اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات سنگین برای ناخدای کشتی کره‌ ای


ناخدای 69 ساله کشتی کره‌ای که بیش از 300 دانش‌آموز و معلم را به کام مرگ فرو برده بود، به بیش از سه دهه حبس محکوم شد.

روزنامه ایران: ناخدای 69 ساله کشتی کره‌ای که بیش از 300 دانش‌آموز و معلم را به کام مرگ فرو برده بود، به بیش از سه دهه حبس محکوم شد.

محاکمه وی در شهر «گوانگجو» همراه دیگر خدمه سهل‌انگار کشتی برگزار شده بود.

«لی جون سوک» ناخدای 69 ساله که هنگام غرق کشتی پیش از مسافران و بدون توجه به نجات جان آنها کشتی را ترک کرده بود، به 36 سال زندان محکوم شده است. در این حادثه دلخراش تاریخی بیش از 304 نفر کشته شدند که 250 نفرشان دانش‌آموز بودند. بسیاری از خانواده‌های قربانیان امیدوار بودند با توجه به جنایتی که این ناخدا مرتکب شده است، وی به اعدام محکوم شود.

14 تن دیگر از خدمه کشتی به 15 تا 30 سال زندان محکوم شده‌اند. حکم در حالی صادر شد که اعضای خانواده‌های قربانیان اشک می‌ریختند و می‌گفتند عدالت برای این ناخدا اجرا نشده است.

بر اساس پرونده اتهامی، این کاپیتان سهل‌انگار با وجود احساس خطر، علائم هشدار‌دهنده را برای ترک کشتی دیر صادر کرده و خود قبل از نجات مسافرانش کشتی را ترک کرده بود. مادر یکی از قربانیان در دادگاه به خبرنگاران گفت: این حکم منصفانه نیست، ما فرزندمان را از دست داده‌ایم، این چه می‌شود. این ناخدا مستحق مجازاتی بدتر از مرگ است. پیش از این نیز رئیس جمهوری کره اقدام این ناخدای سهل‌انگار را همچون قتل عنوان کرده بود.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی العالم با ناخدای کشتی اعزامی به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای



اخبار,اخبار حوادث, مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای

اخبار اجتماعی - مجازات مرگ در انتظار ناخدای کشتی غرق شده کره ای

ناخدا و برخی از خدمه کشتی غرق شده کره ای که بیش از سیصد نفر از سرنشینان آن غرق شدند با مجازات مرگ رو به رو هستند.

 ناخدا و خدمه این کشتی روز دوشنبه و در آخرین روز رسیدگی به اتهاماتشان در دادگاه شهر گوانگجو حاضر شدند. آنها متهم به سهل انگاری و ارتکاب قتل غیرعمد هستند.

دادستانها خواستار مجازات مرگ برای ناخدای کشتی سوول شدند.

خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه نیز با تجمع در برابر دادگاه خواستار اشد مجازات برای عاملان آن شدند.

مادر یکی از قربانیان گفت: «بعنوان بک مادر باید بدانم چرا فرزندم جان باخته است. برای روشن شدن واقعیت فاجعه ای که رخ داده و منجر به مرگ ناعادلانه فرزندانمان شده، ما والدین خواستار اشد مجازات برای خدمه کشتی هستیم.»

پانزده خدمه کشتی که از این فاجعه جان بدر برده اند، پیش تر در دفاع از خود، ادعا کرده بودند که همراه با نیروهای گارد ساحلی به نجات مسافران پرداختند.

کشتی سوول با ۴۷۶ سرنشین در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه) سال جاری در نزدیکی آبهای ساحلی کره جنوبی غرق شد و بیش از سیصد تن از مسافران، که اکثرشان دانش آموز دبیرستاتی بودند، جان خود را از دست دادند.

اخبار اجتماعی - یورو نیوز