اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجردها زودتر از متاهل ها می میرند!


پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، شانس افراد متأهل برای عبور از دوره میانسالی و رسیدن به سن 60 سالگی سه برابر افراد مجرد است.

خبرگزاری ایسنا: پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، شانس افراد متأهل برای عبور از دوره میانسالی و رسیدن به سن 60 سالگی سه برابر افراد مجرد است.

 تحقیقات گسترده ای در خصوص تأثیرات منفی تنهایی بر سلامتی افراد و نقش مثبت ازدواج صورت گرفته است که نشان می‌دهد، افراد متأهل دارای زندگی شاد از تغذیه سالم تری برخوردار بوده و بیشتر مراقب سلامت شریک زندگی خود هستند اما افراد مجرد دارای عادات ناسالمی از جمله سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل یا مصرف فست فود و غذاهای چرب هستند که سلامت آنها را تهدید می کند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، اطلاعات پزشکی چهار هزار و 802 نفر از بیماران این مرکز را مورد مطالعه قرار داده و دریافته اند، نداشتن همسر در میانسالی خطر مرگ زودهنگام را تا 2.84 برابر افزایش می دهد.

دکتر «اینه زیگلر» سرپرست پژوهش تأکید می کند: مجرد ماندن پس از 40 سالگی یا عدم ازدواج پس از جدایی یا از دست دادن همسر، خطر مرگ زودرس و نرسیدن به 60 سالگی را افزایش می دهد و نتایج تحقیقات اخیر در خصوص اثرات تنهایی بر سلامت افراد نیز، از نتایج پژوهش ما حمایت می کند.

پژوهشهای گسترده ای که در هفت کشور اروپایی انجام شده حاکی از سلامت جسمی و روحی بیشتر افراد متأهل در سنین میانسالی در مقایسه با افراد مجرد است؛ همچنین متأهل بودن رابطه تنگاتنگی با یک دوره میانسالی سالم، بویژه برای مردان دارد که این مسأله ناشی از توجه زوجین به سلامت یکدیگر است.

پژوهش دیگری نیز که توسط محققان سوئدی انجام شده نشان می‌دهد، ازدواج مانند یک سپر محافظتی در برابر آلزایمر عمل می‌کند و از دست دادن همسر یا جدایی در دوره میانسالی، خطر ابتلا به آلزایمر در دوران پیری را افزایش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Annals of Behavioral Medicine‌ منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
چرا مردان زودتر از زنان می میرند؟.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجردها زودتر از افراد متاهل می‌میرند


محققان با بررسی اطلاعات 90 تحقیق که روی 500 میلیون نفر انجام گرفته است، اعلام کردند احتمال مرگ در افراد مجرد 32 درصد بیش از افراد متاهل است. همچنین احتمال مرگ در زنان مجرد 23 درصد بیش از زنان متاهل است.

مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد افراد مجرد و متاهل سلامتی و طول عمر یکسانی ندارند.

محققان با بررسی اطلاعات 90 تحقیق که روی 500 میلیون نفر انجام گرفته است، اعلام کردند احتمال مرگ در افراد مجرد 32 درصد بیش از افراد متاهل است. همچنین احتمال مرگ در زنان مجرد 23 درصد بیش از زنان متاهل است.

بر اساس این تحقیق، مردان مجرد بین 8 تا 17 سال زودتر از دوستان متاهل خود و زنان مجرد نیز حدود 15 سال زودتر از دوستان متاهل خود می‌میرند.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، علت کاستی طول عمر افراد مجرد می‌تواند به عواملی چون برخورداری ناچیز از فواید سلامتی، پشتیبانی‌ ضعیف و همین‌طور درآمد کم‌تر بستگی داشته باشد. همچنین افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل از حمایت اجتماعی کم‌تری برخوردارند.

احتمال مرگ افراد مجرد 30 تا 39 ساله 128 برابر بیشتر از افراد متاهل است. اما این رقم در سن 70 سالگی به 16 درصد کاهش می‌یابد.

منبع: برنا