اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات 10 سال زندان برای پرتاب سنگ


کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب طرحی اعلام کرد که از این پس فلسطینیانی که به جرم پرتاب سنگ به سمت نظامیان این رژیم و خودروهای حامل آنها بازداشت می شوند، به ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

خبرگزاری مهر: کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب طرحی اعلام کرد که از این پس فلسطینیانی که به جرم پرتاب سنگ به سمت نظامیان این رژیم و خودروهای حامل آنها بازداشت می شوند، به ۱۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

این طرح که در ابتدا توسط «زیپی لیونی» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی مطرح شده بود خواستار اعمال مجازات ۲۰ سال زندان برای پرتابگران سنگ فلسطینی بود اما وزیر جدید دادگستری صهیونیست ها با اعمال تغییر در طرح پیشنهادی لیونی مدت زمان زندانی فلسطینیان پرتابگر سنگ را به ۱۰ سال رسانده است.

بر اساس این گزارش، در طرح ارائه شده توسط لیونی اگر ثابت می شد که به موجب پرتاب سنگ، نظامیان صهیونیستی و یا خودروهای آنها آسیب دیده اند فرد پرتابگر به ۲۰ سال زندان محکوم می شد اما در طرح تصویب شده دیگر نیازی به تائید این مطلب نیست که آیا در نتیجه پرتاب سنگ به کسی و یا وسیله ای آسیبی وارد شده است یا خیر و فرد پرتابگر سنگ در صورت بازداشت به ۱۰ سال زندان محکوم می شود.


ویدیو مرتبط :
كاهش مجازات زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 سال زندان مجازات زن همسرکش



10 سال زندان مجازات زن همسرکش

زنی که متهم است همسر خود را با ضربه کارد به قتل رسانده است با رضایت فرزندش به 10 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه متهم است 16 مرداد سال 87 همسر خود به نام علی را در بخش گلستان رباط کریم به قتل رسانده است. او پس از دستگیری در جریان تحقیقات گفت : همسرم با چاقو به طرف من و پسرم حمله کرد که در دفاع از خود چاقو را از او گرفته و در سینه‌اش فرو کردم.

پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.دیروز جلسه دادگاه به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد که پسر مقتول به عنوان تنها اولیای دم رضایت خود را اعلام کرد.

در ادامه نیز متهم در دفاع از خود گفت : من و همسرم مدت‌ها بود با هم اختلاف داشتیم. شب حادثه او من و پسرم را برای شام به رستوران دعوت کرد. در راه بازگشت با هم دوباره درگیری پیدا کردیم. مدتی بود می‌خواستم از او جدا شوم اما علی با طلاق مخالفت می‌کرد. آن شب به طرف آشپزخنه رفت تا از آنجا چاقویی بردارد من هم چون از نیتش خبر داشتم سریعتر از او خود را به آشپزخانه رسانده و کاردی را در سینه‌اش فرو کردم. همسرم عاشق من بود. هر وقت دعوا می‌کردیم من از خانه خارج می‌شدم و به خانه همسایه‌ها می‌رفتم او هم برای اینکه مرا راضی به آشتی کند چای و غذا درست می کرد و به دنبالم می‌آمد. اگر علی می‌گذاشت شب حادثه خانه ترک کنم هیچ وقت این جنایت رخ نمی‌داد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و ملیحه را به ده سال زندان محکوم کردند که با سپری کردن 50 ماه از زندان خود بقیه دوره محکومیتش معلق شده و آزاد شود. با این حکم متهم دو ماه دیگر از زندان آزاد خواهد شد./مهر