اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجرمان مالیاتی به مردم معرفی خواهند شد



اخبار,اخباراجتماعی , جرائم مالیاتی

معاون قوه قضائیه از برخورد جدی با متواریان مالیاتی خبر داد و با اعلام اینکه به‌زودی پلیس مالیاتی راه‌اندازی می‌شود، گفت: مجرمان مالیاتی به مردم معرفی خواهند شد.

به گزارش مهر، محمدباقر الفت امروز در حاشیه جلسه مشترک مسئولان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران در مورد برنامه های این معاونت در بخش مالیات در سال ۹۴ گفت: بخشی از برنامه های پیشگیری از جرم اختصاص به جرائم فرار مالیاتی خواهد داشت. اولین اقدام اساسی در سال ۹۴ در حوزه پیشگیری آگاه‌سازی مردم از نظر ذهنی و اعتقادی برای پرداخت مالیات است. بر این اساس، همراه کردن مردم با سیاست‌های مالیاتی از جمله اقدامات خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مورد برخورد جدی قوه قضائیه با متواریان مالیاتی افزود: افرادی که مالیات نمی پردازند، به دو دسته تقسیم می شوند. افرادی که فعالیت قانونی دارند و از پرداخت مالیات امتناع می‌کنند و افرادی که فعالیت غیرقانونی دارند و در حوزه قاچاق کالا و ارز فعالیت می کنند. این دسته فعالیت جرم است و دستگاه قضا با اقدامات اقتصادی آنها برخورد می‌کند و این برخورد در سازمان‌های تابعه یا دادگاه های انقلاب صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در بخش فعالان که فعالیت اقتصادی آنها قانونی است، اما از پرداخت مالیات امتناع می کنند. در حوزه مقابله، دادستانی و دادگاه ها به صورت جدی با آنها برخورد می کنند. به زودی هم شاهد تاسیس پلیس مالیاتی در دادگاه‌های مالیاتی و دستگاه‌های قضائی خواهیم بود که به صورت تخصصی این موضوعات را مورد رسیدگی قرار می دهد و احکام صادره با جدیت اجرایی می شود.

الفت خاطر نشان کرد: براساس قانون، افرادی که مرتکب جرائم مالیاتی می‌شوند و ارزش عملیات مادی آنها بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است، باید از طریق انتشار مشخصاتشان پس از صدور حکم قطعی لازم الاجرا در روزنامه های محلی، این افراد به مردم معرفی شوند. این افراد منافع عمومی را دستخوش رفتارهای خود می‌کنند و با معرفی شان یک هجمه و انزوای عمومی علیه آنها ایجاد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین در نشست مشترک با مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند به سمت اقدامات الکترونیک (دولت الکترونیک) حرکت کنند و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

الفت ادامه داد: اعضای کنترل و ماموران مالیاتی در دادگاه‌های مالیاتی با آموزش‌های جدی باید مورد حمایت قرار گیرند. در حوزه تشخیص اگر سازمان مالیاتی با صحت و دقت عمل کند، اعتماد مودیان نسبت به سازمان مالیاتی جلب می‌شود و آنها به پرداخت مالیات ترغیب می شوند و این سبب افزایش مودیان قانون‌مدار و کاهش تعداد مودیان خلاف‌کار خواهد شد.


  اخباراجتماعی  - مهر 


ویدیو مرتبط :
معرفی بدهکاران مالیاتی در حوزه ورزش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی متواریان مالیاتی/ ۵۰۳ نفر مالیات ۵۰ میلیونی می‌دهند



اخبار,اخبار اقتصادی,>علی عسکری

علی عسگری نوشت:سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را به هیچ دستگاه، سازمان و شخصی منتسب نمی کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به معرفی برخی متواریان مالیاتی پرداخت و گفت: مالیات پرداختی یک دهم درصد از افراد بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

علی عسکری درباره روند فرار مالیاتی در کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را به هیچ دستگاه، سازمان و شخصی منتسب نمی کند و کسانی که فرار مالیاتی دارند، روزنه های احتمالی قانون را پیدا می کنند و با شناخت آنها سوء استفاده کرده و از پرداخت مالیات فرار می کنند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به عنوان نمونه، واردات کالا به مناطق آزاد، آزاد است و این کار قانونی محسوب می شود اما خروج کالا از این مناطق باید از مبادی گمرک و با پرداخت سود بازرگانی و حقوق گمرکی و غیره صوررت گیرد و چنانچه خارج از این مسیر اقدام شود، فرار مالیاتی تلقی می شود، زیرا این فرد درآمدی کسب کرده و برای آن، مالیات عملکردی هم ارائه نمی کند و بر این اساس، قابل شناسایی نیست.

وی، فرار مالیاتی در بازارچه های مرزی را نمونه دیگری ذکر و بیان کرد: هر فردی که در بازارچه های مرزی فعالیت می کند و دارای کارت پیله وری و مرزبانی است، می تواند ۸۰ دلار کالا وارد کشور کند اما برخی ها با این کارت‌ها تا ۸۰۰ هزار دلار هم کالا وارد کرده اند و این فرار مالیاتی است. 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: ترانزیت کالا نیز نوعی دیگر است. ترانزیت‌هایی به کشورهای عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و غیره صورت می گیرد اما کالا در میانه راه در کشور خالی می شود ولی کامیون از مرز عبور می کند و این فرار مالیاتی است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهم و میزان مالیات پرداختی افراد در کشور بر اساس درآمدهایشان گفت: هر جامعه ای حق و حقوقی دارد و کسانی که فرصت کار و فعالیت در جامعه را پیدا کرده اند و از امکانات کشور استفاده می کنند، باید مالیات آن را هم بپردازند، این در حالی است که سازمان امور مالیاتی، مالیات‌ها را براساس درآمدهای افراد شناسایی و وصول می‌کند.

وی افزود: اگر کسی درآمدی کسب نکرده باشد و سازمان امور مالیاتی از وی مالیات اضافه دریافت کرده باشد، اطلاع دهد تا ما رسیدگی کنیم و حقوق آنها را بازگردانیم. برخی‌ها می گویند که مغازه‌های خود را به خاطر مالیات می بندند اما همین افراد در جای دیگری مغازه دارند و یا پس از مدت زمان کوتاهی دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند و تمامی این کارها برای فرار کردن از پرداخت مالیات است.

عسکری با اعلام اینکه ۷۲ درصد مودیان در کشورمان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان مالیاتی می پردازند، یعنی مالیاتی پرداختی ۴۹۶ هزار و ۴۳۱ مودی بین یک ریال تا ۵۰۰ تومان است، افزود: ۳.۱ درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۳ تا ۵ میلیون تومان، ۲.۲ درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، کمتر از یک درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان و یک دهم درصد از افراد مالیات پرداختی شان بیش از ۵۰ میلیون تومان است که تعداد آنها به ۵۰۳ نفر می رسد.

اخبار اقتصادی - خبر آنلاین