشیم تا ثابت شود که هرکسی با هر تفکری قصد برهم زدن امنیت جامعه مان را داشته باشد، هم مانعش خواهیم شد و هم اجازه نخواهیم داد در سایه اقدامات شوم ایشان، دستاویز مطرح کردن مسائل حاشیه ای شکل گیرد.

امروز جمعی از مردم اصفهان برای اعلام انزجار از اسیدپاشان و جنایت هایشان به خیابان ها ریختند تا روزی در این کلان شهر رقم بخورد که احساس ناامنی حاکم شده در روزهای اخیر، این بار برای افراد سنگدلی باشد که صورت چند زن و دختر را ذوب کرده‌ و امنیت شهروندان را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، در روزی که تجمع اعتراضی مردم اصفهان، به رغم شایعات مطرح شده درباره برخورد با آن به دلیل مجوز نداشتن، با کمال آرامش و البته با همراهی پلیس و نیروهای امنیتی برگزار شد، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس در جمع خبرنگاران در تهران، اسیدپاشی را عملی زشت، شنیع و چندش‌آور خواند و گفت: شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.

وی در ادامه با تایید رقم خوردن هفت هشت مورد اسیدپاشی در ماه‌های اخیر در این شهر، به نوعی سخنان مقامات پلیس شهر را تصحیح کرد و افزود: طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست؛ بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می‌رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی وی ادامه دارد.


رئیس پلیس کشور با تاکید بر اینکه تاکنون انگیزه عامل اسیدپاشی مشخص نشده، ضمن مردود دانستن ارتباط این اتفاقات دلخراش با حجاب و عفاف (به دلیل مومن و مقید بودن خانواده قربانیان)  از مصمم بودن مجموعه تحت امر خود برای به نتیجه رسیدن این پرونده خبر داد و پیرو سخنان سخنگوی دستگاه قضا، از برخورد قاطع با اسیدپاشان سخن گفت تا به شهروندان اطمینان دهد خاتمه دادن به پرونده شکل گرفته نخستین اولویت این نهاد است.

بدین ترتیب فارغ از آنکه آشکار شد آمار اسیدپاشی های رخ داده در پایتخت فرهنگی کشور نه دو مورد ادعا شده توسط پلیس استان، نه چهار مورد نقل شده در اخبار یکی دیگر از مقامات ارشد پلیس و نه حتی شش مورد درج شده در یک خبرگزاری، که بیشتر از اینهاست، به نوعی زنجیری بودن این اقدامات شنیع مورد تایید قرار گرفت تا بتوان کسانی که خلاف این حقیقت سخن می‌گفتند را مورد سوال قرار داد و از ایشان پرسید که چه دلیلی موجب شده بود حقیقت تلخ رخ داده را تخفیف دهند؟!

فارغ از این مسائل، جا دارد تجمعی که امروز در اصفهان رخ داد را به چشم اقدامی در خور تقدیر نگریست و به چند دلیل این رخداد را مایه مباهات دانست؛ نخست آنکه مردم در کمال آرامش و با کمترین تنشی نشان دادند که می‌دانند چگونه باید حقوق مدنی خود را مطالبه کنند و در سمت دیگر، پلیس، نیروهای امنیتی و حتی مسئولان دادگستری استان ثابت کردند که راه تعامل با مردم را بلدند.


این در حالی است که وقتی بپذیریم اسید پاش یا اسیدپاشان چه اغراض ضد اجتماعی داشته باشند و چه به دنبال تحکم خواسته‌ای غیر مشروع از کانال غیر مشروع تر (بخوانید همراه با جنایت!)، در هر دو صورت می‌بایست بپذیریم که خالی شدن شهر از شهروندان، به ویزه زنان و دختران یکی از اهداف این فرد/افراد است که تجمع امروز خط بطلانی بر آن کشید.

به این موارد می‌توان ناامن شدن فضا برای عوامل ضربه زننده به امنیت جامعه را هم افزود که شاید مهم ترین دستاورد گردهم آمدن امروز مردم اصفهان باشد؛ البته با لحاظ این نکته که ممکن است منجر به متواری شدن یا سخت تر شدن دسترسی پلیس به مجرمان این پرونده شود، در حالی که پلیس چنین دیدگاهی را مطرح نکرده است.

بدین ترتیب جا دارد که سخنان صادقانه رئیس پلیس کشور و تجمع خودجوش امروز مردم اصفهان را به فال نیک گرفته و حتی منتظر تداوم تجمع های اعلام انزجار از اسیدپاشان در روزهای پیش رو (به عنوان مثال پس از نماز جمعه) باشیم تا ثابت شود که هرکسی با هر تفکری قصد برهم زدن امنیت جامعه مان را داشته باشد، هم مانعش خواهیم شد و هم اجازه نخواهیم داد در سایه اقدامات شوم ایشان، دستاویز مطرح کردن مسائل حاشیه ای شکل گیرد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 

اخبار,اخبار اجتماعی , اسیدپاشی در اصفهان

 اخبار اجتماعی - تابناک