اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مجازات سنگین برای عامل جنایت شبانه



مجازات سنگین برای عامل جنایت شبانه

پسر جوان که در جریان یک درگیری شبانه مرتکب قتل شده بود، پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

در این پرونده نصرالله 24 ساله متهم به قتل عمدی محمد در تاریخ 20 شهریور سال 90 با ضربه های چاقو می باشد. همچنین حسین - پدر مقتول- و علیرضا نیز در این پرونده به شرکت در نزاع دسته جمعی و جرح عمدی متهم می باشند.

در جلسه دادگاه که روز شنبه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، پدر مقتول با حضور در جایگاه گفت: من یکی از مالکان عمده منطقه ورامین هستم. در روستایی که اغلب املاک من در آن وجود دارد هیچ جرمی تا دو سال پیش رخ نداده بود اما نصرالله و دوستانش باعث وقوع جرائمی مانند سرقت و فساد در منطقه شده بودند. چند روز قبل از این جنایت من با نصرالله صحبت کرده و از او خواستم اجازه ندهد دوستانش امنیت روستا را از بین ببرند. شب حادثه نیز او و دوستانش با یک خودرو پژو پرشیا ما را تعقیب کرده و در ورامین به طرفمان حمله کردند. بعد هم پسرم را با ضربه چاقو کشتند. من برای عامل قتل پسرم تقاضای قصاص دارم.

در ادامه نصرالله نیز با رد اتهام قتل عمدی گفت: شب حادثه محمد و پدرش به طرف ما حمله ور شدند و با ضربه های قمه و چاقو مرا به شدت مجروح کردند. خون جلوی چشمانم را گرفته بود و برای دفاع از خود کاردی که همراه داشتم را در هوا تکان می دادم نمی دانم چاقو چه زمانی به مقتول اصابت کرد و باعث مرگ او شد.

قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و 4 قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کردند.

قضات دادگاه پس از شور، نصرالله را به قصاص و 18 ماه حبس محکوم کردند. دو متهم دیگر پرونده نیز به 18 ماه زندان محکوم شدند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نبرد سنگین شبانه با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشد مجازات برای عامل جنایت هولناک در بزرگراه تهران - قم



اشد مجازات برای عامل جنایت هولناک در بزرگراه تهران - قم

مرد نجار که به خاطر سوء ظن دوست خود را به طرز هولناکی به آتش کشیده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد.

مهر : محمد 33 ساله متهم است 21 اسفند سال 89 دوست خود به نام تیمور را ابتدا با آبمیوه مسموم بیهوش کرد بعد هم پیکر نیمه جان او را با بنزین به آتش کشید. او پس از قتل خودروی سمند مقتول را در نزدیکی یک بانک پارک کرد که با بررسی دوربین های مداربسته بانک هویتش شناسایی شد.

در جلسه محاکمه متهم که صبح امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد، اولیای دم برای محمد تقاضای قصاص کردند.

 

محمد نیز پس از حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت : .15 سال بود با مقتول دوست بودم و در کارگاه او کار می کردم یک روز تلفن همراهم نزد مقتول جا ماند و وقتی برگشتم دیدم او در حال بررسی دفترچه تلفن من است. چند بار نیز او را در حال زاغ زنی همسرم دیدم. تصور می کردم تیمور به همسرم نظر دارد. به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی کردم. روز حادثه یک آبمیوه مسموم به داروی بیهوشی تهیه کرده و همراه مقتول برای نقد کردن چک راهی شرکتی شدیم. در میان راه نیز به بهانه اینکه می خواهم خانه ام را رنگ کنم از پمپ بنزین بنزین گرفتم. تیمور پس از خوردن آبمیوه بیهوش شد من او را به زیر پلی در جاده تهران - قم بردم بعد هم تیمور را در حالیکه خواب بود به آتش کشیدم.

قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پس از رسیدگی به اتهامات محمد او را به قصاص نفس محکوم کردند./مهر