اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات ممانعت از تحصیل فرزندان


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق قانون اولیای دانش آموزانی که از تحصیل فرزندان خود جلوگیری کنند، یک میلیون تومان جریمه می شوند و سه ماه حبس در انتظار دارند.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق قانون اولیای دانش آموزانی که از تحصیل فرزندان خود جلوگیری کنند، یک میلیون تومان جریمه می شوند و سه ماه حبس در انتظار دارند.

علی باقرزاده گفت:‌ طبق قانون اولیای دانش آموزان موظف به فرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند و اگر پدر و مادری مانع ورود فرزند خود به مدرسه شود، آموزش و پرورش از آن‌ها در مراجع قضایی شکایت خواهد کرد که این شکایات خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.
 
وی افزود: آموزش و پرورش موظف است موانع ترک تحصیل دانش آموزان را برطرف کند اما اگر با برطرف شدن این موانع اولیای دانش آموزان از رفتن فرزند خود به مدرسه جلوگیری کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: ‌ادارات آموزش و پرورش در استان ها از این قانون استفاده کرده و موانع حضور بچه ها را در مدرسه مرتفع کرده اند.
 
باقرزاده به اجرانشدن قانون محدودیت های اجتماعی برای بی سوادان از سال 95 خبر داد و افزود: ایرادی را مجلس شورای اسلامی به مصوبه دولت در این باره گرفته است و اعلام کرده چون در قوانین اولیه شرط سواد برای فعالیت های اجتماعی وجود نداشته، نمی توان این قانون را اعمال کرد.
 
وی گفت: براساس مصوبه هیئت دولت قرار بود از ابتدای سال 95 صدور و تمدید گواهینامه، گواهی کسب، برای افراد بی سواد امکان پذیر نباشد و همچنین مستمری مستمری بگیران کمیته امداد نیز در صورت باسواد شدن آنها ادامه یابد.
 
وی تاکید کرد: تا تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی این مصوبه دولت اجرایی نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
بیمه تحصیل فرزندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات سنگین برای والدینی که مانع تحصیل فرزندان شوند



اخبار,اخبار اجتماعی,تحصیل فرزندان

وی ادامه داد: اجباری‌شدن تحصیل در برنامه پنجم توسعه نیامده است و قانون نیز جریمه سنگینی برای خانواده‌ها در نظر نگرفته است و جریمه نقدی در حد یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: اگر خانواده‌ها از فرستادن فرزندانشان به مدارس خودداری کنند، مراجع قضائی با آنان برخورد خواهند کرد.

محمد دیمه‌ور اظهار کرد: اجباری‌شدن تحصیل در برنامه چهارم توسعه عنوان شده است و در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز آمده است.

وی ادامه داد: اجباری‌شدن تحصیل در برنامه پنجم توسعه نیامده است و قانون نیز جریمه سنگینی برای خانواده‌ها در نظر نگرفته است و جریمه نقدی در حد یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در برنامه ششم توسعه پیشنهاد اجباری‌شدن تحصیل و مجازات سنگین برای خانواده‌هایی که از تحصیل فرزندانشان جلوگیری می‌کنند، داده شده است که امیدواریم در این برنامه گنجانده شود.

اخبار اجتماعی - مهر