اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات عامل سگ آزاری در آستارا


رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: با صدور حکم از سوی مقام قضایی شخص متهم به سگ آزاری در این شهرستان به دو ماه زندان محکوم شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: با صدور حکم از سوی مقام قضایی شخص متهم به سگ آزاری در این شهرستان به دو ماه زندان محکوم شد.

محمد رضا روشنی با اعلام این خبر بیان داشت: پس از اطلاع از اقدام ناپسند حیوان آزاری توسط شخصی با هویت معلوم محیط زیست آستارا بلافاصله با تشکیل پرونده شخص مذکور را به مقام قضایی معرفی کرد.

وی افزود: مطابق حکم صادره از سوی مقام قضایی نامبره برابر با ماده 638 و نیز ماده 19 قانون مجازات اسلامی به دو ماه زندان محکوم شده است.

اواسط اردیبهشت ماه انتشار فیلم مربوط به حیوان آزاری توسط یک فرد در شهرستان آستارا اعتراض بسیاری از شهروندان ، دوستداران و حامیان حقوق حیوانات را در پی داشت که در نهایت متهم 46 ساله این پرونده شناسایی و به مقام قضایی معرفی شد.

حیوان‌ آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی و بزه ‌کاری محسوب می شود.

بسیاری از کشورها حیوان‌آزاری را جرم قضایی می‌دانند اما حیوان‌آزاری در ایران، جرم انگاری نشده است و قوانین عام موجود هم قوانین زیست‌ محیطی هستند.

در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود.

حیوان آزاری به اشکال متعددی نمود پیدا می کند، از درگیر کردن حیوانات با یکدیگر تا ضرب و جرح فیزیکی ، زندانی کردن و نگهداری حیوانات در مکان های نامناسب که همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت که در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است در برخی موارد نیز کمرنگ و نامحسوس به نظر می رسد.

اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراک تمامی حیوان آزاری ها به شمار می رود که با شدت و ضعف هایی بروز پیدا می کند.

شهرستان آستارا در غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


ویدیو مرتبط :
سگ آزاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت عامل سگ آزاری دردناک گلستان


ضارب سگ شکاری که چند روز قبل تصاویرش در فضای مجازی موجب ناراحتی و تشویش اذهان عمومی شده بود با دستور قاضی پرونده در دادگستری کلاله تا رسیدگی به پرونده در بازداشت به سر می‌برد.

خبرگزاری مهر: از سه روز پیش که فیلم حیوان آزاری یک سگ شکاری در شبکه های مجازی آغاز شد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست گلستان شناسایی این فرد ضارب را آغاز کردند. با تحقیقات محلی و براساس شماره پلاک خودروی این شخص که در فیلم موجود بود، ماموران فرد را شناسایی و پس از شکایت محیط زیست استان به دادگستری، در شهرستان کلاله این فرد که صاحب سگ شکاری بود، دستگیر شد.

یکی از تشکل های طرفدار حیات وحش با مراجعه به منزل شخصی این شکارچی با مطرح کردن این موضوع و عمل زشتی که باعث جریحه دار کردن افکار عمومی شده بود، سگ شکاری که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود را از وی تحویل گرفته و با هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان به گرگان انتقال داد و پس از معاینات دامپزشکی و درمانی، در حال حاضر تحت مراقبت دامپزشک است.

حجت الاسلام و المسلمین حقی دادستان مرکز استان گلستان، در رابطه با کلیپ منتشر شده از آزار و اذیت یک سگ در فضای مجازی گفت: پس از انتشار فیلم در فضای مجازی، تحقیقات قضایی صورت گرفت و صبح یکشنبه دوم اسفند عامل شکنجه این سگ دستگیر و با قرار کفالت روانه زندان شد.

وی افزود: شخصی که به فیلمبرداری اقدام و آن را منتشر کرده نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی تصریح کرد: جرم این فرد ارتکاب عمل حرام در انظار عمومی است و حیوان آزاری هم جز عمل حرام است و دستگاه قضا به پرونده این فرد طبق قانون رسیدگی می‌کند.

شایعاتی مبنی بر اینکه سگ شکاری گرفته شده از این فرد ضارب، سگ مورد ضرب و شتم گرفته شده نیست و فرد دستگیر شده شخص ضارب اصلی نیست در صفحات مجازی پخش شده که بدون اصل و اساس بوده و استشهاد محلی اهالی روستا، ندامت‌نامه شخص ضارب و عکس های سگ شکاری که صدمه دیده مشخص می‌کند که سگ شکاری همان سگ بوده و فرد ضارب هم با مصاحبه دادستان مرکز استان و تصاویر ارسالی از اداره حفاظت محیط زیست کلاله مبنی بر دستگیری و بازداشت این فرد با دستور قاضی پرونده گواهی بر این موضوع است.